Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Marco_Polo pisze:Witam

Chciałem zapytać przy jakim stanie powinna nastąpić procedura zewnętrznego czyszczenia DPF przez VCDS. Wyczytałem tutaj na początku wątku, że przy zapełnieniu DPF max 40%.
Proszę o potwierdzenie.

Pozdrawiam


Myślę , że możesz smiało dopalac zewnętrznie ;) DPF
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Może źle sprecyzowałem chodziło mi o dolną i górną granicę zapełnienia kiedy powinno się taką procedurę odpalić z VCDS.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
tomel
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 20:04
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: w-wa

Post autor: tomel »

baron1 pisze:no nie za ciekawie:

...
Grupa 68
1 - współczynnik zapełnienia(sadza)
2 - masa zanieczyszczeń(popiół/olej)
...
Czyli jeżeli pole 1 (sadza) po przekroczeniu tych 40% (coś koło tego) następuje wypalanie.

A co do pola 2 (popiół/olej) to jak z tym jest? Też po przekroczeniu jakiejś tam wartości też się wypala?
Bo przy uruchomieniu procedury wypalania vcds-em nie zauważyłem żeby coś się w tym polu zmieniało.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

tomel pisze:Bo przy uruchomieniu procedury wypalania vcds-em nie zauważyłem żeby coś się w tym polu zmieniało.
Tutaj się tylko zwiększa ;) Bo podczas wypalania z sadzy robi się popiół i tego się nie wypala. Tylko jak się zapcha to się "wymienia" filtr :) Graniczna wartość według VW to 60g, a według kogoś z tego forum 68g - ja przy 68g wywaliłem DPFa - objawów zapchania nie było, ale wolałem za wcześnie, niż żeby mi się tryb awaryjny na jakiejś trasie odpalił ;)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
tomel
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 20:04
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: w-wa

Post autor: tomel »

Aha.
To w takim razie mój już ma "z górki"...
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Proszę o weryfikację

Post autor: Marco_Polo »

Witam

Planowałem zrobić procedurę wypalania DPF, ale nie byłem pewien czy dobrze weryfikuję.
Czy poniższa zrzutka tyczy się DPF?
Załączniki
DPF - MAREK.jpg
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Re: Proszę o weryfikację

Post autor: Dodi »

Marco_Polo pisze:Witam

Planowałem zrobić procedurę wypalania DPF, ale nie byłem pewien czy dobrze weryfikuję.
Czy poniższa zrzutka tyczy się DPF?
dokładnie, to sie tyczy DPF-a... zapełnienie popiołem masz na poziomie 46.29g
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Dzięki za info. Miałem wątpliwości. Zapełnienie 27,5% więc jeszcze można poczekać z wypalaniem.
Do 60-68g jeszcze trochę zostało czasu.
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Marco_Polo pisze:Do 60-68g jeszcze trochę zostało czasu.
no nie widomo w jakim tempie bedzie Ci sie to zapełniało... musisz sobie coraz sprawdzić czy ta wartosc sie zmienia... jak szybko...
Marco_Polo pisze:Zapełnienie 27,5% więc jeszcze można poczekać z wypalaniem.
tutaj tak samo....
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Dodi pisze:
Marco_Polo napisał/a:



Zapełnienie 27,5% więc jeszcze można poczekać z wypalaniem.



tutaj tak samo....


_________________
Ale to powinno się samo wypalać poczas jazdy ;)
Mi zdaje się, że jak dochodziło do 30% to wypalał automatycznie i znowu było 0%
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

No to jeszcze chwila i zobaczę. Przez ponad rok nie zapaliła mi sie kontrolka.
Teraz zalałem środek Liqui Moly do ON. żeby mniej odkładało się w DPF. Ciekawe jak to będzie działało w praktyce.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Mi się podczas wypalania też kontrolka nie pojawiała ;)
Widziałem tylko po tym, że DSG wyżej oborty ciągnęło tak od 2500-3000 no i potem jak sprawdzałem sobie w VCDSie kiedy ostatnie wypalanie i ile sadzy to było widać, że się dopiero co wypalił.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Mi właśnie ostatnio auto coś zmuliło i wzrosło spalanie szczególnie na niskich biegach 1-3. Ale chyba troche za wczesnie na DPF. Dodam, że po wymianie pompowtrysków jakies 5 dni auto miało kopa.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Marco_Polo pisze:Mi właśnie ostatnio auto coś zmuliło i wzrosło spalanie szczególnie na niskich biegach 1-3. Ale chyba troche za wczesnie na DPF. Dodam, że po wymianie pompowtrysków jakies 5 dni auto miało kopa.

Chemią do baku DPFu nie uzdrowisz,
Podłącz VCDS, rusz autkiem w drogę i zobacz co się dzieje z parametrami dpfu. zerknij przede wszystkim na temperatury i różnicę Cisnienia na filtrze. Poobserwuj co sie dzieje z zapełnieniem.
Jak zapwlnienie będzie rosło to zrób mu dopalanie VCDS i poobserwuj jak się zachowa po dopalaniu.
Napisz mi jaki masz przebieg autka??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Wiem, że chemią nie uzdowię, ale teoretycznie ma się mniej jego osadzać w DPF. Mam obecnie przebieg ponad 173500km. Muszę to zweryfikować bo być może ktoś w Niemczech zrobił z tym porządek. Niestety ale nie mam swojego VCDS :(

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
ODPOWIEDZ