Tak wiem ze tel jest w opisie ale jestem poza plJacaTouran pisze:Tel. Masz w podpisie. Zadzwoń to pogadamy
Problem z EGR w 1.6 CR TDI
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lip 02, 2018 16:12
- Auto:: altea 1.6 tdicayc 2010r
- Imię:: grzegorz
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 1 raz
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
-
- Początkujący
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 22:02
- Auto:: 2005
- Imię:: touran
- Lokalizacja: touran
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Ja rzeknę:
Wszysko chce nowego .
Jak wymieniałem swojego EGRa to też myśleliśmy z mechanikem nad regeneracją .
Wymienisz tą zębatkę to zaraz siądzie potencjometr pod spodem . W EGRe jest jeszcze np taka rolka pracująca po krzywce . Tam też siada łożyskowanie .
Wydłubiesz EGRa . Naprawisz jedną duperelę to za chwile siądzie coś następnego . Z nowu go rwać
. A robótka niezła . )
Tutaj ja bym się nie bawił w półśrodki ( chociażby z powodu robocizny ) . Księgowe VW dobrze to przemyśleli , że ma to działać rok i jeden dzień .
Niestety nie ma problemu ten kto usunie EGRa i ma to w ......
Wszysko chce nowego .

Jak wymieniałem swojego EGRa to też myśleliśmy z mechanikem nad regeneracją .
Wymienisz tą zębatkę to zaraz siądzie potencjometr pod spodem . W EGRe jest jeszcze np taka rolka pracująca po krzywce . Tam też siada łożyskowanie .
Wydłubiesz EGRa . Naprawisz jedną duperelę to za chwile siądzie coś następnego . Z nowu go rwać

Tutaj ja bym się nie bawił w półśrodki ( chociażby z powodu robocizny ) . Księgowe VW dobrze to przemyśleli , że ma to działać rok i jeden dzień .
Niestety nie ma problemu ten kto usunie EGRa i ma to w ......
- Blupol
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
- Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
- Imię:: Tom
- Lokalizacja: G.Śląsk
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Witam,
podpinam się. Miesiąc temu wymieniłem cały EGR z chłodniczką.
Sęk w tym, że mam poważne podejrzenia, że zawór ten ciągle jest WYŁĄCZONY.
Taki był, bo niby była to "tańsza opcja" naprawy, jednak wypalanie DPF przez ok.50km wnerwiało mnie więc wymieniłem. Po wymianie mechanik zarzeka się, że nic w kompie nie trzeba robić, więc nie kłócę się z fachowcem (?), ale filtr wypala się tak samo długo i chyba silnik zbyt wolno się nagrzewa...
Potrzebuję kogoś z pełnym VCDS, okolice Katowic- chciałbym test EGRa zrobić.
Błędów nie wywala (ale jak ma wywalić, skoro prawdopodobnie komp go nie widzi)
- kolega niestety ma podstawową wersję VCDSa, w którym nie ma dostępu do najważniejszych funkcji.
podpinam się. Miesiąc temu wymieniłem cały EGR z chłodniczką.
Sęk w tym, że mam poważne podejrzenia, że zawór ten ciągle jest WYŁĄCZONY.
Taki był, bo niby była to "tańsza opcja" naprawy, jednak wypalanie DPF przez ok.50km wnerwiało mnie więc wymieniłem. Po wymianie mechanik zarzeka się, że nic w kompie nie trzeba robić, więc nie kłócę się z fachowcem (?), ale filtr wypala się tak samo długo i chyba silnik zbyt wolno się nagrzewa...
Potrzebuję kogoś z pełnym VCDS, okolice Katowic- chciałbym test EGRa zrobić.
Błędów nie wywala (ale jak ma wywalić, skoro prawdopodobnie komp go nie widzi)
- kolega niestety ma podstawową wersję VCDSa, w którym nie ma dostępu do najważniejszych funkcji.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Egr nie ma tu nic do rzeczy. Problem masz gdzie indziej. Egra nic nie trzeba robić. Zakładasz i śmiga. Vcds tu ci z nim nic nie pomoże.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Blupol
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
- Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
- Imię:: Tom
- Lokalizacja: G.Śląsk
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją tezą.
Jak miałem wyłączony EGR (fizycznie był) to chyba niczym sie to nie różni jak mechanik wymienił stary na nowy? Kilkakrotnie coś tam zmieniał, kombinował i chyba sam nie wie co
Poza tym w VCDS jest taki test jak w linku:
https://youtu.be/3lm0WXxZLvM
I o to mi chodzi.
Jeszcze jedno- w aplikacji VAG DPF nie zauważyłem żeby jedna pozycja się nie zmieniała, a powinna (otwarcie/zamknięcie):
Jak miałem wyłączony EGR (fizycznie był) to chyba niczym sie to nie różni jak mechanik wymienił stary na nowy? Kilkakrotnie coś tam zmieniał, kombinował i chyba sam nie wie co

Poza tym w VCDS jest taki test jak w linku:
https://youtu.be/3lm0WXxZLvM
I o to mi chodzi.
Jeszcze jedno- w aplikacji VAG DPF nie zauważyłem żeby jedna pozycja się nie zmieniała, a powinna (otwarcie/zamknięcie):
- Załączniki
-
- 20200311_215850.png (19.34 KiB) Przejrzano 2288 razy
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Wiesz po co jest w aucie egr? Rozumiesz słowo test zaworu EGR?. To włączenie go. Pozycji jednej skrajnej w drugą skrajną czyli on i off. Czy egr ma też stany pośrednie? Np otwarcie na ułamek sekundy np na 30pricent czy na 60 procent itp? Ano ma. Jak jest EGR wyłączony programowo to jest cały czas w pozycji zamkniętej.
Test jest testem a nie jakaś adaptacja, nauczeniem czegos. Poprostu sterownik sprawdza tylko czy jest ciągłość kabli i czy podając napięcie jest jakaś reakcja ze strony elementu wykonawczego czyli egr. Tu żaden vcds ci nie pomoże bo tyle samo zrobisz klonem co ori.
Ten twój kolega to chyba nie wie co ma tak nawiasem mówiąc i jak tu masz go czegoś uczyć to może niech zmieni zawód.
Egr nie ma też nic do wypalania. To ułamek procentu jeśli chodzi oto. To tylko element pro ekologiczny. Ujmując nogę z gazu egr jest otwierany by zapodac odrobinę spalin by obniżyć temperaturę spalania. Egr nie bierze udziału gdy depniesz na gaz a z wtryskiwaczy się leje paliwa dwadzieścia razy więcej jak na jałowych obrotach. Mam też w 1.6 TDI egr sprawny ale kaszlem go wyłączyć by ewentualnych problemów nie było z nim kiedyś tam później.
Test jest testem a nie jakaś adaptacja, nauczeniem czegos. Poprostu sterownik sprawdza tylko czy jest ciągłość kabli i czy podając napięcie jest jakaś reakcja ze strony elementu wykonawczego czyli egr. Tu żaden vcds ci nie pomoże bo tyle samo zrobisz klonem co ori.
Ten twój kolega to chyba nie wie co ma tak nawiasem mówiąc i jak tu masz go czegoś uczyć to może niech zmieni zawód.
Egr nie ma też nic do wypalania. To ułamek procentu jeśli chodzi oto. To tylko element pro ekologiczny. Ujmując nogę z gazu egr jest otwierany by zapodac odrobinę spalin by obniżyć temperaturę spalania. Egr nie bierze udziału gdy depniesz na gaz a z wtryskiwaczy się leje paliwa dwadzieścia razy więcej jak na jałowych obrotach. Mam też w 1.6 TDI egr sprawny ale kaszlem go wyłączyć by ewentualnych problemów nie było z nim kiedyś tam później.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Poprawnie wyłączony EGR w 1.6tdi CR nie ma wpływu na częstotliwość procesu wypalania filtra . Zaznaczam poprawnie. Nie mogę zrozumieć po co trzymać usilnie ten badziew wadliwie skonstruowany przez VW???
Nie maltretujcie siebie i swoich portfeli na ciagle grzebanie , wymiany .
Skutecznie raz i dobrze wyłączyć dziadostwo i cieszyć się autem . A jak dpf dopala się co 50km to już jest inny problem , który nie jest związany z funkcjonowaniem EGR , aczkolwiek jest to problem dla obeznanych w temacie bardzo szybki do zlokalizowania.
Rozsądek , logika myślenia - niech wezmą górę .
Pozdr
Nie maltretujcie siebie i swoich portfeli na ciagle grzebanie , wymiany .
Skutecznie raz i dobrze wyłączyć dziadostwo i cieszyć się autem . A jak dpf dopala się co 50km to już jest inny problem , który nie jest związany z funkcjonowaniem EGR , aczkolwiek jest to problem dla obeznanych w temacie bardzo szybki do zlokalizowania.
Rozsądek , logika myślenia - niech wezmą górę .
Pozdr
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
I to właśnie usiłuje wyjaśnić. Uparł się kolega ze to egr mu powoduje częste wypalanie i co mu zrobisz jak on wie lepiej.
Tego egr to możnaby i nie wyłączać ale że dostęp w cr do niego jest na tyle dziadowski ze szkoda tego nie wykonać z poziomu klawiatury. W jakim 1.9 TDI wyciągnięcie egr to bajka. W starych kiblach 1.9 to jeszcze lepiej to tam się można bawić. Tu profilaktyczne wyczyszczenie i konserwacja już raczej nie wchodzi w grę.
Tego egr to możnaby i nie wyłączać ale że dostęp w cr do niego jest na tyle dziadowski ze szkoda tego nie wykonać z poziomu klawiatury. W jakim 1.9 TDI wyciągnięcie egr to bajka. W starych kiblach 1.9 to jeszcze lepiej to tam się można bawić. Tu profilaktyczne wyczyszczenie i konserwacja już raczej nie wchodzi w grę.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Potwierdzam co napisane wyżej, już od ponad miesiąca codziennie użytkuje auto z padniętym EGR-em (egr jest, brak czasu na wymianę), oprócz znikającego i pojawiającego sie check-a nie zauważyłem innych objawów. Auto jeździ normalnie, dpf wypala się jak wcześniej (miasto/autostrady - średnio te same przejechanie kilometry).
Tak więc mogę osobiście napisać, że to co czytałem o zapychającym się DPF-ie, przez wadliwy EGR jest bzdurą.
Dodam od siebie, że wystarczy co kilka dni skasować błąd egra, wtedy nie występuje problem z migającą kontrolką świec żarowych i spadkiem mocy
Ja to robię za pomocą interfejsu elm na bluetooth ze smartfona. Szybko i sprawnie
Tak więc mogę osobiście napisać, że to co czytałem o zapychającym się DPF-ie, przez wadliwy EGR jest bzdurą.
Dodam od siebie, że wystarczy co kilka dni skasować błąd egra, wtedy nie występuje problem z migającą kontrolką świec żarowych i spadkiem mocy

Ja to robię za pomocą interfejsu elm na bluetooth ze smartfona. Szybko i sprawnie

- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
U mnie jak padł EGR to silnik przeszedł w tryb serwisowy i nie dało się jeździć normalnie: auto straszny muł, przyśpieszenia praktycznie brak, prędkość max 50km/h i to trzeba było dłuższą chwilę aby ją osiągnąć. Po skasowaniu błędu auto jechało normalnie do osiągnięcia obrotów silnika w okolicach 2tys. i włączał się tryb serwisowy i jazda j.w.szczyku pisze:Potwierdzam co napisane wyżej, już od ponad miesiąca codziennie użytkuje auto z padniętym EGR-em (egr jest, brak czasu na wymianę), oprócz znikającego i pojawiającego sie check-a nie zauważyłem innych objawów. Auto jeździ normalnie, dpf wypala się jak wcześniej (miasto/autostrady - średnio te same przejechanie kilometry).
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Może ci się tak niefortunnie zblokował że był otwarty. Wtedy powietrze pompowane przez turbo idzie a wydech. Nie osiąga ciśnienia doładowania więc wyłapuje notlauf.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Nie, wyskakuje standardowy błąd, który można wyczytać w necie. Czasami jak zgasze, to słyszę jak zęby zębatek próbują kręcić i jest specyficzne zgrzytanie. Wymiana EGR jest czasochłonna, ale niezbyt skomplikowana. Jedyne co trzeba, to podnośnik, lub kanał no i odpowiednie narzędzia. Może na weekend się zabiorę.
Chciałem oddać do warsztatu, ale jak gościu przez telefon powiedział że muszą silnik ze skrzynią spuszczać, do tego dodał ze minimum 500 euro, to podziękowałem już po pierwszym zdaniu
Chciałem oddać do warsztatu, ale jak gościu przez telefon powiedział że muszą silnik ze skrzynią spuszczać, do tego dodał ze minimum 500 euro, to podziękowałem już po pierwszym zdaniu
