Klapa Bagażnika Otwierana z Pilota.

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Awatar użytkownika
Grzenia
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 18:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: Grzenia »

Tak jak na filmiku w tym przypadku nie potrzebne są sprężynki
http://www.youtube.com/watch?v=7RgZTIMs ... re=related :roll:
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5608
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 675 razy

Post autor: jeżu »

Grzenia pisze:w tym przypadku nie potrzebne są sprężynki
W tym przypadku to Golf..... :ok:
Awatar użytkownika
Grzenia
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 18:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: Grzenia »

jeżu tylko ze w touranie wygląda to tak samo przynajmniej u mnie 2008rok :P
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Grzenia wygladć może tak samo ale ciężar klapy jest inny :>
Awatar użytkownika
bottlenose
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: wt maja 22, 2012 00:23
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: Klapa Bagażnika Otwierana z Pilota.

Post autor: bottlenose »

Witajcie,
a próbował ktoś z Was założyć coś takiego:
http://allegro.pl/silownik-klapy-bagazn ... 34273.html
wygląda na to, że działa to wówczas w obie strony!!!
Ale sam nie próbowałem i nie mam pojęcia gdzie by to umieścić.

pozdrawiam
Bez elektroniki i komputerów nie da się już żyć, ale z nimi jest jeszcze gorzej ;)
Czy powinniśmy się godzić, aby komputer decydował czy nasz samochód ma jechać i jak???
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Zaliczyłem chwilową nieobecność na forum, a tu taki fajny temat się rozwinął, który ostatnio mnie zainteresował :) No prawie to co w tym temacie. Bo widziałem w Pasacie jak się klapa ładnie sama otwiera i co ciekawsze zamyka po wciśnięciu przycisku na niej - idealne dla żony na zakupy. Ktoś się orientuje czy możliwe jest przeniesienie tego rozwiązania z Paska na Touranka?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Rauko pisze:Zaliczyłem chwilową nieobecność na forum, a tu taki fajny temat się rozwinął, który ostatnio mnie zainteresował :) No prawie to co w tym temacie. Bo widziałem w Pasacie jak się klapa ładnie sama otwiera i co ciekawsze zamyka po wciśnięciu przycisku na niej - idealne dla żony na zakupy. Ktoś się orientuje czy możliwe jest przeniesienie tego rozwiązania z Paska na Touranka?
Rauko wszystko jest możliwie.
Mechanicznie podejrzewam że się nie da, w naszym omawianym przypadku opieramy się na sile sprężyn (siła odśrodkowa podnosi klapę). Żeby automatycznie się zamykała to myślę, żeby należało pomyśleć nad rozwiązaniem elektrycznym - jakieś silniczki zamykające klapę. Ale czy dadzą radę zamknąć dokładnie klapę. :shock:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

No w Pasku kombi bardzo ładnie to działa i nawet dość "mocno" wali tą klapą przy zamykaniu.
Na 100% jest to rozwiązanie elektryczne i wydaje mi się, że w obie strony działa to na elektryce, bo klapa otwiera się bardzo jednostajnie, więc może zamiast walczyć ze sprężynami, warto doinwestować od razu w coś takiego :)
http://www.allegromat.pl/aukcja110040
Trochę drogo, ale jeśli by działało, to czemu nie. Ale jak to tam działa to bladego pojęcia nie mam :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

A gdzie w pasku są takie siłowniki (wyglądają na duże)? i jak takie cuda są podczepione do klapy?
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Nie wiem gdzie to jest schowane, bo nie mogę go rozebrać - nie mój :)
Ale z zewnątrz nic nie widać - zwykłe teleskopy.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 536
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

Rauko pisze:No w Pasku kombi bardzo ładnie to działa i nawet dość "mocno" wali tą klapą przy zamykaniu.
Na 100% jest to rozwiązanie elektryczne i wydaje mi się, że w obie strony działa to na elektryce, bo klapa otwiera się bardzo jednostajnie, więc może zamiast walczyć ze sprężynami, warto doinwestować od razu w coś takiego :)
http://www.allegromat.pl/aukcja110040
Trochę drogo, ale jeśli by działało, to czemu nie. Ale jak to tam działa to bladego pojęcia nie mam :)
te silniki schowane sa pod posufitka w pasku. poloaczone sa z zawiasami kolejnym kawalkiem mechanizmu. zawiasy od elektrycznego zamykania i mechanicznego roznia sie tylko wlasnie dziura na polaczenie ta blacha.
przy zamykaniu 'wali' ta klapa dlatego ze oprocz zamka jest jeszcze dodatkowy mechanizm w postacie bodajze 2 zatrzaskow/lap/hakow po kazdej stronie zamka ktore dodatkowo blokuja klape. nad calym mechanizmem dodatkowo czuwa can... mozliwe ze udalo by sie to zaadoptowac do turana ale wydaje mi sie ze rzezba jest ogromna.
otwieranie klapy otwiera sie przez pilot lub przycisk w kabinie, zamykanie to pilot, przycisk w klapie... potwornie wygodna sprawa. chcecie to poszukam to na forum paska i dam Wam linke to poczytacie. chlopaki rozgryzli temat i udalo im sie doposazyc paski w takie cus:) szacunek dla nich:)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=s8fLKlNb ... re=related[/video]
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2012 22:50 przez g_b, łącznie zmieniany 2 razy.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

No jak masz jakiegoś linka to ja chętnie poczytam.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 536
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

http://forum.vw-passat.pl/threads/10991 ... pa-w-kombi

prosze, przepiekny manual.... ale bedzie wymagalo logowania. sorry ale moich loginow nie dam :>
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Po tej lekturze, chyba czas wrócić do wersji tylko z otwieraniem z pilota :)
Tutaj nie wygląda, żeby klapa była jakoś na odbojach strasznie szybko otwierana.
http://www.youtube.com/watch?v=8cxPQBDcDAY

Tutaj również:
http://www.youtube.com/watch?v=0HIZM0Z3N2Y
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 536
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

na pewno robota sprezynek i silownikow. wg mnie tam elektyki nie ma zadnej. szczegolnie ten 2 kiedy kalapa sie trzesie... ten piewszy mogl byc robiony kiedy bylo zimno, lub silowniki juz najlepsze czasy maja za soba, dlatego tak powoli i z gracja kalapa poszla do gory.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
ODPOWIEDZ