Strona 64 z 92

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pt sie 04, 2017 18:28
autor: StefanTG
kristouran pisze:Jak dla mnie to go tam nie ma. Pewnie w mapie coś poprzestawiane. Parametry nabija, bo czujniki nie wskazują podstawy do regeneracji. Tak tylko gdybam, bo od jakiegoś czasu analizuje na jakiej podstawie są właśnie te parametry zapisywane. Analizując już kilku aut głównie z silnikiem 1.6tdi wywnioskowalem, że każde 10 000km przejechanie zapisuję średnio 0,0275g zapelnienia popiołem.
W moim przypadku: 205kkm - 55g popiołu.
U ojca w golfie : 220kkm - 61g popiołu
Kolegi paseratti. : 110kkm - 32g popiołu
Dodam jeszcze raz , że to tylko moje przypuszczenia , że tak to jest.
Proszę o komentarze kolegów, jak to wygląda u Was ?
u mnie w Touranie 1.9tdi 210 tys km - 62g popiołu

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz sie 06, 2017 15:53
autor: waski78
A czy takie parametry nie są nieco niepokojące podczas przeglądu jak jakiś wnikliwy spojrzy, że podczas dopalania spalił cysterkę,w ogólnie dopalał jak "wyjeżdżał z fabryki" czyli masę km temu? Niby żaden diagnosta nie podłącza kompa ale zawsze może być ten służbista. Można? Albo czy zalecane jest jakiś reset przy konkretnych parametrach, czy tak sobie będzie nabijać we świat, no tak trochę logiczne, że się taka sytuacja sama może zdradzić swoją charakterystyką. Może laickie pytanie ale może jakaś fachowa odpowiedź kolegów z out-chwastem.
Może inaczej czy jest się czym martwić?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz sie 06, 2017 21:42
autor: kristouran
StefanTG pisze:
kristouran pisze:Jak dla mnie to go tam nie ma. Pewnie w mapie coś poprzestawiane. Parametry nabija, bo czujniki nie wskazują podstawy do regeneracji. Tak tylko gdybam, bo od jakiegoś czasu analizuje na jakiej podstawie są właśnie te parametry zapisywane. Analizując już kilku aut głównie z silnikiem 1.6tdi wywnioskowalem, że każde 10 000km przejechanie zapisuję średnio 0,0275g zapelnienia popiołem.
W moim przypadku: 205kkm - 55g popiołu.
U ojca w golfie : 220kkm - 61g popiołu
Kolegi paseratti. : 110kkm - 32g popiołu
Dodam jeszcze raz , że to tylko moje przypuszczenia , że tak to jest.
Proszę o komentarze kolegów, jak to wygląda u Was ?
u mnie w Touranie 1.9tdi 210 tys km - 62g popiołu
To by się w miarę zgadzało.

-- 6 sie 2017, o 20:46 --
waski78 pisze:A czy takie parametry nie są nieco niepokojące podczas przeglądu jak jakiś wnikliwy spojrzy, że podczas dopalania spalił cysterkę,w ogólnie dopalał jak "wyjeżdżał z fabryki" czyli masę km temu? Niby żaden diagnosta nie podłącza kompa ale zawsze może być ten służbista. Można? Albo czy zalecane jest jakiś reset przy konkretnych parametrach, czy tak sobie będzie nabijać we świat, no tak trochę logiczne, że się taka sytuacja sama może zdradzić swoją charakterystyką. Może laickie pytanie ale może jakaś fachowa odpowiedź kolegów z out-chwastem.
Może inaczej czy jest się czym martwić?
Ja myślę, że jak będzie chciał sprawdzić, to zerknie na rurę wybuchową. Jak czarna -wycięty.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz sie 06, 2017 22:13
autor: wesol
Zapelnienie popiolem nie jest wyrocznia. Owszem wartosci juz wysokie nie sa pozadane ale puki pracuje wszystko poprawnie i nie wypala sie co 100 km to nie ma co panikowac. Czy lepiej bys sie poczul jakbym ci wyzerowal wartosci popiolu i znowu by bylo naluczane od zera? Oto chodzi?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz sie 06, 2017 22:27
autor: JacaTouran
Jest zawalony, efektem zapelnienia jest wysokie egt wydechu , a co za tym idzie inne usterki typu krzywy kolektor wydechowy , problemy z nieszczelnościami i na koncu przegrzane turbo, uszkodzona strona gorąca wirnika.
Nigdy nie bylem i nie jestem zwolennikiem dojezdzania czegos do konca az posypie sie wiecej. Dlatego polecam monitorowanie nie zapelnienia, a temperatury wydechu.
To nie filtr powietrza, ktory jak sie zapcha to wymieniamy i jezdzimy dalej bez skutkow ubocznych.

Więc póki co zwroc uwage na temperatury wydechu, a nie na zapelnienie.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz sie 06, 2017 22:28
autor: waski78
Nie.. dla mnie to wsio ryba. Chodzi o czepialskich od poczatku o nich chodzi. O kondycję silnika sam zadbać tyle że teraz kagańce, przepisy... ot co!

-- N sie 06, 2017 21:36 --
JacaTouran pisze:Jest zawalony, efektem zapelnienia jest wysokie egt wydechu , a co za tym idzie inne usterki typu krzywy kolektor wydechowy , problemy z nieszczelnościami i na koncu przegrzane turbo, uszkodzona strona gorąca wirnika.
Nigdy nie bylem i nie jestem zwolennikiem dojezdzania ....

Ja też nie. Pytam trochę upierdliwie, z racji iż kumpel przesiadl się golfa 2 na Sahara chwila i Turek. Mistrzem nie jestem ale jak słyszę że na dpf'ie robi się po 500kkm to z bladlem jego pewnością. A że razem robimy w robocie to trochu za Niego chcialem przybliżyć temat pdf bo sądzę że i ja i on trochę na innej jeszcze orbicie krążymy. Szkoda później kasy ot co.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn sie 07, 2017 10:50
autor: kristouran
JacaTouran pisze:Jest zawalony, efektem zapelnienia jest wysokie egt wydechu , a co za tym idzie inne usterki typu krzywy kolektor wydechowy , problemy z nieszczelnościami i na koncu przegrzane turbo, uszkodzona strona gorąca wirnika.
Nigdy nie bylem i nie jestem zwolennikiem dojezdzania czegos do konca az posypie sie wiecej. Dlatego polecam monitorowanie nie zapelnienia, a temperatury wydechu.
To nie filtr powietrza, ktory jak sie zapcha to wymieniamy i jezdzimy dalej bez skutkow ubocznych.

Więc póki co zwroc uwage na temperatury wydechu, a nie na zapelnienie.
Jak to.wygląda z tą temperaturą. Podczas wypalania temp. Spalin u mnie jest ok. 600stopni. A podczas normalnej jazdy temp. Spalin na wejściu do dpfa ok.250-300 stopni

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: sob sie 12, 2017 11:11
autor: spidi23
kristouran pisze: Jak to.wygląda z tą temperaturą. Podczas wypalania temp. Spalin u mnie jest ok. 600stopni. A podczas normalnej jazdy temp. Spalin na wejściu do dpfa ok.250-300 stopni
U mnie sytuacja wygląda podobnie, jeździłem ostatnio Touranem bez aktualizacji - 140 km/h tempomat ~400°C, przyspieszając i jadąc > 150km/h temperatura spalin to 420 - 550°C - w moim, po aktualizacji to odpowiednio ~250°C i 320-350°C.

Ostatnio moim Touranem z ciekawości zrobiłem trasę ~1000km z prędkościami 190-220km/h - wypalanie nastąpiło po 605km .
Wbrew wszystkim znalezionym informacjom, mój nie osłabł na mocy - 229km/h to max co udalo mi sie uzyskać, wcześniej 216km/h i nie chciał wiecej jechać
Zaczynam sie denerwować....
Aktualizacja mimo lepszego "power'a" obniżyła temperature spalin?

JacaTouran jesteś w stanie coś z tym zrobić, oprócz usunięcia filtra? Nie mam znajomości na niemieckich stacjach diagnostycznych.


Aktualny przebieg - 118kkm

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: sob sie 12, 2017 20:41
autor: JacaTouran
Kup turbo benzyne
Btw noe trzeba zsdnych znajomości bo nie ma opcji pomiaru jakosci spalin w dieslu . Mozna jedynie zmierzyc poxiom zadymienia, ktory przy sprawmym silniku jest znikomy lub wcale go nie ma.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 15:19
autor: spidi23
JacaTouran pisze:Kup turbo benzyne
Btw noe trzeba zsdnych znajomości bo nie ma opcji pomiaru jakosci spalin w dieslu . Mozna jedynie zmierzyc poxiom zadymienia, ktory przy sprawmym silniku jest znikomy lub wcale go nie ma.
Szczerze, to mam do dyspozycji benzyniaki, ale przy 50-70 kkm rocznie niezbyt oplaca sie nimi jezdzic, poza tym tylko Touran jest pojemny, ale to nie to i nie teraz jest najwazniejsze.
Na trasach wypalania i tak nie zauwazam, ale sama swiadomosc, ze cos jest nie tak - irytuje.

A czy np robiac chip'a, ktory, jesli dobrze sie orientuje podnosi temperature spalin, jestesmy na to w jakis sposob wplynac?

Przeglad mam w lipcu '18 - po tym juz spokojnie bede mogl wywalic filtr, bo i tak dluzej niz kolejne 2 lata nie bede trzymal tego auta.
Po Twoim niedawnym poscie, ze w Niemczech jezdzi duzo aut bez filtra, zaczalem to obserwowac i rzeczywiscie - duzo aut, ktore nie powinny dymic, zostawiaja za soba chmure, a rekordzista bylo BMW 7 z serii G11, ktore mialo czarny zderzak, mimo ze bylo koloru srebrnego....

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 16:42
autor: kristouran
Czy aktualnie korzystał ktoś z tej firmy ?
eurovat.info.pl/
http://eurovat.info.pl/

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 16:57
autor: wesol
Ale w jakim sensie?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 21:35
autor: kristouran
W sensie czyszczenia. Wycinać nie chcę.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 22:05
autor: JacaTouran
Wymien na nowy, te czyszczenia to wielka kupa w rzeczywistosci. Po czyszczeniu przyjezdzaja po miesiacu usunac.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sie 15, 2017 22:27
autor: wesol
No niestety to nie koszula ze wypoerzesz i bedzie jak nowa. Poza tym lepiej sprawdz motorownie bys nawet nowego dpfa nie zawalil szybciutko.