Dzięki za kontakt, ale niestety pomiędzy skrzynią FZT a GVY są dwie duże różnicę: przełożenie główne oraz koła piątego biegu. Przykładowo, montując przełożenie 0.673 w skrzyni FZT vs. GVY zyskuje:
FZT: 3500 obr/min @ +11 km/h (122 km/h)
GVY: 3500 obr/min @ +29 km/h (137 km/h)
Zobacz wykaz poniżej:
Według informacji z innych forum u mnie mogę zamienić tylko na przełożenie 0.673, co daje mi +13km/h i to przy 4000 obr/min - szkoda mi 1,5 tyś. zł, żeby jeździć autem 10km/h, ok. 5km/h uzyskałbym zmieniając alufelgi. Dlatego wolałbym wydać trochę więcej, ale żeby było to przynajmniej +30-40km/h - to dla mnie jakaś zmiana. Bardzo często jeżdżę z prędkością 100km/h, więc czy będę miał 3000 obr/min czy 2800 obr/min to żadna różnica, zaś ok. 5% tras to ekspresówki i autostrady, więc czy będę jechał 110km/h czy 120km/h to też żadna zmiana - a tu właśnie jestem aktualnie zmuszony jeździć z taką prędkością.
Dlatego znalazłem skrzynie FZU, HFN, KBQ, które różnią się dyferencjałem. Dodatkowo chciałem założyć tam koła od skrzyni LHY:
1. kolo zębate stale 02U 311 165 L (31 zębów)
2. kolo zębate załączane 02U 311 349 R (48 zębów)
I moja prośba od bardziej doświadczonych kolegów - czy to mi się uda?
-- Śr sie 14, 2019 18:22 --
Tak wyglądają chyba nasze koła piątego biegu na przykładzie skrzyni FZT: