Strona 4 z 92

: sob kwie 21, 2012 15:17
autor: JacaTouran
tomel pisze:Właśnie odnośnie bzdur
U mnie pole 68.2 jest 25; 68.1 - 44
Żadnych błędów, kontrolek...
To nie bzdury, a jedynie skrawek informacji o DPFie

: pt maja 04, 2012 19:08
autor: demi1
Przerabiałem temat DPF-a.
Ja na liczniku mam teraz 172 tys. od nowego.
Filtr jest spokojny ale też jestem ciekawy jak długo. Widziałem passata z przebiegiem ponad 300 tys. i filtr działał ok.
Jeżdze dużo po autostradzie ale używam stylu jazdy ekodajwing czyli jazda do 120 km/h bez wciskania gazu w podłogę.
Kontrolka jeszcze nie zapaliła się ani razu, ale DPF wypala się bez informowania nas o tym. Jak kontrolka się zaświeci to jest stan krytyczny i lepiej w tym czasie nie gasić silnika tylko redukcja biegu obroty ponad 2500 i po poru minutach filterek puściutki.
Ja zauważyłem, że jak jade ok 120 km/h silnik jest ciepły to czasami tj. raz na ok. 500-800 kilometrów dzieje się coś takiego.
Samochód zaczyna być głośniejszy tak jakby przepalił się tłumik zaczyna buczeć a to dlatego, że właśnie w tym czasie jest wtryskiwana dodatkowa dawka paliwa do układu wydechowego która spala się w DPF- ie i z sadzy robi popiół który wylatuje z tyłu i jest tak samo szkodliwy jak sadza. Ale ekolodzy uważają inaczej, a VW i inne koncerny zacierają ręce i nas kasują. Taka to ekologio-ekonomia.
Ja się tylko zastanawiam co ja zrobie jak mój filterek się skończy bo z wycięciem nie będzie u mnie tak prosto.
Mieszkam w Niemcowni a tutaj na przeglądzie pan diagnosta podpina OBD i drukuje karteczke. Nie wsadza do wydechu żadnej sondy czy podobnych cudawianek.
Zastanawiam się czy po programowym wycięciu filtra da się oszukać sterownik tak że jak diagnosta podłączy OBD to żeby się zgłaszał że jest.
Dodam że w moim przypadku DPF sprawuje się odpukać dobrze bo już swoje przeszedł. Przy zatarciu pierwszego silnika cały olej poszedł do wydechu więc DPF pewnie też dostał po tyłku.
A tak na marginesie to fakt że auta bez DPF -a są bardziej dynamiczne.

: sob maja 05, 2012 12:15
autor: JacaTouran
demi1 pisze:Zastanawiam się czy po programowym wycięciu filtra da się oszukać sterownik tak że jak diagnosta podłączy OBD to żeby się zgłaszał że jest.

Tak też właśnie robimy, DPF zgłasza swoją obecność, a procent zapełnienia możemy ustawić jaki tylko zechcesz i będzie on stał w miejscu :mrgreen:

: sob maja 05, 2012 16:28
autor: demi1
No to główka spokojna i wiem że w razie czego to mam do kogo uderzyć.
Kolego a jak wygląda sprawa po wycięciu DPF-a.
Słyszałem taką opinie że po wycięciu DPF-a lepiej nie wstawiać w to miejsce plecionki tylko zwykły katalizator bo wycinając DPF-a pozbywamy się części oporów w wydechu i turbina potem może dostać po tyłku.
Co Ty na to ?

: sob maja 05, 2012 22:51
autor: JacaTouran
demi1 pisze:Kolego a jak wygląda sprawa po wycięciu DPF-a.
Słyszałem taką opinie że po wycięciu DPF-a lepiej nie wstawiać w to miejsce plecionki tylko zwykły katalizator bo wycinając DPF-a pozbywamy się części oporów w wydechu i turbina potem może dostać po tyłku.

Powiem tak.... Wiemy jak to zrobić dobrze :mrgreen:

: ndz maja 06, 2012 00:39
autor: demi1
Prace wycinkowe robicie u siebie ?
Bo niektóre oddziały v-tech mają zaprzyjaźnione firmy od wymiany tłumików i takich resekcji nie robią sami.

: ndz maja 06, 2012 14:16
autor: JacaTouran
Wszystko robimy. Nie wiem jak inne oddziały sobie radzą.

: ndz maja 06, 2012 19:17
autor: demi1
To super. Mam do was parę ładnych kilometrów ale w razie czego mam Was na uwadze

: ndz maja 06, 2012 19:43
autor: JacaTouran
demi1 pisze:To super. Mam do was parę ładnych kilometrów ale w razie czego mam Was na uwadze
No jak masz ochotę na rabat dla klubowiczów tego forum i dobrze wykonaną robotę to zapraszam ;)

: śr wrz 26, 2012 19:12
autor: MarceL
Jak się ma zwiększenie mocy (poprzez korekcję oprogramowania) do pracy DPFa?
Czy najpierw należy usunąć (fizycznie lub programowo) DPF żeby efekty korekty oprogramowania były bezpieczne i zadowalające? Czy nie ruszać DPFa i zwiększyć moc?
Jak i o ile mogę ją bezpiecznie zwiększyć w silniku 1,9 BLS 105KM bez zmiany czegokolwiek w osprzęcie?

: pt wrz 28, 2012 13:10
autor: JacaTouran
MarceL pisze:Jak się ma zwiększenie mocy (poprzez korekcję oprogramowania) do pracy DPFa?
Czy najpierw należy usunąć (fizycznie lub programowo) DPF żeby efekty korekty oprogramowania były bezpieczne i zadowalające? Czy nie ruszać DPFa i zwiększyć moc?
Jak i o ile mogę ją bezpiecznie zwiększyć w silniku 1,9 BLS 105KM bez zmiany czegokolwiek w osprzęcie?
Jeżeli DPF jest zdrowy to zdrowego zęba się nie wyrywa...
Program poprostu należy zrobić delikatniej i wszystko będzie chodziło jak należy.

Pozdrawiam

: pt wrz 28, 2012 17:55
autor: baron
na ile możesz sobie pozwolić to wyjdzie ci na pierwszym pomiarze ale myślę ,ze ok.140KM + ponad 320 momentu.najpierw hamownia.

: sob wrz 29, 2012 13:14
autor: JacaTouran
:brawa:

: ndz wrz 30, 2012 18:26
autor: Marco_Polo
Witam

Czy ktoś korzystał ze środków chemicznych dolewanych do ON pomagających oczyszcić filtr cząsteczek stałych np." DPF Cleaner and Regenerator – Regeneracja i Czyszczenie filtra cząstek stałych" firmy Forte lub innych?
Pozdrawiam

: ndz wrz 30, 2012 18:41
autor: Rauko
Wątpię, ponieważ nie da się wyczyścić zgromadzonych w DPFie popiołów.