Strona 5 z 5

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: czw paź 16, 2014 09:03
autor: kowet
jarry pisze:Tomku w opisie auta masz Touran 2.0 DSG, który zatem wpis jest aktualny, o Sharanie czy Touranie?
jarry Opisy na tym forum zawsze będą dotyczyły mojej przygody z Touranem, chyba że zaznaczę, że jest to inne auto - posiadam jeszcze A3 więc też z jednej stajni :)
Ciapek pisze:raczej się tyczy ten artykuł skrzyni manualnej
to prawda, chodziło mi tylko o rzetelność treści, bo nie wiem jak można w DSG jeździć powyżej 1700 obr/min. aby szanować dwumas jak skrzynia sama zmienia biegi - chyba tylko przechodząc na tryb S

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: czw paź 16, 2014 11:43
autor: Cesarz
kowet pisze:bo nie wiem jak można w DSG jeździć powyżej 1700 obr/min.
Oj można, można i to bez "S" :mrgreen:

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: pn lut 23, 2015 08:09
autor: jurson
zacznę może z tej strony że moje auto jest po lekkiej stłuczce. dostało w prawy błotnik drzwi i koło.
Kupiłem je za dobra cenę w/w powodów. Na zbieżności nie wykazało żadnych odchyleń więc wygląda na to że zawieszenie ok. nic nie sciąga itp.

Ale mam problem.
Podczas przyszpieszania auto wibruje(stąd piszę tutaj bo to może dwumasa?), ale jest inny objaw że autem wibruje jeszcze bardziej skręcając w lewo(obciążając stronę uderzenia) jakby koło miało guza.

czytam czytam o tej dwumasie, tylko u mnie tych stuków jakoś nie dosłyszałem. ponoć dwumasa stuka jeszcze przy zmianie biegów z p na d. u mnie cisza. może przeguby?

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: pn lut 23, 2015 12:37
autor: kowet
jurson sprawdziłbym wewnętrzne i zewnętrzne przeguby - przy skręcie stuki to pewnie zewnętrzny, a przy przyspieszaniu wibracje to wewnętrzne...

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: pn lut 23, 2015 18:46
autor: jurson
a jak zdiagnozować zepsute przeguby?

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: pn lut 23, 2015 20:02
autor: wachu
Cesarz pisze:
kowet pisze:bo nie wiem jak można w DSG jeździć powyżej 1700 obr/min.
Oj można, można i to bez "S" :mrgreen:
Można nawet powyżej 3000 obr na 7. Biegu w 1.9 ;)

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: wt lut 24, 2015 18:03
autor: jurson
pytanie. czy stukniecie podczas zwalniania może być spowodowane też przegubem?

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: sob sty 27, 2018 14:49
autor: kowet
Odświeżę kotleta. Uszkodzona dwumasa w DSG - sąd niestety po 4 latach nie potwierdził moich obaw = sprawę przegrałem, a koło tak wygląda link https://www.youtube.com/watch?v=ZcrULaK9I5M Jak ktoś zainteresowany dodatkowymi informacjami to piszcie

Re: Padająca dwumasa w DSG - jaki objaw przy stanie krytyczn

: sob sty 27, 2018 16:25
autor: wesol
Szkoda że piszesz ten sam post w trzech różnych tematach ale po mojemu to chyba sprawę trochę zaniedbałeś. Można chyba ekspertyz porobić kilka i tak czy siak niezależnie od tego czy ma to wpływ czy nie domagać się wymiany części na nową. W fordzie jakoś prawie codziennie były wymieniane dwumasy na nowe w autach z przelotami ponad 100 tys km. Zajmowałem się tym bo trzeba dzwonić do inżynierów z hot line i po przedstawieniu całej procedury dostaje się kod do przejścia dalej czyli autoryzację.