Strona 55 z 92
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 01:39
autor: siemi1
Pierwsze co skasuj blad i od razu w trase 15min aby sie wypalil a potej jedz i spradz co znim sie dzieje. Prwnie iles cyklow wypalania przerwanych bylo. Jak skasujesz blad ikonka dpfa bedzie sie swiecic az w trasie sie wypali. Ale jak masz juz swiece i silnika to sie nie uruchomi. Jak dalej tak bedziesz kezdzil bez wypalenia to sie skonczy wypalaniem serwisowym tzw wymuszonym.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 20:44
autor: Qba
Dzięki.
Niestety, byłem u jednego mechanika z komputerem i nie udało mu się wykasować błędów na tyle by wyłączyć tryb awaryjny, generalnie nie wyświetla innych błędów poza filtrem cząstek. I nie wiem czy ma za słabe oprogramowanie czy faktycznie już się nie da.
Obdzwoniłem kilka firm zajmujących się tym, od razu mówią żeby wycinać bo jak już się zablokował to będzie co chwila. Jeden natomiast powiedział że nie jest zwolennikiem wycinek i wolałby poszukać przyczyny takiego stanu.
I nie wiem, czy szukać, czy wycinać. Do tych wycinek też do końca nie jestem przekonany, z jednej strony wyciąć i po problemie, z drugiej, to takie dla mnie nie do końca legalne się wydaje.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 21:16
autor: JacaTouran
Załóż drugi, umorduj auto temperatura i już rozglądając się za turbem i wtryskami.
Nie wiem z kim rozmawiasz, ale może przed temu poczytaj dobrze forum....
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 21:30
autor: Qba
JacaTouran a mógłbyś trochę konkretniej jak już zaczynasz straszyć ludzi ?
To co mówisz to już pewnik? że turbo, wtryski?
Mówiąc o drugim mówisz o używanym, nowym? zamiennik , oryginał?
Czytam, ale nie mam aż tyle teraz czasu żeby przeczytać 55 stron tematu.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 21:49
autor: JacaTouran
Ja nie strasze, bo nie mam po co.
To , że masz genetycznie upośledzony silnik to już jest wszech i wobec opisane. Ja już na tym forum co mogłem to napisałem.
Nigdzie nie napisałem, że leży turbo albo wtryski. Jedynie zasugerowałem Ci jak wiele dobrego to ustrojstwo zwane dpf czyni dla Twojego auta.
Nadwyreza wtryski i wykańcza temperatura turbo.
Chcesz być Eco i oszczędzić podzespoły załóż katalizator zamiast dpfu , wyłącz Dopalanie . Zrób to jednymi słowy z głową i użytku spokojnie samochód.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 21:54
autor: Qba
Jak byś miał firmę w bardziej sensownym miejscu

to miałbym po problemie, a tak.... mam 450 km to raczej nie wskazane nawet żebym się kulał tyle na trybie awaryjnym.
A jak unia wprowadzi jakąś nową dyrektywę i polscy diagności zaczną się baczniej przyglądać naszym autom?
Ile kosztuje taki katalizator? to coś w stylu tego co jest na alledrogo za 1450zl?
Jedni mówią nie usuwaj bo to nie legalne, a tu widzę nikt się tym nie przejmuje
Może znasz kogoś, kto w mojej okolicy robi to dobrze, dzwoniłem do firm w szczecinie koszt 900-1000 zł, robią, tylko czy dobrze.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:19
autor: JacaTouran
Odpowiedź mi kolego , jaka jest podstawa prawna , która mówi, że jest to nie legalne?
Heh u mnie koszt to 750zl dla forum tourana za edc16 lub Siemensa tak jak u Ciebie.
Co do odległości .... mam w tej chwili tourana z Gorzowa, Szczecina i Zielonej Góry na placu

.
Nie wiem kto w Twojej okolicy robi to dobrze , a kto źle. Wiem jednak na pewno, że nikt nie podejmuje sie wstawienia katalizatora bo jest z tym już trochę zabawy.
Ci do reszty dyrdymalow na temat diagnostow i dyrektyw to temat rzeka.
Jak masz czas na odpisywanie to byś dawno rozjaśnil sobie czytając forum co i jak i z czym się je.
Kolejna rzecz , która kole w oczy to to , że mechanik nie umie wyrwać auta z trybu awaryjnego.... śmieszne...
Jak osprzęt dpfu masz sprawny to robi adaptacje nowego dpfu i auto masz w trybie normalnym. No chyba , że poza DPFem i jego osprzętem jest jeszcze inny problem , który nie wyświetla się na błędach a wymaga interpretacji parametrów livedata ...
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:30
autor: Qba
Czytam, jestem na 10 stronie tematu, ale skoro jest kompetentna osoba to wole wykorzystać cierpliwość
Ale nadal nie znalazłem np odpowiedzi ( i od kolegi też nie uzyskałem informacji ) czy w takim stanie można jechać 450km?
Najgorszy jest czas, a raczej jego brak, i to że auto ciągle potrzebne.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:32
autor: JacaTouran
I póki co nie uzyskasz odpowiedzi czy można jechać bo noc nie wiemy o tym co z autem się dzieje...
Czy jest usterka osprzetu, w jakim stopniu jest zapelniony, jaki auto ma przebieg itd..
Kolejna sprawa z dnia na dzień Cie nie zrobie bo nie mm wolnych terminów. Chyba , że przyjedziesz z wyjety DPFem to wyłącze w oprogramowaniu.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:39
autor: Qba
No właśnie, i nikt nic nie wie, ja tylko przebieg znam 223 tys, usterki w komputerze to niby tylko dpf, nic więcej nie był mi w stanie powiedzieć mechanik.
Auto jeździ, silnik pali normalnie, chodzi równo, jeździ normalnie tyle że powoli.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:41
autor: JacaTouran
Potrzebne kody błędów
Potrzebne bloki i ich parametry 68 , 70, 75
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:49
autor: Qba
Mam jeszcze potencjalnego mechanika, bardziej ogarniętego, ale do niego 100km, a nie wiadomo czy można jeździć.
A jeszcze jeden grosz odnośnie prawa, co z homologacją , teoretycznie masz homologację euro 4 czy ileś, wycinając filtr nie tracisz jej?
I jakie to są koszty w ogóle wymiany na nowy?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 22:55
autor: JacaTouran
Bkc bxe też ma homologację euro4 i???
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 23:00
autor: andrzejr6
A ja wybierałem się do Jacka i wybierałem i w końcu korzystając z kilku dni wolnego sam usunąłem dziadostwo. Wymontowałem dpf, wywaliłem całą zawartość ze środka (trochę tego było) zamontowałem puchę z powrotem.Później specjalista mechanik zrobił co trzeba programowo.Koszt to 250 zeta + kilka godzin mojej roboty.Śmigam tak dwa miesiące i na razie nic się nie dzieje.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn mar 20, 2017 23:01
autor: JacaTouran
Ciekawe jak tam to oprogramowanie za 250 zł zrobione. Czyta błędy?