Strona 5 z 15

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: pt lip 25, 2014 16:29
autor: Muti
Jak dobrze kojarzę to wciskasz w stronę złącza ten zielony i biały element.

NzTT

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: wt cze 02, 2015 22:17
autor: Wojti
Witam!
Co poradzicie na taki problem:
-na liczniku świeci się czerwona kontrolka wspomagania,
-na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajduje błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie da się usunąć,
-nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem przez tester,
-wspomaganie nie działa,
-po przejechaniu około 30km wspomaganie uruchamia się, kontrolka znika, działa normalnie... po zgaszeniu silnika i odpaleniu w ciągu kilku minut nadal działa, a po dłuższym postoju już nie działa.

Zasilanie do silnika wspomagania dochodzi, bo po odłączeniu górnej wtyczki Obrazek zmierzyłem napięcie w gnieździe:
5V
-
3,78V
-
Na dolnej wtyczce Obrazek, gdzie są dwa pomarańczowe i jeden czarny przewód uzyskałem napięcia:

2,33V
2,66V
-
12,17V
Czy jest możliwość naprawy takiej usterki czy konieczna jest wymiana całej maglownicy?
Maglownica jest zapewne pierwszej generacji, bo rocznik 2003 i silnik wspomagania jest żeberkowany.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: śr cze 03, 2015 00:05
autor: dexter23pl
Kiedyś miałem taki ciężki przypadek. Było podobnie. Brak komunikacji oraz dziwne bylo to że wspomaganie działało ale nie powracala sama kierownica. Problem byl banalny. Nie łączył jeden przewód od can we wtyczce idacej do maglownicy za przednia lampą lewa. Dojście do tego zajęło kilka godzin. Co ciekawe nie bylo błędu informującego o kominikacji can jedno przewodowym jak to ma miejsce w innych sterownikach.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: czw cze 04, 2015 14:10
autor: Wojti
dexter23pl, chodzi Ci o wtyczkę znajdującą się na podłużnicy? Znalazłem taką z oznaczeniem 1906:
Obrazek
Rozpiąłem ją i zmierzyłem napięcie na poszczególnych pinach. Bez przekręconego kluczyka nigdzie nie było napięcia, na żadnej ze stron. Po przekręceniu kluczyka napięcie pojawiło się na wtyczce od strony gdzie wychodziła z grubej wiązki, miejsce zaznaczone strzałkami. Uzyskałem wyniki na poszczególnych pinach:
1. 12,38V
2. 2,67V
3. 2,33V
4. 12,38V
5. - (brązowy przewód więc zapewne masa)
6. 10,97V

A więc po lewej stronie wszędzie jakieś napięcie występuje, natomiast nie wiem jak i gdzie idą przewody z wtyku po prawej stronie, do którego wchodzi zbadana wtyczka.
Napięcie we wtyczce na pomarańczowych przewodach 2. i 3. odpowiada wartości napięć zmierzonych przy silniku (sterowniku) wspomagania, więc domyślam się że to pewnie te przewody tam idą. A skoro pomarańczowe przewody odpowiadają za połączenie CAN i napięcie na nich dochodzi do sterownika to problem leży we wnętrzu sterownika?
Co może powodować uruchamianie wspomagania po przejechaniu kilkunastu kilometrów? Ostatnio przy wyższej temperaturze na dworze wspomaganie włączyło się po przejechaniu około 18km.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: sob cze 06, 2015 21:50
autor: dexter23pl
Chodźi o ta wtyczkę. Jakie masz błędy aktywne pod vcds?

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: sob cze 06, 2015 21:51
autor: dexter23pl
Czy jest komunikacja can to sprawdz przejście od can pompy abs do sterownika wspomagania.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: pn cze 08, 2015 20:37
autor: Wojti
Nie podłączałem VCDSa bo go nie mam. Natomiast na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajdowało błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie dało się usunąć.

Problem rozwiązałem:
Fabryczną maglownicę I generacji o oznaczeniu 1K1 909 143K zastąpiłem zakupioną całkowitą maglownicą II generacji o oznaczeniu 1K1 909 144L. Po zamontowaniu nie wymagała żadnej adaptacji, po pierwszym przekręceniu kluczyka od razu zgasła kontrolka na liczniku, a po przejechaniu kilkuset metrów wspomaganie zaczęło działać z siłą starego wspomagania i tak już pozostało. Bez problemu połączyłem się testerem ze sterownikiem nowej maglownicy. Usunąłem też błąd 1309 i jest już elegancko. :)

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: czw cze 18, 2015 23:05
autor: mizi682
Witam wszystkich :bry:
Mam ten sam problem :omatko: ze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: czw cze 18, 2015 23:21
autor: spacewalker
mizi682 pisze:Witam wszystkich :bry:
Mam ten sam problem :omatko: ze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.
J500 to maglownica i jest na dole auta
Pod kierownicą masz J527 ....ale o tym nie wspominałes, wiec po co ruszac ?

silnik do maglownicy kupisz za 200-300zł czy nawet całego magla , odpowiedz sobie sam czy warto

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: pt cze 19, 2015 07:10
autor: forest
Hej u mnie było to samo i po 3mc samo się naprawiło cud [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: sob cze 27, 2015 19:22
autor: mizi682
cześć
Po wyjęciu maglownicy okazała się I gen. Zakupiłem przez neta maglownice II gen. z okablowaniem, okazało się że mam odcięte końce od zasilania.
Stary kabel jest krótszy o ok.0,5m
Czy mogę te kable łączyć tzn polutować transformatorową+ koszulki, etc.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: sob cze 27, 2015 22:41
autor: Muti
Najlepiej takie połączenia zakuć specjalnymi kostkami. Na upartego możesz to zlutować,ale z trochę większą zakładką i mocno skręcone i polutowane. Następnie po naprawie jedna osoba cały czas kręci od oporu do oporu,a ty sprawdzasz czy się nie grzeje połączenie.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: ndz cze 28, 2015 00:02
autor: mizi682
ta część łączona wyjdzie gdzieś w okolicach aku to będzie dostęp do sprawdzania. dzięki za odpowiedz :piwo:
jutro będę chciał to ogarnąć.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: śr sie 05, 2015 12:31
autor: katan
I na mnie padło.

Po złożeniu auta po lakierniku. Brak wspomagania. Zasilanie grube dochodzi do silnika wspom. i jedno zasilanie na kabelku czarnym na mniejszej wtyczce. Na pomarańczowo czarnym brak. VAG mówi o braku komunikacji - J500.

Cużmampocząć

Czy ze śląska lub podkarpackiego znacie jakiegoś mistrza wspomagania?
Proszę o pomoc.

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

: śr sie 05, 2015 12:41
autor: Muti
Sprawdzić kable te o których mowa w tym temacie.

NzTT