Strona 4 z 5

: czw paź 18, 2012 10:25
autor: Maciej_F
A sprawdze przy skręcaniu , bo dotąd to tylko wsłuchiwałem się w to tylko na prostej

: pt paź 19, 2012 03:11
autor: collega
U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120

: pt paź 19, 2012 15:30
autor: Maciej_F
collega pisze:U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
Dzięki ciekawa sugestia . Sprawdzimy .

A propos skrętów - nie zmienia sie dźwiek - a faktycznie występuje to klapanie przy pewnej prędkości .

: pt paź 19, 2012 19:42
autor: Lucky_Luck
U mnie były dwie "usterki":
1. Drgania podczas przyśpieszania = przegub wewnętrzny ... po wymianie było ok ALE patrz punkt 2.
2. Pozostał głuchy rytmiczny stuk, dokładnie przy pewnej prędkości tylko podczas przyspieszania = przegub zewnętrzny

Dodam tylko, że żaden z ogólno-stosowanych testów nie wykazał uszkodzenia przegubu zewnętrznego a testowało (w sumie) 3 mechaników + ja... nie wierzyłem podobnie jak mechanik, że to przegub a jednak.
Może coś pomoże ...

Pozdrawiam

: pn lis 19, 2012 13:01
autor: TOFIK_wlkp
dołączę się do tematu, u mnie również były takie drgania, wyważania u pseudo wulkanizatorów nic nie pomagało aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył, od tego czasu problem z biciem kół od 100-120km/h zniknął

: wt lis 20, 2012 09:37
autor: Dodi
TOFIK_wlkp pisze:aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył,
to nie cudotwórca tylk onormalnie myslacy wulkanizator ;) jezeli widać, że traba juz zakałdac odważniki w wielkości powyżej 50g to znaczy, że coś nie halo... często włąsnie pomaga przesunięcie opony na feldze o 180 stopni...

: wt lis 20, 2012 15:51
autor: Eljot
collega pisze:U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
U mnie dokładnie to samo było!
Ale wariował od 80- tki.
Brak smary i wytłuczony przegub- regeneracja 3oo.oo zł...
:? :/ :|

: pt gru 07, 2012 20:12
autor: robertb1974
Ja mam to samo (wibracje na kierownicy i całej budy oraz dudnienie, pomiędzy 80-100km/h no i na wstecznym mało się nie rozleci,aż cały tył łącznie z klapą bagażnika drży) i od roku i żaden specjalista nie potrafi zdiagnozować usterki, a raczej boją się z nie wiedzy cokolwiek robić bo poniosą koszty jak wymienią część która nie przyniesie żądanego efektu.
Do tego doszły mi stuknięcia, szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ( jakby był luz na napędzie czy w zawieszeniu ) oraz głuche puknięcia (okolice koła) przy pokonywaniu małych dziur najazdów,małych uskoków oraz przy delikatnym naciśnięciu hamulca lub przy puszczaniu sprzęgła (jazda przy małych prędkościach, bieg 1-2)
W tym temacie podejrzewam przegub wewnętrzny, tuleje wahacza przód i tył lub amortyzatory, może wszystko do kupy i coś na dodatek bo ten samochód to skarbonka bez dna :?

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 20:58 ]
No to wracam do tematu.
Stuki (głuche puknięcia) przy nierównościach były wywołane uszkodzonymi tulejami wahaczy przednich-wymiana tulei przednich i tylnych i po kłopocie.
Stuknięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu bez zmian (może trochę mniejsze uderzenia)-zabiegi w tym celu jakie wykonałem to wymiana lizaka . Zostały również zmienione miejscami przeguby wewnętrzne celem wyeliminowania drgań podczas jazdy lecz bez rezultatu.
Zostało mi tylko ustawienie zbieżności, bo ściąga na prawo, ale jak z tymi drganiami nic w tym roku nie wymyślę to pomyślę o sprzedaży bo to żadna przyjemność z jazdy.

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

: ndz lut 03, 2013 21:14
autor: Tomasz79
rock4 pisze:Panowie, potrzebuję Waszych doświadczeń w tym temacie.
Wczoraj jedziemy rodzinką na wypad weekendowy i na prostej drodze przy prędkościach 80-100 km/h wyczuwam drgania kierownicy. Poniżej i powyżej tej prędkości żadnych drgań. Auto trzyma się drogi, nigdzie nie znosi.
Dzisiaj byłem na wyważeniu kół, wszystkie 4 wyważone (były i są) co do grama. Tarcze hamulcowe bez śladów korozji (wymieniane z początkiem tego roku).
Jedyne objawy które słyszę to przy jeździe po "kocich łbach" - są jakieś luzy w układzie kierowniczym, jednak miesiąc temu gdy byłem na przeglądzie okresowym wspominałem o tym gościowi z przeglądu, on jednak nic nie znalazł ani szarpaki mu nic nie pokazały.
Czy mieliście podobny problem w swoim Touraniku?

: ndz mar 03, 2013 13:32
autor: piotrekfire
zibi1961 pisze:Drgania przy przyspieszaniu powodował u mnie przegub wewnętrzny.
Dokładnie u mnie to samo. Jak auto przy prędkości przejedzie przez delikatną "hopkę" i lekko odciąży się przednie zawieszenie to słychać detikatne "turkotanie" przegubu wewnętrznego.

: ndz lip 07, 2013 11:02
autor: lukasz22i
Muti pisze:U mnie drgania są jak są żle wyważone koła..szczególnie mocne przy przyśpieszaniu kolo 120km/h ostatnio wyważyłem drugi raz,bo w pierwszej wulkanizacji chyba kiepsko wyważyli,bo w drugiej po 20-30gr było na kole i po problemie.. :roll:
Mam to samo...po założeniu letnich w maju zaczęło się telepanie przy ok 120km/h nasilające się szczególnie przy przyśpieszaniu, u ciebie pomogło ponowne wyważenie? Też chyba to zrobię bo w zeszłym roku nic na tych letnich nie telepało, na wiosnę wywaliłem opony bo już była końcówka, kupiłem kpl. Uniroyali. Teraz jazda w trasie męczy...telepie kierownicą jak przy młocie udarowym ;) Pewnie "Ryśki" z warsztatu zrobiły to na szybko i teraz jest jak jest...

: ndz lip 07, 2013 11:06
autor: Muti
lukasz22i, myślę że pomoże ;) U mnie zawsze pomaga :D

: wt sie 27, 2013 16:38
autor: tomix
mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

: sob maja 31, 2014 10:59
autor: lukasz22i
tomix pisze:mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.
Odkopię...udało ci się wyeliminować te wibracje? Ja dzisiaj wymieniłem końcówkę drążka lewą bo mechanik stwierdził luz, wracając od niego przegoniłem trochę auto autostradą i od 100km/h auto wpada wibracje przy przyśpieszaniu, jak popuszczę gaz to przestaje, jak docisnę to całe auto wpada w wibracje, telepie kierownicą, podłokietnik lata, tyle fotele telepią, nie idzie jechać. Jadąc do mechanika te wibracje były ledwo wyczuwalne choć były, pytanie czy mechanik coś zepsuł (co tu można zepsuć, to 15min roboty) czy wymiana końcówki i zniwelowanie luzu spowodowało że odzywają się inne usterki?!

Za miesiąc lecę na urlop, 1300km, w takich warunkach raczej nie będzie należał do udanych :roll:

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

: sob maja 31, 2014 12:12
autor: A-R-T-U-R
wyważałeś koła?? najprostsza i najtańsza metoda...

po ponownym wyważeniu kół u mnie ustąpiły drgania kierownicy gdy przyspieszałem od około 120-140 km...
wbrew pozorom dobre wyważenie to podstawa