Strona 58 z 92

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz maja 14, 2017 15:10
autor: kristouran
mario78 pisze:Tak, dobrze rozumujesz, chociaż niektórzy mają zapełnienie i 100g i jeżdżą. Chociaż jak na auto które lata tylko w trasie to wypalanie co 300km wydaje się za częste. Może wtryski niedomagają i dlatego filtr szybko się zapełnia.
No właśnie też mi się tak wydaje, że wypala się za często.
Jak można sprawdzić wtryskiwacze ? W przypadku pompowtrysków jest wiele informacji. A jak to jest w przypadku 1.6 TDI Common Rail ?
Dodam , że czasami spod maski słychać jakby zawory klekotały.
Zakupiłem na Allegro emulator zaworu EGR , który ma za zadanie utrzymywać go w pozycji zamkniętej, co mysle pozytywnie wpłynie na zapełnienie DPFa.
A co do wypalania, jak jade na trase na autostradzie ok 140km/h to wypala się co ok 600km, a jeśli tak spokojnie do 120km/h + trochę miasto to właśnie co 300km

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz maja 14, 2017 18:36
autor: mario78
A jaki masz przebieg i ile Ci auto pali?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz maja 14, 2017 20:03
autor: kristouran
mario78 pisze:A jaki masz przebieg i ile Ci auto pali?
199100 km. Pali mi 5.5 średnio . DPFa pilnuje aplikacją na smartfona. Nie wyłączam auta nigdy podczas procesu wypalania. Olej 5w30 wymieniam co 10-12tys. I w tym okresie spała ok 0.5- 0.7L.
Planuje dodać do paliwa dodatek pomagający wypalanie filtra. Nazywa sie Xeramic. Ojciec zastosował to w swoim golf 6 1.6tdi przy przebiegu 220tys km i wypalanie ma co 500-600km( miasto -trasy ok 40km drogą powiatową)
Szukam jeszcze wskazówek nt wyczyszczenia filtra myjką ciśnieniową. Byłem w serwisie VW w Niemczech i taką metodę polecił mi pracujący tam inżynier. Jako jedyną trudność określił demontaż i montaż. Oczywiście nie była to wskazówka oficjalna. Oficjalnie zaproponował że wyczyszczą w cenie 500€.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: śr maja 17, 2017 16:43
autor: TePiątka
Witam wszystkich,.. zwłaszcza Jacka ( z którym dziś rozmawiałem tel. :) ). Auto mam inne ale serce to samo więc pozwoliłem sobie tu zajrzeć,.. i nie bez przyczyny. Od jakiegoś czasu walczę z szybkim zapełnianiem i częstym wypalaniem,.. aktualnie wypala się co ok. 70 km :evil:
Nie będę się rozpisywał ale sprawdziłem/podmieniłem wszystko co mogłem, łącznie z półroczną jazdą bez filtra co pozwoliło mi stwierdzić, że auto samo w sobie jest praktycznie bezdymne w czasie jazdy.
Wczoraj przeczytałem cały watek -58 stron więc jestem lekko niewyspany. Mam kilka pytań, na które nie znalzałem tu odpowiedzi, choć czasami jest jakiś temat "liźnięty" ale brak jednoznacznej odpowiedzi.
1. Jest gdzieś wspomniane, że ostro śmierdzące spaliny = dpf. Ale co konkretnie ? zatkany ? dziurawy ? zużyty ? Bardzo mnie to ciekawi.
2. Jest gdzieś wspomniane, że jak czujnik temp. za DPFem pokazuje wyższą temp. niż czujnik przed DPFem to wiadomo co... No właśnie nie wiem. Podejrzewam, że powinno być odwrotnie ale w parametrach wielu kolegów, którzy tu wrzucają swoje odczyty widzę, że to bardzo częsty przypadek, że temp. za filtrem jest czasami wyższe niż przed filtrem ( u mnie też tak czasami jest ) i DPFy w autach tych kolegów sprawują się przyzwoicie.
3. Czego dotyczą te dwa parametry w kółeczkach na fotce w linku poniżej? Nie wiem co to za temperatura i ten współczynnik dotyczący ciśnienia, który czasami mam - 5, czasami - 10 ?
4. Czy da się na podstawie parametrów z VCDSa jednoznacznie zweryfikować czy filtr się rzeczywiście zapełnia czy tylko mu się tak wydaje bo fałszuje odczyty ?
Mam teraz założony jakiś "no name" nowy zamiennik z prawie 2 x krótszym wkładem niż oryginał :) i ktoś mi dziś sugerował, że taka dodatkowa objętość w puszce przed wkładem + dodatkowa objętość w puszce za wkładem może wprowadzać zafałszowania pomiarów różnicy ciśnień (?)
P.S.
Na sugestie wywalenia DPFa jestem odporny. Wiem jakie to korzyści dla auta i użytkownika. Ale jestem z opcji tych, którzy wolą nie zadzierać z niemiecką polizei.
https://1drv.ms/i/s!Am0FDOQ7x_zUgzGj0ggbcOzYy6tG

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz cze 11, 2017 11:48
autor: spidi23
Dzien dobry,
Panowie mam pytanie/problem.

Pacjent to Touran 1T3 2.0 TDI 140KM, CFHC, DSG, 2013/2014, przebieg 110000.

Auto jest 4 miesiace po zmianie oprogramowania​ silnika w związku z afera spalinową, użytkowane w zasadzie w większości na dłuższych dystansach, autostradami oczywiście.
Od jakiegos miesiąca kręcę sie dość duzo po mieście (dzienne przebiegi 40-150km) i zauważyłem bardzo częste wypalanie DPF, oscylujące w zasadzie cały czas w granicy 120-140km. W trasie, przy tempomacie na 150km/h filtr wypala sie co ~500km.
Błędów brak, profilaktycznie wymieniłem czujnik G450, oczywiście bez zmian. Oil ash 0.07l. Filtr wypala sie do 24% i zakańcza procedurę.

Czy powyższa sytuacja moze miec związek ze wspomnianą zmiana oprogramowania?
Czy zmiana programu rozwiąże problem?
Ewentualnie co jeszcze można zrobic/sprawdzić?

Znalazlem tylko jeden podobny watek dotyczący Octavii, ale tam zakończyło sie to usunięciem filtra, czego zrobic nie chce i nie moge - auto użytkowane i zarejestrowane w Niemczech.

Pozdrawiam

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz cze 11, 2017 20:21
autor: kristouran
Hej.
wydaje mi się że mam podobną sytuację. Passat b7 1.6 tdi 200kkm przebiegu.
Też jestem świeżo po wgraniu nowego softu. Ojciec w golfie 6 1.6 przy 220kkm wypala mu się co 700km jeżdżąc w koło komina ( nie miał jeszcze nowego softu wgranego ). Szukam także rozwiązania na tą sytuacje

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn cze 12, 2017 16:28
autor: JacaTouran
kristouran pisze:Szukam także rozwiązania na tą sytuacje
sprzedaj diesla i kup benzyne.
Niestety cudów tu nie uczynisz

btw - w Niemczech jezdzi tego na pęczki bez dpf

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn cze 12, 2017 20:10
autor: KriSSo
spidi23 pisze:Od jakiegos miesiąca kręcę sie dość duzo po mieście (dzienne przebiegi 40-150km) i zauważyłem bardzo częste wypalanie DPF, oscylujące w zasadzie cały czas w granicy 120-140km. W trasie, przy tempomacie na 150km/h filtr wypala sie co ~500km.
Mam to samo. Jest to spowodowane niestety aktualizacją oprogramowania. Póki auto jeździ, nic z tym nie robię, bo cóż mogę zrobić. Trzeba byłoby wgrać serię sprzed aktualizacji, ale to nie mam zgranej serii niestety i chyba się już nie da.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn cze 12, 2017 21:23
autor: JacaTouran
Wszystko sie da

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn cze 12, 2017 22:21
autor: kyniek
witam czy mogę prosić o podpowiedż w jakim stanie jest mój dpf

Lista danych z grupy 68
stan obciążenia filtra cząstek 7%
zawartość sadzy w filtrze 29,72
wyliczona zawartość osadów w filtrze -11% (co oznacza ten minus 11 %)

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt cze 13, 2017 00:11
autor: spidi23
JacaTouran pisze:Wszystko sie da
Ok, to mnie cieszy :)

Czyli tak jak myslalem, przyczyną była zmiana oprogramowania.

Podpytam na tygodniu tutejszych speców od programów, czy robiac chip'a są w stanie to ogarnąć. Filtra póki jest ok wyrzucać nie chce, później zobaczymy ;)
Dziękuje.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt cze 13, 2017 18:30
autor: kristouran
A co mogli poprzestawiać, że nagle filtr szybciej zapycha ?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt cze 13, 2017 19:29
autor: JEDARO
A ja zauważyłem dopiero po kilku dniach jak wybrałem się w pierwszą trasę, że moje caddy po wgraniu nowego softu zachowuje się jak by miało 75 KM ( bo tyle faktycznie ma) przed odczuwalne było coś w koło 100 KM i tak szkoda mi że nie zrobiłem testów wcześniej na hamowni.

Ogólnie to i tak chciałem tylko żeby był wpis odnotowany w książce że mam już to za sobą bo auto dostanie zastrzyk od naszego JacaTouran co by się miło podróżowało :)

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt cze 13, 2017 20:39
autor: JacaTouran
Darek , masz rację. Po aktualizacji, auta da wyraznie slabsze.
Ale to nue problem. Doprowadze Ci go do normalnych :) parametrow :piwo:

-- 13 cze 2017, o 19:40 --
kristouran pisze:A co mogli poprzestawiać, że nagle filtr szybciej zapycha ?
Nie zapycha sie tylko czesto dopala

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt cze 13, 2017 20:52
autor: marcyb3
A po czym twierdzicie że wam się częściej wypala???

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka