Strona 4 z 4
Re: ciśnienie w oponach
: ndz wrz 11, 2016 19:08
autor: wesol
Nie słyszałem by w RF dawało się inne ciśnienie.
Az tak dużych różnic w ciśnieniu tez nie ma wraz ze zmianami temp otoczenia. Azot się pompuje bo azot tez się wprowadza w klimatyzację z dwóch powodów i sprawdzenia szczelności i wysuszenia układu. Tak samo opony. Gumę niszczy wysoka temperatura i wilgoć. Dlatego tez azot wydłuża życie gumy opon. Czyli raczej opony nie powinny być spekane i nie powinny gubić ciśnienia. Tak przynajmniej miałem na szkoleniu jak kiedyś pracowałem jako gumiarz.
Re: ciśnienie w oponach
: ndz wrz 11, 2016 19:16
autor: Damian15
Ok pierwszy raz mam 18-ki więc nie wiem jakie powinno się dawać ciśnienie do takich kół, daje się tyle ile napisano na klapce od wlewu paliwa ?
Re: ciśnienie w oponach
: ndz wrz 11, 2016 20:06
autor: wesol
Na innych parametrach opon czyli średnica szerokość profil i naciąg ma znaczenie. Generalnie trzeba tyle pompowac by bieżnik opon scieral się równo.
Re: ciśnienie w oponach
: wt maja 23, 2017 11:55
autor: Blupol
Cześć,
ciekawa rzecz z tym ciśnieniem.
Pojawił mi się problem z buczeniem opon (wyząbkowanie) i doradzono mi, żeby spuścił trochę powietrza do dolnej granicy.
Teraz mam za przykładem Kolegi @Dodi 2,5 bar, ale spójrzcie na wlepkę: 2,7 -3,0 jak byk.
Więc jak to jest? Opony 255/55 R16.
Re: ciśnienie w oponach
: wt maja 23, 2017 12:02
autor: Paweł.F
2,7 przód i 2,7 tył - dwie osoby i bagaż dla nich;
2,7 przód i 3,0 tył - pełne obciążenie i bagaż dla osób.
2,7 - 3,0 to chyba nie zakres czy też tolerancja...
Re: ciśnienie w oponach
: wt maja 23, 2017 12:12
autor: Blupol
OK, jasna sprawa - tylko pytanie do @Dodi skąd wziął ten 2,4 minimum, skoro te samo auto i te same oponki

Jeżdżę sam bez bagażu w 70% - może o to chodzi?
Re: ciśnienie w oponach
: wt maja 23, 2017 12:14
autor: marcyb3
Ja zawsze pakuje na 2.3 przód i tył i dla mnie jest spoko.
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Re: ciśnienie w oponach
: wt maja 23, 2017 13:25
autor: VWariaT
Tak jak już wcześniej było wspomniane, trzeba brać pod uwagę jeszcze wielkość koła i rozmiar opony.
btw....
Ja mam "zboczenie" na punkcie różnic między tyłem i przodem jeżeli chodzi o "ugięcie" opony, więc na przód zawsze pakuję 0,2~0,3 więcej niż na tył

z przodu jest silnik i zawsze qrde przód wygląda jakby był niedopompowany.
Re: ciśnienie w oponach
: czw maja 25, 2017 00:41
autor: karolek_ust
Ja mam 215/30R19 naciągnięte n 8.5J i mam 3bary

Re: ciśnienie w oponach
: czw maja 25, 2017 11:25
autor: Paweł.F
Blupol pisze:Cześć,
ciekawa rzecz z tym ciśnieniem.
Pojawił mi się problem z buczeniem opon (wyząbkowanie) i doradzono mi, żeby spuścił trochę powietrza do dolnej granicy.
Teraz mam za przykładem Kolegi @Dodi 2,5 bar, ale spójrzcie na wlepkę: 2,7 -3,0 jak byk.
Więc jak to jest? Opony 255/55 R16.
Wlepka wlepce nie równa
Ja u siebie mam odpowiednio (1T2/2008):
2,3 i 2,3
oraz
2,6 i 3,0