Wymieniłem kable z sentech na ngk, sentechy wytrzymały tylko 10kkm, oraz nowe świece z boschowskich zamienników na ngk, takie poleca producent. Trzy elektrodowe. Teraz silnik pracuje równo, jazdy próbnej jeszcze nie zrobiłem. Powiem wam że nawet inny zapach spalin w garażu się unosił po wymianie.
Pokaże wam w jakim stanie były stare świece. Były błędy 0301 i 0303 czyli 1 i 3 cylinder.



-- Śr maja 16, 2018 20:41 --
I wielki HOI.
Zrobiłem sobie wycieczkę, 15km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Postanowiłem pierwsza 15tke zrobić na benzynie i ju, po 3km choinka na zegarach, ESP świeci check mruga. Poczekalem jak auto toche się rozgrzeje i dałem mu po garach. Stanąlem na boku, silnik na jałowym pracuje znowu nierowno i czuć jak przerywa. Kupiłem te złącze diagnostyczne BT co misiek wyżej polecił. Pokazuje błąd 0302, czyli przerwa w zapłonie na drugim cylindrze, jak to możliwe skoro kable i świece nowki. Przy okazji błąd 2626 też się pokazał.
Wyłączyłem i załączyłem jeszcze raz silnik. Wszystko się uspokoilo, pracuje równo i na zegarach pusto. Po przejechaniu kolejnych 3km znowu to samo. Nie równa praca i choinka na zegarach. Jechałem dalej i zauważyłem że kontrolka silnika mruga podczas jazdy ale powyżej 2,5k rpm i to na każdym biegu. Gdy odpuszczalem gaz lub jechałem poniżej tych obrotów kontrolka nie mrugla. Powyżej tych obrotów w czasie przyspieszania czułem krótkie impulsywne poszarpywanie.
Po przejechaniu tych 15km błąd 0302 się powtarzał razem z 2626/2251.
Co radzicie, mam nadzieję że więcej osób przeczyta posta niż misiek i dexter i coś doradzicie.. Auto póki co więcej stoi niż jeździ bo wolę wsiąść do 18letniego Opla i jeździć w spokoju.
Drugie 15km wracałem na gazie ta samo droga też dynamicznie i nic się nie działo.. Auto chodzi idealnie, błąd 2626 który z początku podejrzewałem że jest wina gazu też się ie pojawił.
-- N maja 20, 2018 08:15 --
Jakieś pomysły?
Ode mnie, jutro jadę wymienić filtr paliwa, zacznę od tego.
-- Wt maja 22, 2018 13:30 --
Po wymianie filtra dalej to samo chociaż błąd z drugiego cylindra "przeniósł" się na pierwszy a praca wygląda tak samo
-- Pt maja 25, 2018 18:17 --
Kolejny up.
Auto u mechanika od wczoraj. Błąd dalej dotyczy drugiego cylindra, wypadanie zapłonu 0302. Wtryski zostały wyciągnięte wykapane w ultradzwiekach, listwa wtryskowe przejrzana, wtryski założone w różnej kolejności. Napięcia na nich ok, wiązka wporzadku i po złożeniu wszystkiego dalej wywala błąd 0302 i kuleje na trzech garach tylko.
Dodam że nie codziennie silnik po odpaleniu kulał ale po dłuższej jeździe na benzynie działo się jak wyżej.
Macie jakieś pomysły?
-- Wt maja 29, 2018 12:48 --
Samochod odebrany. Nienaprawiony, dalej wywala błąd 0302 i pracuje na trzy cylindry. Mechanicznie jest malina i stwierdzilismy że na 99% sterownik silnika. Nie ma sygnału na drugi wtrysk.
Pytanie do Was, jest na forum jakiś magik od takich napraw jak sterownik?
-- Wt cze 12, 2018 10:36 --
Kolejny up.
Sterownik silnika ok, powodem pracy samochodu na trzy cylindry na Pb jest sterownik gazu, tak stwierdził elektronik.
Na tą chwilę gaz jest odciety i samochód jeździ tylko na benzynie. Czekam na informacje ile kosztuje takie ECU Prinsa. Koszt nowej instalacji tj czujniki wiązka i ECU na stagu do 1200zl.
Co zrobię jeszcze nie wiem, ale zastanawiam się czy po naprawie nie sprzedać samochodu..