Strona 6 z 92

: ndz lis 04, 2012 18:37
autor: baron
umawiaj się z Jackiem i pozbąć się teraz i nie czekaj.wiem z autopsji.

: ndz lis 04, 2012 18:42
autor: Łukaszz
A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?

: ndz lis 04, 2012 18:44
autor: JacaTouran
MarceL pisze:Liczyłem się z tym, że filtr trzeba będzie usunąć lecz miałem nadzieję, że odpowiednim stylem jazdy uda się tego uniknąć. Przynajmniej przez dłuższy czas. Czy jeśli wartość 68.1 będzie szybko rosnąć to znaczy, że filtr już długo nie pociągnie?
Czy mam rozumieć, że gdy wartość 68.2 wzrośnie do 68mg to wtedy system zarządzi tryb serwisowy? Ile mogę przejechać w takim trybie? Pytam bo w przyszłym roku szykuje mi się dłuższa podróż i chciałbym wiedzieć czy lepiej zrobić porządek z filtrem przed wyjazdem.
Do tej pory żadne kontrolki ani błędy z VCDS nie zgłaszały problemów z tym związanych.

Wartość 68 to już wartość skrajna. Kontrolki zaswieca jak już auto straci moc. Nie sądzę żebyś do Nowego Roku dociagnal. Dpf to nie jest dożywotnie rozwiązanie. Producent przewidział 150kkm do wymiany na nowy. Choć bywają i auta, które przejeżdżają i ponad 200kkm.

Jak masz życzenie to zapraszam
, zrobimy z tym porzadek ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:46 ]
Łukaszz pisze:A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?

Zadam Ci podobne pytanie ;).
Czy zdrowe auta fabrycznie bez dpf kopca?

: ndz lis 04, 2012 18:48
autor: MarceL
Owszem, mam życzenie...
Rozmawialiśmy już o tym (korespondencyjnie) pod koniec września, ale miałem nadzieje, że uda się jednak bez tego zabiegu. Poobserwuję, go jeszcze i na pewno się odezwę.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:51 ]
Baron, robiłeś przy okazji korektę map? Jakie wrażenia?

: ndz lis 04, 2012 18:52
autor: JacaTouran
MarceL pisze:Owszem, mam życzenie...
Rozmawialiśmy już o tym (korespondencyjnie) pod koniec września, ale miałem nadzieje, że uda się jednak bez tego zabiegu. Poobserwuję, go jeszcze i na pewno się odezwę.


Nie chcę krakac, ale wg mnie lepiej nie będzie ;( . Zrobisz jak uważasz.
Pozdrowienia

: ndz lis 04, 2012 18:54
autor: Łukaszz
JacaTouran pisze:
MarceL pisze:Liczyłem się z tym, że filtr trzeba będzie usunąć lecz miałem nadzieję, że odpowiednim stylem jazdy uda się tego uniknąć. Przynajmniej przez dłuższy czas. Czy jeśli wartość 68.1 będzie szybko rosnąć to znaczy, że filtr już długo nie pociągnie?
Czy mam rozumieć, że gdy wartość 68.2 wzrośnie do 68mg to wtedy system zarządzi tryb serwisowy? Ile mogę przejechać w takim trybie? Pytam bo w przyszłym roku szykuje mi się dłuższa podróż i chciałbym wiedzieć czy lepiej zrobić porządek z filtrem przed wyjazdem.
Do tej pory żadne kontrolki ani błędy z VCDS nie zgłaszały problemów z tym związanych.

Wartość 68 to już wartość skrajna. Kontrolki zaswieca jak już auto straci moc. Nie sądzę żebyś do Nowego Roku dociagnal. Dpf to nie jest dożywotnie rozwiązanie. Producent przewidział 150kkm do wymiany na nowy. Choć bywają i auta, które przejeżdżają i ponad 200kkm.

Jak masz życzenie to zapraszam
, zrobimy z tym porzadek ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:46 ]
Łukaszz pisze:A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?

Zadam Ci podobne pytanie ;).
Czy zdrowe auta fabrycznie bez dpf kopca?
Hehe,no tak masz racje

: ndz lis 04, 2012 18:56
autor: baron
z tymi kontrolkami nie do końca.mogą zaświecić się wcześniej bez utraty czegokolwiek.
Z decyzji usunięcia jestem zadowolony a i uzyskasz gratis trochę kucy .

: ndz lis 04, 2012 18:59
autor: JacaTouran
baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami

: ndz lis 04, 2012 19:10
autor: baron
JacaTouran pisze:baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami
tak właśnie.ja przy 64 miałem check engine bez żadnych objawów, z informacją o uszkodzonym czujniku różnicy ciśnień ( a nie był uszkodzony,tylko zawalony filtr )

: ndz lis 04, 2012 19:11
autor: MarceL
Da się z takim błędem zrobić jeszcze kilkaset kilometrów?

Hmm, odnalazłem wynik testu sprzed równo miesiąca:
Obrazek
da się określić jakąś tendencje?

: ndz lis 04, 2012 19:12
autor: JacaTouran
baron1 pisze:
JacaTouran pisze:baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami
tak właśnie.ja przy 64 miałem check engine bez żadnych objawów, z informacją o uszkodzonym czujniku różnicy ciśnień ( a nie był uszkodzony,tylko zawalony filtr )

Dokładnie, za duza różnica ciśnienia spalin przed i za filtrem, która nie mieściła się w skali czujnika.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 18:14 ]
MarceL pisze:Da się z takim błędem zrobić jeszcze kilkaset kilometrów?

Hmm, odnalazłem wynik testu sprzed równo miesiąca:
Obrazek
da się określić jakąś tendencje?

Pewnie się da, tylko co po tych kilkuset kilometrach turbinka będzie cała to już sam zobaczysz...

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 20:09 ]
MarceL pisze:Baron, robiłeś przy okazji korektę map? Jakie wrażenia?
Wyniki możesz oglądnąc u nas na FB. Jest tam wynik barona. Myślę, że mu odpowiadają efekty bo zażaleń nie było :piwo:

: ndz lis 04, 2012 22:10
autor: baron
no raczej.
myślę tylko nad podjechaniem żebyś mi w tej mapce wyłączył egr-a,ale jeszcze rozmyślam.co ty na to ?

: ndz lis 04, 2012 22:13
autor: Rauko
Ja miałem 68g (pole 2 grupa 068 - watość graniczna zalecana przez VW to 60g ;) ) i 227.000 km i wtedy podjąłem męską decyzję, żeby zapobiegać (nic mi się z tej przyczyny nie działo oprócz bardzo częstego wypalania DPFu) i udałem się do JacaTouran :) Po wycięciu potrafi czasami małą chmurkę przy odpalaniu na zimnym i przy gazie w podłogę z małych obrotów, puścić - poza tym różnic nie widzę - czyli git :) No i już widać, że czyszczenie filtra się nie odbywa, bo od wycięcia nie miałem ani jednego przypadku, żeby mi DSG przeciągało biegi do 2500 mimo bardzo spokojnego traktowania gazu :)

: ndz lis 04, 2012 23:17
autor: JacaTouran
baron1 pisze:myślę tylko nad podjechaniem żebyś mi w tej mapce wyłączył egr-a,ale jeszcze rozmyślam.co ty na to ?

Przyjezdzaj smiało godzinka z haczykiem i egra nie bedzie :)

: pt lis 09, 2012 18:54
autor: Marco_Polo
Witam

Chciałem zapytać przy jakim stanie powinna nastąpić procedura zewnętrznego czyszczenia DPF przez VCDS. Wyczytałem tutaj na początku wątku, że przy zapełnieniu DPF max 40%.
Proszę o potwierdzenie.

Pozdrawiam