Strona 61 z 92

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: sob lip 15, 2017 16:35
autor: wesol
Owszem sa wyjatki czemu nie. Opel ma tak ze sie w takim momencie wlacza z automatu podgrzewanie szyby tylnej. Ale generalnie mozna powiedziec sobie ze bez oznak nastepuje ten proces.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lip 16, 2017 12:35
autor: Maciej_F
Witam . To i mnie czas zajrzeć do działu DPF

Auć zachciało mi się zajrzeć w te bloki pomiarowe rozszerzone .
To i mam następną zagwostkę :

334 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 21.63. l
335 Particle filter; kilometers since last regeneration 321219m
336 Particle filter; offset for differential press. 0 hPa
337 Particle filter; oil ash volume 0.27 l
338 Particle filter; soot mass calculated 9.45 g
339 Particle filter; soot mass measured 2.89 g
340 Particle filter; time since last regeneration 29838 s

Zrobione zaraz po wypaleniu ( zwiekszyły się obroty właczyły sie wentylatory )
Jak dobrze z tego rozumuje ostatnie wypalanie było 321 km wstecz .
Ale popiołu jest 0,27 l 270 ml czyli DPF powinien już nie żyć ?
Ponoć granicze zapełnienie jest 0.17 l

Alhambra jeździ bez problemów ,( odpukać w karoserie ).
Nie było żadnych alarmów ze strony DPFa .
Ale muszę to sprawdzić . Jak to jest z tą graniczną wartością popiołu?Jakby tu lepiej sprawdzić DPFa ? Czy parametry turbiny ?
Spytam sie na TKP bo grono większe i kumatsze . :ok:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 08:10
autor: kristouran
Ja też ciągle czekam na konkretne informacje jak analizować parametry dotyczące DPF.
Może ktoś posiada liste pojemności filtra w poszczególnych modelach silnika ?
Posiadam VCDS 15.7 i tu parametry są w gramach

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 10:37
autor: wesol
To tak nie dziala. To nie jest takie proste zebsobie zerkniesz ze jest juz wuecej gram i wymieniasz filtr. Tak to by zaden mechanik nie musial myslec. Byle sprzaraczka po tygodniu by auta juz naprawiala.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 17:15
autor: kristouran
No właśnie wiedzę że to dość skomplikowane ustrojstwo.
Po wygraniu nowego softu wypala się u mnie co 200-300km, za to nie.traci mocy przy granicznym zapewnieniu sadzą 24g .
Wcześniej wypalanie było co 500-600km , ale za to tracił trochę moc. Szukam odpowiedzi czy jeśli go wyczyszcze w profesjonalnej firmie ( gdzie takiej szukać)? , to czy procesy się wydłużają? Chciałem to właśnie wywnioskować na podstawie odczytu parametrów.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 17:51
autor: wesol
Jak chesz sie pozbyc popiołu z filta?? Pozbyc sie mozna conajwyzej sadzy wegla z filtra w procesie wypalania. Samego popiolu raczej juz sie nei da wyciagnac z dpfu. Poza tym mocy nie powinien tracic niezaleznie od zapelnienia weglem. Moc bedzie mial ograniczana jesli temperatura na wydechu przekroczy magiczny punkt ustawiony w ecm.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 18:50
autor: kristouran
Myslałem o takim czyszczeniu
https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4
Do końca nie rozumiem co mówią na tym filmie , ale wydaje mi sie ze czyszczą tez z sadzy. :/
A co do mocy , to pisze swoje spostrzeżenia przed i po wgraniu nowego softu przez VW . Oprogramowanie oczywiście związane z aferą spalinową. Potem pytałem w tym serwisie gdzie robili naprawę i przyznali , że teraz procesy wypalania mogą być częściej.
Z obserwacji widzę , że nieźle nakombinowali z tymi spalinami.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 19:43
autor: wesol
Link popraw.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 19:51
autor: kristouran
Poprawione.
Może ktoś polecić na przyszłość jakiś warsztat okolice Szczecin , Poznań

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lip 17, 2017 20:18
autor: wesol
Tez za bardzo nie kumam pepiczkow ale niby wywalali sadze czyli wegiel. To powinno sie wypalac. Jesli nie nastepuje ten proces to gdzies indziej jest problem. W wiekszosci przypadkow nie jest winny sam dpf a poprostu jakas inna rzecz ze sie zawala i proces wypalenia nie zachodzi. Mysle ze popiolu sie tak nie da latwo pozbyc z filtra.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lip 20, 2017 16:24
autor: trix
Podłączę się do tematu.
Niestety dziś pojawił się u mnie problem z filtrem, zaświeciła się jego kontrolka i na wyświetlaczu pojawiło się:
Diesel particulate filter: Log book! Obrazek Wychodzi na to że jakiś czujnik padł, co to za sensor?

Po przeskanowaniu mam coś takiego:

Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 DR HW: 03L 907 309 R
Component: R4 2.0l TDI H23 9977
Revision: 42H23--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A043400080000
Shop #: WSC 00809 218 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DR 003006
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018DR.rod
VCID: 7DF19392EC3044AACB-8028

2 Faults Found:
12002 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 00 [032] - Short to GND
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 154898 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

Engine speed: 132.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 21 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 8.920 V
Unlearning counter according OBD: 38
Sensor for particle filter differential press: raw value: -215 hPa
Particle filter: difference pressure: -211 hPa
Particle filter: offset for differential press.: -1 hPa
Particle filter: differential pressure: dynamic offset: -4 hPa
Outside air temperature: 12.0 °C
Particle filter: soot mass measured: 8.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 11.55 g

Readiness: 0 0 0 0 0

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lip 20, 2017 16:58
autor: rzutnik
Według instrukcji jeśli zaświeci się ta kontrolka to należy jechać na 4 biegu z prędkością min 70km/h przez ok 15 min. Jeśli po tym nie zgaśnie udać sie do serwisu.
Problem w tym że gdy jeździmy głównie po mieście filtr nie ma się kiedy wypalić. Diesla z dpf trzeba po prostu co jakiś czas przegonić poza miastem.
Miałem u siebie podobnie więc przegoniłem autko autostradą na 4 biegu przy prędkości ok 120km/h i już 2 miesiące się nie zaświeciło.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lip 20, 2017 17:05
autor: trix
zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.

W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lip 20, 2017 17:20
autor: bartez55
trix pisze:zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.

W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
Przejdź w tryb ręczny i wtedy na 4 biegu przejedz się z prędkością 70 km/h a jeżeli masz gdzie to szybciej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lip 20, 2017 21:53
autor: JacaTouran
trix pisze:zrobiłem dziś ok 150km ze świecącą się kontrolką ale w zwykłym trybie D na DSG i nie zgasła.

W niedzielę mam wyjazd ok 400km i nie wiem czy mogę tak jechać czy lepiej nie ryzykować
Auto sygnalizuje Ci problem , ktorego nie nalezy bagatelizowac.
Jest prawdopodobienstwo , ze dopali po trasie i kontrolka zgasnie, a i jest prawdopodobieństwo, ze bedzie tryb awaryjny.

Usilne wymuszone dopalanie nie rozwiąże Twojego problemu.
Zdiagnozuj usterke i napraw przed wyjazdem.