Strona 4 z 8

: pt cze 21, 2013 19:54
autor: r00x
Ja w listopadzie robiłem płukanke przez zmianą oleju ma LIQUI MOLY i do tej pory (odpukać :)) wszystko OK. Wcześniej jeździłem na Castrolu.

: pt cze 21, 2013 20:12
autor: JacaTouran
zimar pisze:Wczoraj odebrałem auto z naprawy po naprawie (po porzedniej wymianie filtrów, olejów, klocków, tarcz) i okazało się:

-przeładowanie turbiny natępowało na skutek praktycznie całkowitego zapchania filtra DPF (okazało się, że miałem dodatkowo zainstalowany =, z uwagi pewnie na to, że wlaściciel 'Niemiec' pewnie mieszkał tam, gdzie jest wymagana norma spalin, aby wjechać do centrum miasta), spaliny nie miały wogóle ujścia, wszystko się zapychało.

Przed dolaniem LM i przed wymianą filtrów i olejów wszystko było OK.
Na LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 jeździłem parę dni, zalałem to do mniej więcej 15litrów w baku.
Jak ruszałem z domu rano, auto nie miało jakoś kopa i długo ciągnęło na niskich biegach, potem problem niby ustawał, myślałem wtedy, że może silnik nie rozgrzany, teraz wiem, że to zaczęło się właśnie dziać, koniec filtra DPF!!!

Podejrzewam, że wpływ na to miał dodatek do paliwa LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 oraz płukanka do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640 300ml.
Olej w silniku wymieniłem na na LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30, który według producenta jest również przeznaczony dla aut z DPF!

Po wymianie olejów w silniku wraz z płukanką, oleju w skrzyni DSG, filtrów paliwa, powietrza.... wyjechałem na ulicę i auto kompletnie było zamulone!!!!!!!!

Co prawda mechanik wyczyścił EGR i podejrzewaliśmy, że może zawór nie jest szczelny, ale okazało się, że jest OK, mimo odłączenia wężyków podciśnienia problem był nadal.

Po dłuższym postoju auto niby jechało jakiś czas normalnie ale potem nagle się zamulało, dodanie gazu nic nie dawało.
Próbowałem rozruszać zawór N75, robiłem test EGR, na krótką chwilę pomagało i potem znów to samo.

Oddałem auto do mechaników, którzy pracowali swego czasu w ASO VW.
- turbina została wyczyszczona i wyważona, wyczyszczony dolot i wylot silnika.
- usunęli fizycznie DPF, który był całkowicie zapchany, bo spaliny nie miały ujścia, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
- zrobili adaptację komputera w skrzyni biegów (po mojej wymianie oleju).

Auto dostało kopa i teraz jeździ normalnie tak jak przed dolaniem tych specyfików!
Jedyne co mnie trochę niepokoi to czasem dymi na światłach, ale ponoć przez jakiś czas tak może być po takiej robocie, że wydech i wszystko się oczyszcza.

Po kilku dniach napiszę jak auto się sprawuje.
Nic podobnego ani plukanka ani srodek czyszczenia wtryskow nie ma prawa wyrządzić.
Auto dymi na postoju bo zapewne dopalanie DPf się zalacza. Chyba, ze poza wyjeciem z wydechu zrobili dpf off w programie to albo turbinka puszcza, albo wtryski wariuja. Jaki kolor tego dymu? Stan oleum sprawdzasz?

: sob cze 22, 2013 21:20
autor: rob555
zimar pisze:
Podejrzewam, że wpływ na to miał dodatek do paliwa LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 oraz płukanka do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640 300ml
Zle :) to nie ma prawa nic tam narobic
zimar pisze:
- zrobili adaptację komputera w skrzyni biegów (po mojej wymianie oleju).
Nie mow ze jeszcze zaplaciles za "adaptacje"
Przy okazji sprecyzuj co tam wlasciwie zostalo w tej skrzyni zrobione :>

PS nie powinien przykapcac chyba ze resztki preparatow czyszczacych (jak geometrie myli) zostaly.

: pn cze 24, 2013 13:05
autor: zimar
JacaTouran pisze:Nic podobnego ani plukanka ani srodek czyszczenia wtryskow nie ma prawa wyrządzić.
Auto dymi na postoju bo zapewne dopalanie DPf się zalacza. Chyba, ze poza wyjeciem z wydechu zrobili dpf off w programie to albo turbinka puszcza, albo wtryski wariuja. Jaki kolor tego dymu? Stan oleum sprawdzasz?
Witam po kilku dniach;)

Turbina była czyszczona i regenerowana (wyważanie i coś tam jeszcze, ponoć ogólnie była w dobrym stanie, teraz rzekomo jest jak nówka).
Dpf się totalnie zapchał i przez to uszkodził katalizator, który się stopil i zostało go troszkę na ściankach tylko.
Dym ma kolor siwy, oleju nie bierze, o ile można sprawdzić stan po przejechaniu kiludziesięciu km.
rob555 pisze:Nie mow ze jeszcze zaplaciles za "adaptacje"
Przy okazji sprecyzuj co tam wlasciwie zostalo w tej skrzyni zrobione :>
W skrzyni zrobili komputerowe ustawienie fabryczne, nie wiem fachowo jak to się nazywa, jeżdzi się ok, nic sie nie dzieje, auto ma kopa, silnik cicho i ładnie pracuje.
Czy zapłaciłem konkretnie za "adaptacje" tego nie wiem, zapłaciłem za całą robotę + czyszczenie i serwis klimatyzacji.

Auto fabrycznie nie było wyposażone w DPF, podobno został dołozony bo była jakaś modyfikacja w elektryce samochodu.

Dziś dzwoniłem do nich, to powiedzieli, żebym się pofatygował to zerkną na to dymienie.

: pn cze 24, 2013 16:42
autor: JacaTouran
zimar pisze:
JacaTouran pisze:Nic podobnego ani plukanka ani srodek czyszczenia wtryskow nie ma prawa wyrządzić.
Auto dymi na postoju bo zapewne dopalanie DPf się zalacza. Chyba, ze poza wyjeciem z wydechu zrobili dpf off w programie to albo turbinka puszcza, albo wtryski wariuja. Jaki kolor tego dymu? Stan oleum sprawdzasz?
Witam po kilku dniach;)

Turbina była czyszczona i regenerowana (wyważanie i coś tam jeszcze, ponoć ogólnie była w dobrym stanie, teraz rzekomo jest jak nówka).
Dpf się totalnie zapchał i przez to uszkodził katalizator, który się stopil i zostało go troszkę na ściankach tylko.
Dym ma kolor siwy, oleju nie bierze, o ile można sprawdzić stan po przejechaniu kiludziesięciu km.
rob555 pisze:Nie mow ze jeszcze zaplaciles za "adaptacje"
Przy okazji sprecyzuj co tam wlasciwie zostalo w tej skrzyni zrobione :>
W skrzyni zrobili komputerowe ustawienie fabryczne, nie wiem fachowo jak to się nazywa, jeżdzi się ok, nic sie nie dzieje, auto ma kopa, silnik cicho i ładnie pracuje.
Czy zapłaciłem konkretnie za "adaptacje" tego nie wiem, zapłaciłem za całą robotę + czyszczenie i serwis klimatyzacji.

Auto fabrycznie nie było wyposażone w DPF, podobno został dołozony bo była jakaś modyfikacja w elektryce samochodu.

Dziś dzwoniłem do nich, to powiedzieli, żebym się pofatygował to zerkną na to dymienie.

nie ma prawa dymic, jest coś nie halo. Niech Panowie co naprawiali zajmą stanowisko

: wt lip 02, 2013 20:24
autor: zimar
JacaTouran pisze:nie ma prawa dymic, jest coś nie halo. Niech Panowie co naprawiali zajmą stanowisko
Witam,
Z racji, że problem nie ustąpił i nie wiem co dalej, opisałem swój problem w temacie o dymieniu:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=90757#90757

Mam wrażenie, że nie potrafią do końca zdiagnozować problemu.
Mam obserwować ubytki oleju i dać znać mechanikowi, to podejmie dalsze kroki.
Ja jade na wczasy za miesiąc za granicę i boję się że mnie zatrzymają na autostradzie za dymienie i zabiorą dowód rejestracyjny !!!!!

Pomocy !!!!

: wt lip 02, 2013 21:00
autor: rob555
zimar pisze:
Mam wrażenie, że nie potrafią do końca zdiagnozować problemu.
Mam obserwować ubytki oleju
Pomocy !!!!
No ja jestem juz chyba pewny ze nie sa wstanie ogarnac problemu
Jesli dobrze kombinuje to nie bedzie oleju ubywac...wrecz przeciwnie - jego stan moze sie podnosic :roll:

: wt lip 02, 2013 21:55
autor: zimar
Czytałem w innym temacie, że po czyszczeniu/regeneracji turbiny potrafi dymić resztkami oleju. ktoś nawet przejechał 80km autostrada dając w piec i ponoć ustało, sam juz nie wiem co o tym mysleć. Jak stoję na skrzyżowaniu to dymi jak z lokomotywy, tyle, że nie na czarno!
Dodam, że normalnie odpala, ma kopa, autoscan nie wyrzuca żadnych błędów.

: wt lip 02, 2013 23:14
autor: rob555
VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac...

: śr lip 03, 2013 01:24
autor: JacaTouran
rob555 pisze:VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac...
To się zowie regeneracja/dopalanie :shock:

: śr lip 03, 2013 09:57
autor: zimar
JacaTouran pisze:
rob555 pisze:VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac...
To się zowie regeneracja/dopalanie :shock:
Ok, spróbuje sprawdzić,
Module 01 Engine /Measure Blocks 70 ??
tyle tylko, że akurat laptopa mam w naprawie.

Cały czas nurtuje mnie to, że w aucie fabrycznie nie było DPF-a i czy jeżeli go ktoś dodał w Niemczech to czy również "dodany był" w programie?
Jak pisałem, na tablicy nie pojawiała się żadna kontrolka, ale czasem z rana dłużej jechał na niższych biegach, co mogłoby to wskazywać, sam już nie wiem.

Niestety nie mam lapka, dopiero w poniedziałek;(

[ Dodano: Sob Lip 13, 2013 13:30 ]
Auto odstawione do JacaTouran w Łowiczu (~150km)

Po odbiorze i powrocie do domu moge napisać kilka słów.
PROFESJONALNE zdiagnozowanie problemu.

Okazało się, że:
-w komputerze nie było nigdy DPF-a, nie wiadomo czy kiedykolwiek był w aucie,
-pseudo fachowcy z mojego poprzedniego warsztatu zregenerowali turbinę, że "siwy dym" na skrzyżowaniu leciał, zrobili "naprawę" wydechu, że szkoda gadać,

U Jacka w Łowiczu:
- turbina została zregenerowana jak Bóg przykazał, na sprzęcie Melletta, z profesjonalnym wyważeniem lepiej niż fabryka, otrzymałem wykres i pisemną gwarancję !!
- został wymieniony katalizator, bo "fachowcy" z mojego miasta zostawili pusty katalizator i turbina nie miała hamulca,
-wyczyszczony cały dolot, bo był zawalony olejem,
-wymieniony olej LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30 i filtr,
-czyszczenie wtrysków chemią PRO-TEC,
- ustawiony rozrząd, wcześniej pokazywał -2,5, teraz 0.0
- spalanie na jałowym pokazuje 0,4l/h
Co do innych parametrów (które się poprawiły) to już Jaca może się wypowiedzieć.

Do domu jechałem spokojnie, 90-120, czasem puścił dymka na światłach, ale to resztki oleju z wydechu dopalały się, dziś przejechałem ok 30km po mieście i nie zauważyłem nic z tyłu.

Wcześniej wzbudzałem sensację na skrzyżowaniu !!!!

Moje problemy wreszcie się skończyły.

Dziękuję za rzetelne i profesjonalne załatwienie sprawy, tylko z takimi ludźmi powinno się współpracować, by nasze auto miało wszystko zrobione jak należy.

Teraż pochylam się nad wylotem spalin i czuć tylko piekny zapach diesla, a nie lokomotywy olejowej!!!!

: ndz lip 14, 2013 16:17
autor: JacaTouran
zimar pisze:
JacaTouran pisze:
rob555 pisze:VAG i kanal 070 w momencie dymienia. Jesli w pierwszym okienku pojawi sie zamiast 0 liczba 1 i bedzie to zwiazane z dymieniem to juz nie musisz wiecej sprawdzac...
To się zowie regeneracja/dopalanie :shock:
Ok, spróbuje sprawdzić,
Module 01 Engine /Measure Blocks 70 ??
tyle tylko, że akurat laptopa mam w naprawie.

Cały czas nurtuje mnie to, że w aucie fabrycznie nie było DPF-a i czy jeżeli go ktoś dodał w Niemczech to czy również "dodany był" w programie?
Jak pisałem, na tablicy nie pojawiała się żadna kontrolka, ale czasem z rana dłużej jechał na niższych biegach, co mogłoby to wskazywać, sam już nie wiem.

Niestety nie mam lapka, dopiero w poniedziałek;(

[ Dodano: Sob Lip 13, 2013 13:30 ]
Auto odstawione do JacaTouran w Łowiczu (~150km)

Po odbiorze i powrocie do domu moge napisać kilka słów.
PROFESJONALNE zdiagnozowanie problemu.

Okazało się, że:
-w komputerze nie było nigdy DPF-a, nie wiadomo czy kiedykolwiek był w aucie,
-pseudo fachowcy z mojego poprzedniego warsztatu zregenerowali turbinę, że "siwy dym" na skrzyżowaniu leciał, zrobili "naprawę" wydechu, że szkoda gadać,

U Jacka w Łowiczu:
- turbina została zregenerowana jak Bóg przykazał, na sprzęcie Melletta, z profesjonalnym wyważeniem lepiej niż fabryka, otrzymałem wykres i pisemną gwarancję !!
- został wymieniony katalizator, bo "fachowcy" z mojego miasta zostawili pusty katalizator i turbina nie miała hamulca,
-wyczyszczony cały dolot, bo był zawalony olejem,
-wymieniony olej LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30 i filtr,
-czyszczenie wtrysków chemią PRO-TEC,
- ustawiony rozrząd, wcześniej pokazywał -2,5, teraz 0.0
- spalanie na jałowym pokazuje 0,4l/h
Co do innych parametrów (które się poprawiły) to już Jaca może się wypowiedzieć.

Do domu jechałem spokojnie, 90-120, czasem puścił dymka na światłach, ale to resztki oleju z wydechu dopalały się, dziś przejechałem ok 30km po mieście i nie zauważyłem nic z tyłu.

Wcześniej wzbudzałem sensację na skrzyżowaniu !!!!

Moje problemy wreszcie się skończyły.

Dziękuję za rzetelne i profesjonalne załatwienie sprawy, tylko z takimi ludźmi powinno się współpracować, by nasze auto miało wszystko zrobione jak należy.

Teraż pochylam się nad wylotem spalin i czuć tylko piekny zapach diesla, a nie lokomotywy olejowej!!!!

Dzięki za miłą opinię, życzę jak najmniej problemów z autkiem i w razie czego zapraszam serdecznie.

: ndz lip 14, 2013 17:28
autor: zibi1961
Dobrze wiedzieć gdzie się udać w razie czego .Jak to nie tajemnica to powiedz jeszcze cenę za tę kompleksowa usługę .

: ndz lip 14, 2013 19:23
autor: JacaTouran
zibi1961 pisze:Dobrze wiedzieć gdzie się udać w razie czego .Jak to nie tajemnica to powiedz jeszcze cenę za tę kompleksowa usługę .

Każda naprawa i jej cena zależna jest od tego co trzeba naprawić. Kolega zimar trafił z autem do znachorow a nie fachowców i auto nie zostało wogole naprawione. Defakto wystarczyło dobrze naprawić sprezarke.

Pozdrawiam

: ndz lip 28, 2013 19:51
autor: Blupol
zimar pisze: czuć tylko piekny zapach diesla,
:hahaha: piękny zapach to benzyna albo metanol mmm ;)