Strona 4 z 4

: czw lip 04, 2013 01:04
autor: Muti
zimar, no to wygląda,że jest tak jak Jaca mówi.. Trzeba zająć się softem silnika-wywalić DPF.
Druga sprawa,to znowu notlaufy...Trzeba zrobić dynamicznego loga 011 grupy. Pewnie tak zregenerowali turbinę,że nie trzyma parametrów zadanego ciśnienia..

: czw lip 04, 2013 09:25
autor: zimar
Muti pisze:Pewnie tak zregenerowali turbinę,że nie trzyma parametrów zadanego ciśnienia..
Mówili, że turbina była w dość dobrym stanie i po regeneracji powinna być jak nowa;)

: czw lip 04, 2013 09:42
autor: Muti
zimar, no to czemu przeładowuje i wpada w notlauf? :mrgreen: Jakby było z nią wszystko ok,to by tego nie było ;) Zaczął bym od logów dynamicznych

: czw lip 04, 2013 10:39
autor: Dodi
Mówili, że turbina była w dość dobrym stanie i po regeneracji powinna być jak nowa;)
wystarczy, że "gruche" źle wyregulują podczas regeneracji... no chyba, że jej nie ruszali wogóle...

: czw lip 04, 2013 12:14
autor: JacaTouran
Dodi pisze:wystarczy, że "gruche" źle wyregulują podczas regeneracji... no chyba, że jej nie ruszali wogóle...

Racja , skok sztangi ma prawo spowodować przeładowanie.

: czw lip 04, 2013 14:37
autor: zimar
Dziś po południu będę miał laptopa, chętnie zrobię niezbędne logi proszę o wskazówki dokładnie które i w jaki sposób, tyle się tego oczytałem, ze już mam mętlik w głowie.

Objawy:
1. dymi, 2. emision workshop i 3. zamula się przy większym depnięciu na gaz

testy:
zeskanować autoscan-em i sprawdzić jakie ma błędy.
1. dymienie:
VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac.
A jeśli będzie tylko 0??

2. emision workshop
....

3. zamula się przy większym depnięciu na gaz
...

Jak tylko zrobię testy to wrzucę tu.

: czw lip 04, 2013 14:54
autor: Dodi
zimar pisze:3. zamula się przy większym depnięciu na gaz
...
zrób tak jak Muti pisze - dynamicznego loga 011 grupy.

: pt lip 05, 2013 18:07
autor: zimar
Dodi pisze:
zimar pisze:3. zamula się przy większym depnięciu na gaz
...
zrób tak jak Muti pisze - dynamicznego loga 011 grupy.
Czy testy wykonać na postoju czy podczas jazdy?

1. dymienie:
VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac.

-->Co do testów kanału 070, 68 i 75, nie pokazuje żadnych wartości!!!! - puste pola, powinny być jakieś wartości, np. jak na obrazku: http://touranklub.pl/forum/download.php?id=1497
Testowałem w output tests 03, kolejne parametry 068, 070 i 075 i pokazywało ERROR.

Po skanowaniu błędów wywaliło:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 DK HW: 028 101 194 6
Component: R4 1,9L EDC G000AG 6247
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2383687
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 6FE7CD657E862D1

1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 2898 /min
Torque: 236.0 Nm
Speed: 83.0 km/h
Load: 73.3 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar

[ Dodano: Sob Lip 13, 2013 13:35 ]
PROBLEM ROZWIĄZANY tutaj:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=90851#90851

Re: zaczął dymić

: wt lut 25, 2014 14:09
autor: wojtek66
Witam.Mam pytanko.Dzis rano chciałem odpalic tourana w garazu i przy odpalaniu załapał odrazu ale przez ok 5 zaczał sie dłąwic tzn obroty lekko sie wahały i w z wydechu wyleciał jakby błekitny dym! dymu było duzo,chmara iw kabinie strasznie smierdziało.Ale po 10-15 sek obroty sie ustabilzowały i wszystko wróciło do normy.Samochód był odpalany dzien wczesniej.temperatura ok 3 stopni
(odrazu mówie ze to nie d0grzewacz tylko wydech)
Komp wykazał zero błedów,filty i olej wymieniane ok 4 tys km i przeczyszczone wtryski wtym czasie
Jakies przyczyny?
Czy ilosc paliwa w baku miałaby znaczenie w tym przypadku? miałem paliwa na 70km

Re: zaczął dymić

: wt lut 25, 2014 15:52
autor: Muti
wojtek66,też tak czasami mam. Póki odpala,jeżdzi ma siłe,to się nie przejmować,bo majątek wydasz,a i tak nie dojdziesz od czego to. Mogą być początki nieszczelnosci na PD,ale to wyjdzie z czasem.

A tak poza tym to:

Image

Re: zaczął dymić

: wt lut 25, 2014 22:19
autor: JacaTouran
Muti pisze:wojtek66,też tak czasami mam. Póki odpala,jeżdzi ma siłe,to się nie przejmować,bo majątek wydasz,a i tak nie dojdziesz od czego to. Mogą być początki nieszczelnosci na PD,ale to wyjdzie z czasem.

A tak poza tym to:

Image

Musi nie musi :) ... Wyczyść egr., wyczyść dolot i zobaczysz jak tam dalej z dymieniem :)

Re: zaczął dymić

: wt lut 25, 2014 23:34
autor: Muti
Jaca,sam wiesz jak to jest :D Najlepiej to widać po takich starych wydmuszkach typu golf 2, silnik 1.9 TDI albo samo TD,turbo wielkie,pompa z dużym tłoczkiem i podlane ropy ile się da,tak że czarną smugę na asfalcie zostawia :piwo:

A co do egr i dolotu to jest taka możliwość,że dymienie się zmniejszy,ale na pewno nie przy odpalaniu. ten niebieski dym tutaj bym typował jako konsekwencja złego spalania,a więc paliwa. :roll:

Re: zaczął dymić

: wt lut 25, 2014 23:53
autor: JacaTouran
Muti pisze:Jaca,sam wiesz jak to jest :D Najlepiej to widać po takich starych wydmuszkach typu golf 2, silnik 1.9 TDI albo samo TD,turbo wielkie,pompa z dużym tłoczkiem i podlane ropy ile się da,tak że czarną smugę na asfalcie zostawia :piwo:

A co do egr i dolotu to jest taka możliwość,że dymienie się zmniejszy,ale na pewno nie przy odpalaniu. ten niebieski dym tutaj bym typował jako konsekwencja złego spalania,a więc paliwa. :roll:

Ma jechać... Ma dymic :) bez dymu nie ma ognia :). A tak poważnie to może być i często bywa przycinajaca się przepustnica-tu mam na myśli drgania i telepania chwilowe po rozruchu. Niebieski dym zas przemawia do mnie turbinka wypuszcza oliwke :). Czarny dym przemawia nie miałem powietrza splunalem czarna sadza.
Tak czy siak puki problem nie narasta trzeba jeździć, ale jak nie ma siarczystych mrozów i tak się dzieje to usterka da niedługo znać o sobie.