Strona 5 z 92

: ndz wrz 30, 2012 22:28
autor: Marco_Polo
Widać reklama dźwignią handlu. Ja w sumie jeszcze problemu nie mam ale jeżdżę głównie niedługie odcinki więc chciałbym się jakoś przezornie zabezpieczyć.

: wt paź 02, 2012 22:31
autor: Rauko
No to z takich spostrzeżeń odnośnie DPF.
Przed wycięciem (DPF już mocno zawalony popiołem - nie sadzą) potrafiło czasami lekko rzucić budą jak fura stała na luzie (obojętne, czy zimny czy ciepły).
Po usunięciu filtra ten efekt zniknął w 100%.

: wt paź 02, 2012 23:00
autor: JacaTouran
Rauko,
Się starałem dopiescić jak trzeba ;) ... a spalanie nie spadło przypadkiem :> ??

: ndz lis 04, 2012 16:35
autor: MarceL
Kto mi powie jakie mam zapełnienie filtra cząstek?
Czytałem, że te wartości odczytuje się z grupy 68, 70 lub 75. Oto zrzut
Obrazek [/img]

: ndz lis 04, 2012 17:15
autor: baron
no nie za ciekawie:

Grupa 67
1 - temperatura przed turbiną
2 - temperatura w DPFie
3 - różnica ciśnień
4 - uchyb różnicy ciśnień

Grupa 68
1 - współczynnik zapełnienia(sadza)
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej)
3 - wartość wyuczona masy zanieczyszczeń

: ndz lis 04, 2012 17:17
autor: MarceL
A można jaśniej...?

: ndz lis 04, 2012 17:30
autor: baron
masz na PW

: ndz lis 04, 2012 17:37
autor: MarceL
Czyli mam z tego rozumieć, że:
1. współczynnik zapełnienia(sadza) - 0,4%
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej) - 59mg ?

AD 1. da się to redukować odpowiednią jazdą (na razie jest OK)
AD 2. nic z tym już się zrobić nie da (poza czyszczeniem/usunięciem filtra)?

: ndz lis 04, 2012 18:00
autor: JacaTouran
MarceL pisze:Czyli mam z tego rozumieć, że:
1. współczynnik zapełnienia(sadza) - 0,4%
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej) - 59mg ?

AD 1. da się to redukować odpowiednią jazdą (na razie jest OK)
AD 2. nic z tym już się zrobić nie da (poza czyszczeniem/usunięciem filtra)?

Kolego jeszcze 9mg i tryb awaryjny.
Jaki autko ma przebieg?

: ndz lis 04, 2012 18:02
autor: baron
MarceL pisze:Czyli mam z tego rozumieć, że:
1. współczynnik zapełnienia(sadza) - 0,4%
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej) - 59mg ?

AD 1. da się to redukować odpowiednią jazdą (na razie jest OK)
AD 2. nic z tym już się zrobić nie da (poza czyszczeniem/usunięciem filtra)?
1-luzik
2- czyszczenie/usunięciem filtra

: ndz lis 04, 2012 18:04
autor: MarceL
Przebieg ma 184 tys więc może tak być, że już filtr zawalony.
W takin razie styl jazdy i tak nie ma wpływu na 68.2 a jedynie może redukować 68.1?
Ile mi jeszcze zostało kilometrów do włączenia trybu awaryjnego i ile na tym trybie mogę przejechać?

: ndz lis 04, 2012 18:07
autor: JacaTouran
baron1 pisze:
MarceL pisze:Czyli mam z tego rozumieć, że:
1. współczynnik zapełnienia(sadza) - 0,4%
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej) - 59mg ?

AD 1. da się to redukować odpowiednią jazdą (na razie jest OK)
AD 2. nic z tym już się zrobić nie da (poza czyszczeniem/usunięciem filtra)?
1-luzik
2- czyszczenie/usunięciem filtra
1-nie taki luzik, widać, że ledwo co się regenerowal.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:10 ]
MarceL pisze:Przebieg ma 184 tys więc może tak być, że już filtr zawalony.
W takin razie styl jazdy i tak nie ma wpływu na 68.2 a jedynie może redukować 68.1?
Ile mi jeszcze zostało kilometrów do włączenia trybu awaryjnego i ile na tym trybie mogę przejechać?
Nie ma tu możliwości określenia ilości kilometrów do zgonu.
Wszystko zależne jest od tego jak szybko zapopielenie rośnie, a domniemam, że szybko.

: ndz lis 04, 2012 18:12
autor: MarceL
To ile mi mniej więcej zostało bezpiecznej jazdy? Zanim trzeba będzie zrobić porządek z filtrem.
Jak rozumieć "ledwo co się regenerował"?

: ndz lis 04, 2012 18:18
autor: JacaTouran
MarceL pisze:To ile mi mniej więcej zostało bezpiecznej jazdy? Zanim trzeba będzie zrobić porządek z filtrem.
Jak rozumieć "ledwo co się regenerował"?

Napisałem Ci, że nie da się określić ile jeszcze normalnie pojezdzisz. To trzeba ocenić po zachowaniu się parametry zapopielenia jak zrobisz parę kilometrów. Urośnie to lipa. Spadnie to znaczy, że jest sens go dopalac. Przy tym przebiegu filtr ma prawo się skończyć

: ndz lis 04, 2012 18:28
autor: MarceL
Liczyłem się z tym, że filtr trzeba będzie usunąć lecz miałem nadzieję, że odpowiednim stylem jazdy uda się tego uniknąć. Przynajmniej przez dłuższy czas. Czy jeśli wartość 68.1 będzie szybko rosnąć to znaczy, że filtr już długo nie pociągnie?
Czy mam rozumieć, że gdy wartość 68.2 wzrośnie do 68mg to wtedy system zarządzi tryb serwisowy? Ile mogę przejechać w takim trybie? Pytam bo w przyszłym roku szykuje mi się dłuższa podróż i chciałbym wiedzieć czy lepiej zrobić porządek z filtrem przed wyjazdem.
Do tej pory żadne kontrolki ani błędy z VCDS nie zgłaszały problemów z tym związanych.