Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Owszem sa wyjatki czemu nie. Opel ma tak ze sie w takim momencie wlacza z automatu podgrzewanie szyby tylnej. Ale generalnie mozna powiedziec sobie ze bez oznak nastepuje ten proces.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam . To i mnie czas zajrzeć do działu DPF
Auć zachciało mi się zajrzeć w te bloki pomiarowe rozszerzone .
To i mam następną zagwostkę :
334 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 21.63. l
335 Particle filter; kilometers since last regeneration 321219m
336 Particle filter; offset for differential press. 0 hPa
337 Particle filter; oil ash volume 0.27 l
338 Particle filter; soot mass calculated 9.45 g
339 Particle filter; soot mass measured 2.89 g
340 Particle filter; time since last regeneration 29838 s
Zrobione zaraz po wypaleniu ( zwiekszyły się obroty właczyły sie wentylatory )
Jak dobrze z tego rozumuje ostatnie wypalanie było 321 km wstecz .
Ale popiołu jest 0,27 l 270 ml czyli DPF powinien już nie żyć ?
Ponoć granicze zapełnienie jest 0.17 l
Alhambra jeździ bez problemów ,( odpukać w karoserie ).
Nie było żadnych alarmów ze strony DPFa .
Ale muszę to sprawdzić . Jak to jest z tą graniczną wartością popiołu?Jakby tu lepiej sprawdzić DPFa ? Czy parametry turbiny ?
Spytam sie na TKP bo grono większe i kumatsze .
Auć zachciało mi się zajrzeć w te bloki pomiarowe rozszerzone .
To i mam następną zagwostkę :
334 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 21.63. l
335 Particle filter; kilometers since last regeneration 321219m
336 Particle filter; offset for differential press. 0 hPa
337 Particle filter; oil ash volume 0.27 l
338 Particle filter; soot mass calculated 9.45 g
339 Particle filter; soot mass measured 2.89 g
340 Particle filter; time since last regeneration 29838 s
Zrobione zaraz po wypaleniu ( zwiekszyły się obroty właczyły sie wentylatory )
Jak dobrze z tego rozumuje ostatnie wypalanie było 321 km wstecz .
Ale popiołu jest 0,27 l 270 ml czyli DPF powinien już nie żyć ?
Ponoć granicze zapełnienie jest 0.17 l
Alhambra jeździ bez problemów ,( odpukać w karoserie ).
Nie było żadnych alarmów ze strony DPFa .
Ale muszę to sprawdzić . Jak to jest z tą graniczną wartością popiołu?Jakby tu lepiej sprawdzić DPFa ? Czy parametry turbiny ?
Spytam sie na TKP bo grono większe i kumatsze .

- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja też ciągle czekam na konkretne informacje jak analizować parametry dotyczące DPF.
Może ktoś posiada liste pojemności filtra w poszczególnych modelach silnika ?
Posiadam VCDS 15.7 i tu parametry są w gramach
Może ktoś posiada liste pojemności filtra w poszczególnych modelach silnika ?
Posiadam VCDS 15.7 i tu parametry są w gramach
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
To tak nie dziala. To nie jest takie proste zebsobie zerkniesz ze jest juz wuecej gram i wymieniasz filtr. Tak to by zaden mechanik nie musial myslec. Byle sprzaraczka po tygodniu by auta juz naprawiala.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
No właśnie wiedzę że to dość skomplikowane ustrojstwo.
Po wygraniu nowego softu wypala się u mnie co 200-300km, za to nie.traci mocy przy granicznym zapewnieniu sadzą 24g .
Wcześniej wypalanie było co 500-600km , ale za to tracił trochę moc. Szukam odpowiedzi czy jeśli go wyczyszcze w profesjonalnej firmie ( gdzie takiej szukać)? , to czy procesy się wydłużają? Chciałem to właśnie wywnioskować na podstawie odczytu parametrów.
Po wygraniu nowego softu wypala się u mnie co 200-300km, za to nie.traci mocy przy granicznym zapewnieniu sadzą 24g .
Wcześniej wypalanie było co 500-600km , ale za to tracił trochę moc. Szukam odpowiedzi czy jeśli go wyczyszcze w profesjonalnej firmie ( gdzie takiej szukać)? , to czy procesy się wydłużają? Chciałem to właśnie wywnioskować na podstawie odczytu parametrów.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jak chesz sie pozbyc popiołu z filta?? Pozbyc sie mozna conajwyzej sadzy wegla z filtra w procesie wypalania. Samego popiolu raczej juz sie nei da wyciagnac z dpfu. Poza tym mocy nie powinien tracic niezaleznie od zapelnienia weglem. Moc bedzie mial ograniczana jesli temperatura na wydechu przekroczy magiczny punkt ustawiony w ecm.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Myslałem o takim czyszczeniu
https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4
Do końca nie rozumiem co mówią na tym filmie , ale wydaje mi sie ze czyszczą tez z sadzy.
A co do mocy , to pisze swoje spostrzeżenia przed i po wgraniu nowego softu przez VW . Oprogramowanie oczywiście związane z aferą spalinową. Potem pytałem w tym serwisie gdzie robili naprawę i przyznali , że teraz procesy wypalania mogą być częściej.
Z obserwacji widzę , że nieźle nakombinowali z tymi spalinami.
https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4
Do końca nie rozumiem co mówią na tym filmie , ale wydaje mi sie ze czyszczą tez z sadzy.

A co do mocy , to pisze swoje spostrzeżenia przed i po wgraniu nowego softu przez VW . Oprogramowanie oczywiście związane z aferą spalinową. Potem pytałem w tym serwisie gdzie robili naprawę i przyznali , że teraz procesy wypalania mogą być częściej.
Z obserwacji widzę , że nieźle nakombinowali z tymi spalinami.
Ostatnio zmieniony pn lip 17, 2017 19:50 przez kristouran, łącznie zmieniany 1 raz.
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Poprawione.
Może ktoś polecić na przyszłość jakiś warsztat okolice Szczecin , Poznań
Może ktoś polecić na przyszłość jakiś warsztat okolice Szczecin , Poznań
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Tez za bardzo nie kumam pepiczkow ale niby wywalali sadze czyli wegiel. To powinno sie wypalac. Jesli nie nastepuje ten proces to gdzies indziej jest problem. W wiekszosci przypadkow nie jest winny sam dpf a poprostu jakas inna rzecz ze sie zawala i proces wypalenia nie zachodzi. Mysle ze popiolu sie tak nie da latwo pozbyc z filtra.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 162
- Rejestracja: czw gru 10, 2015 09:21
- Auto:: 2.0 TDI-CFHC- 2011
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norwegia
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Podłączę się do tematu.
Niestety dziś pojawił się u mnie problem z filtrem, zaświeciła się jego kontrolka i na wyświetlaczu pojawiło się:
Diesel particulate filter: Log book!
Wychodzi na to że jakiś czujnik padł, co to za sensor?
Po przeskanowaniu mam coś takiego:
Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 DR HW: 03L 907 309 R
Component: R4 2.0l TDI H23 9977
Revision: 42H23--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A043400080000
Shop #: WSC 00809 218 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DR 003006
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018DR.rod
VCID: 7DF19392EC3044AACB-8028
2 Faults Found:
12002 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 00 [032] - Short to GND
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 154898 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Engine speed: 132.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 21 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 8.920 V
Unlearning counter according OBD: 38
Sensor for particle filter differential press: raw value: -215 hPa
Particle filter: difference pressure: -211 hPa
Particle filter: offset for differential press.: -1 hPa
Particle filter: differential pressure: dynamic offset: -4 hPa
Outside air temperature: 12.0 °C
Particle filter: soot mass measured: 8.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 11.55 g
Readiness: 0 0 0 0 0
Niestety dziś pojawił się u mnie problem z filtrem, zaświeciła się jego kontrolka i na wyświetlaczu pojawiło się:
Diesel particulate filter: Log book!

Po przeskanowaniu mam coś takiego:
Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 DR HW: 03L 907 309 R
Component: R4 2.0l TDI H23 9977
Revision: 42H23--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A043400080000
Shop #: WSC 00809 218 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DR 003006
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018DR.rod
VCID: 7DF19392EC3044AACB-8028
2 Faults Found:
12002 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 00 [032] - Short to GND
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 154898 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Engine speed: 132.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 21 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 8.920 V
Unlearning counter according OBD: 38
Sensor for particle filter differential press: raw value: -215 hPa
Particle filter: difference pressure: -211 hPa
Particle filter: offset for differential press.: -1 hPa
Particle filter: differential pressure: dynamic offset: -4 hPa
Outside air temperature: 12.0 °C
Particle filter: soot mass measured: 8.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 11.55 g
Readiness: 0 0 0 0 0
Mój Norweski Turek ==> Highline 2011r - 2.0 TDI CFHC - 7os<==
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Według instrukcji jeśli zaświeci się ta kontrolka to należy jechać na 4 biegu z prędkością min 70km/h przez ok 15 min. Jeśli po tym nie zgaśnie udać sie do serwisu.
Problem w tym że gdy jeździmy głównie po mieście filtr nie ma się kiedy wypalić. Diesla z dpf trzeba po prostu co jakiś czas przegonić poza miastem.
Miałem u siebie podobnie więc przegoniłem autko autostradą na 4 biegu przy prędkości ok 120km/h i już 2 miesiące się nie zaświeciło.
Problem w tym że gdy jeździmy głównie po mieście filtr nie ma się kiedy wypalić. Diesla z dpf trzeba po prostu co jakiś czas przegonić poza miastem.
Miałem u siebie podobnie więc przegoniłem autko autostradą na 4 biegu przy prędkości ok 120km/h i już 2 miesiące się nie zaświeciło.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
-
- Użytkownik
- Posty: 162
- Rejestracja: czw gru 10, 2015 09:21
- Auto:: 2.0 TDI-CFHC- 2011
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norwegia
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.
W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
Mój Norweski Turek ==> Highline 2011r - 2.0 TDI CFHC - 7os<==
- bartez55
- ____________________
- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Przejdź w tryb ręczny i wtedy na 4 biegu przejedz się z prędkością 70 km/h a jeżeli masz gdzie to szybciej.trix pisze:zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.
W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Auto sygnalizuje Ci problem , ktorego nie nalezy bagatelizowac.trix pisze:zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.
W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
Jest prawdopodobienstwo , ze dopali po trasie i kontrolka zgasnie, a i jest prawdopodobieństwo, ze bedzie tryb awaryjny.
Usilne wymuszone dopalanie nie rozwiąże Twojego problemu.
Zdiagnozuj usterke i napraw przed wyjazdem.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz