Strona 1 z 15

problem ze wspomaganiem kierownicy

: czw lis 10, 2011 20:11
autor: materazzi
Witam.Mam problem z niesprawnym wspomaganiem kierownicy.Kontrolka sie jednak nie pali, choc widac ewidentnie ze ciezej chodzi kierownica bo porównuje chociazby z hydraulicznym wspomaganiem z drugiego mojego auta.Elektryczne Tourana powinno sie paluszkiem kreci a tu na parkingu jest ciezko dwoma rekoma.Pamietam ze w ubiegla zime przy maksymalnym skrecie w prawo lub lewo na zakrecie (troszke driftowalem )slyszalem w tamtej chwili odglosy pracy silniczka wspomania jak podejrzewam i w tamtym okresie wydaje mi sie ze wspomaganie utracilem,choc wiadomo ze na sniegu mniej sie to odczuwalo przez mniejsze tarcie. Przez ten rok znacznie sie kierownica przez to starla daltego musze cos z tym zrobic.Co poczac jakie moga byc koszty naprawy i gdzie z tym jechac ?Pzdr

: czw lis 10, 2011 20:40
autor: spacewalker
Jak nie ma błędu w układzie wspomagania to mozesz je sobie "wzmocnic" kodując odpowiedno w adaptacji. Ja u siebie wzmocniłem na max-a siłę wspomagania, Nie porównuj hydraulicznego wspomagania do elektycznego.

: czw lis 10, 2011 20:53
autor: Cesarz
Tak sie ciezko kreci ze sie kierownica wytarła? Chłopie to nie STAR 66... Jak chcesz to dam ci namiary na faceta z Rumi do którego jezdze

: czw lis 10, 2011 21:43
autor: materazzi
wlasnie przez ostatni rok zauwazalnie sie starla,tak ze wyglada na duzo wiecej niz auto ma przejechane a wygladala rok temu inaczej(mam skorzana kiere).ok,mozesz podac namiary.a jesli chodzi o ta adaptacje to wystarczy to zrobic Vagiem ?przecietny mechanik majacy Vaga bedzie wiedzial jak to zrobic,poprosze o wskazowki dokladnie jaki kod iitp dzieki za odp.

: czw lis 10, 2011 21:53
autor: Cesarz
materazzi pisze:wlasnie przez ostatni rok zauwazalnie sie starla,tak ze wyglada na duzo wiecej niz auto ma przejechane a wygladala rok temu inaczej(mam skorzana kiere).ok,mozesz podac namiary.a jesli chodzi o ta adaptacje to wystarczy to zrobic Vagiem ?przecietny mechanik majacy Vaga bedzie wiedzial jak to zrobic,poprosze o wskazowki dokladnie jaki kod iitp dzieki za odp.
wysłałem ci PW

: czw lis 10, 2011 21:57
autor: jeżu
44-Wspomaganie->Adaptacje - 10, i w kanale 01 mamy możliwość zaadaptowania różnych pozycji siły wspomagania ..Na pozycji 15 kierownica skręca sama

: czw lis 10, 2011 22:00
autor: Cesarz
jeżu pisze:44-Wspomaganie->Adaptacje - 10, i w kanale 01 mamy możliwość zaadaptowania różnych pozycji siły wspomagania ..Na pozycji 15 kierownica skręca sama
sama.. to chyba dośc niebezpieczne... ;)

: czw lis 10, 2011 22:30
autor: Turanek
W tym przypadku to już przy 5 jest na maksa :lol:

: pt lis 11, 2011 10:23
autor: Dodi
spacewalker pisze:Ja u siebie wzmocniłem na max-a siłę wspomagania,
nie za lekko jest? jak na zakretach? ja u siebie mam na 11 i juz jest bardzo lekko :)

: pt lis 11, 2011 16:24
autor: spacewalker
W Caddy jest 15, a w Touranie nie da się tego zakresu juz ustawic. Kazdy sobie moze ustawic jak chce. Mi nie jest za lekko.

: pt lis 11, 2011 21:16
autor: Dodi
spacewalker pisze:W Caddy jest 15, a w Touranie nie da się tego zakresu juz ustawic
u mnie sie dało...ale to wtedy "dmuchniecięm" kierownica sie ruszała :)

: sob lis 12, 2011 15:09
autor: materazzi
Korzystając z uprzejmości Maciej_F probowalismy zmienic na Vagu sile wspomagania w Tourranie, bylo to mozliwe tylko do poziomu 5,(tyle tez bylo wczesniej)nie bylo mozlwiosci podniesienia na wiekszy poziom wciskajac UP.Wpisujac recznie wieksza ilosc przycisk Save byl nie aktywny. Na vagu nie wykryto zadnych bledow zwiazanych bezposrednio ze wspomaganiem.Co nalezy zrobic zeby zwiekszyc?

: ndz lis 13, 2011 10:30
autor: Dodi
moze kabelek nie obsługuje takich adaptacji...

: ndz lis 13, 2011 11:38
autor: spacewalker
Ktoś pisze ze ustawił na 15, ja miałem u siebie 12, więcej nie bylo. Widac ze ma się to wersją wspomagania.

: ndz lis 13, 2011 18:53
autor: materazzi
to dziwne, jak dla mnie poziom 5 jest niezbyt wygodny, sprobuje na innym kablu u jakiegos mechanika,moze da sie zmienic