dokładka PDC na przód auta

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

dokładka PDC na przód auta

Post autor: T.ran »

jak w temacie
poprosze o jakieś wskazówki co potrzeba (części), gdzie i jak, przy założeniu że dokładamy VW zestaw
:D
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Chyba czujki cię zabija kosztami jak bys chciał zrobic to jak w org. Rozumiem ze chcesz to miec na Park Asystenta ?
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

czemu miały by mnie zabić koszta?
np za tylny zderzak z czujnikami i hokejem od FL dałem całe 250 plnów no i się w kolorze mojego t.rana trafił :lol:
a moduł pdc to już też w cenie "wyżebrałem" :D
a na parkaststencie mi nie zależy - radzę sobie jakoś
poprostu mam na oku zderzak przedni z czujnikami
Ostatnio zmieniony pt kwie 01, 2011 09:56 przez T.ran, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Tylko nie kojaze zeby były z przodu czujniki do parkowania w modelach do 06. Wiec jak masz gotowy zderzak to podłaczenie to banał, przerabiałes juz tył, wiec przód analogicznie ;)
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Tylko, że jak ma przód i 6 czujek to i tak sterownik będzie pod asystenta. No chyba, że będzie rzeźba i tył "przekopiuje" na przód. Ale silnik się dało przełożyć, więc takie czujki to bułka z masłem 8)
Aha, jeszcze kwestia uruchamiania czujek przednich pozostaje. Sygnał wstecznego na tył po Canie leci, a przód?
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Przód z guzika od PCD. Tak mi się wydaje. Dla mnie totalnie zbędny jest PDC na przód. Widzialnosc jest lepsza niz słuchanie sygnału z PCD i zastanawianie się "czy juz , czy jeszcze kawałek"
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

spacewalker pisze:parkowania w modelach do 06.
modelowo to mam już 06r
Tylko, że jak ma przód i 6 czujek to i tak sterownik będzie pod asystenta.
no i właściwie przy okazji czemu nie - tak sobie pomyślałem o żonie jak jej kiedyś Trana zostawia w spadku :shock:
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest ubić muchę boczną szybą
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Nie ma guzika PDC w 3-cz pułce, musisz wymienic na 4-cz tak jak u mnie w pospisie. Zmienic tym samym guzik ESP, i kupic PDC. Park Asystent nie zadziała Ci na 99,99% w MY06 bo od MY07 zmieniony jest Sterownik ABS , ESP Duo Sensor. Jak zona ma szukac guzika i właczac to ręcznie i kulic głowe w fotel wsłuchując się czy jest " bip.......bip........bip" czy raczek " bip..bip..bip" albo "biiiiiiiiiiiiip" to pojeździj z nią troche i wytłumacz na czym jazda do przodu polega. Stając w korku czy na światłach tez bedzie PDC właczac zeby nie stuknąc ?
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

od niej to ja raczej usłyszę nie bip bip tylko pi pi pi (tz cenzura)
żebyście wiedzieli ile ja sie musze na słuchać że dla niej auto to tylko takie co ma automat
radziecka szkoła jazdy (dosłownie i w przenośni)
a dokładać dsg to już w moim przypadku za wiele
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest ubić muchę boczną szybą
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

A kto tu mowi o DSG ? Powiem Ci tak - moja dziewczyna jeździ moim autem i się boi dotykac czego kolwiek. Moze Twoja zona bedzie obcykana i tu i tam sobie guziczek wciśne, w co wątpie.
kufcio
Przeglądacz
Posty: 117
Rejestracja: czw lut 10, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: zachpom
Podziękował: 1 raz

Post autor: kufcio »

Robię rozeznanie kosztów w tym temacie, na oryginale. Przedni zderzak ze spryskami i PDC to 450zł :/
Próbował ktoś zamontowac czujniki nawiercając swój zderzak? zapewne potrzebne bedą jakies uchwyty do czujek...?
Druga sprawa to czujki..
wg ETKA na przod ida 3 rodzaje... czy ma to znaczenie? na allegro ciezko trafic dokladnie te numery a zapewne chodzi o kąt "widzenia" czujek...

1T0 919 297 A 2 sztuki
3C0 919 275 S 2 sztuki (takie same jak z tyłu)
3C0 919 275 R 2 sztuki

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jakie są różnice pomiędzy tymi czujnikami?

Centralka z obslugą przedniego PDC to 1T0 919 475
Obrazek
kufcio
Przeglądacz
Posty: 117
Rejestracja: czw lut 10, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: zachpom
Podziękował: 1 raz

Jak znaleźć część w ETKA..?

Post autor: kufcio »

Witam
Walcze z problemem dobry miesiąc i wymiękam...

-=1=-
W ETKA znalazłem numer przycisku PDC, jak odszukać numer wtyczki? sama wtyczka jest 6 pinowa standard dla przekroju 035mm jednak jej obudowę sie dobiera pod gniazdo. Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi ale tak jest :)

Ok. znalazłem taki przycisk na allegro, sprzedający wysłał mi z obciętą wtyczką. Odczytałem jej numer i faktycznie w ETKA pokazało że występuje w wiązce centralnej... jednak nie mojej bo ja tego nie mam.

-=2=- Kolejne pytanie, jak identyfikować np. wiązki na podstawie numerów z naklejek ale tak żeby mieć pewność co jest a czego nie ma.

Do dnia dziś nie wiem czy mam w wiązce centralnej przewody do podłączenia PDC z przodu. (np kabelki dla 2 guzików czy podciągnięte pod przedni zderzak)

-=3=-
Szukam usilnie numeru wtyczki C modułu PDC, na schemacie jest oznaczona jako T12t . . . ?

Zastanawiał sie ktoś kiedyś nad tym?
pozdr
Ostatnio zmieniony śr sie 10, 2011 22:32 przez kufcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Do osprzętu elektrycznego typu włączniki, lampki, sterowniki Etka posiada dodatkowe informacje np. o przeciwwtyczce czy pinach. Po podwójnym kliknięciu na danej części pojawia się osobne okno, w którym na dole są dostępne ikonki. Jedna z nich do tzw. informacje dodatkowe - kliknij a zobaczysz wtyczkę do włącznika, który szukasz. Wtyczki mają swoje kodowania mechaniczne - np. ząbek w różnej pozycji + kolor. Ma to zapobiec omyłkowym podłączeniom.

Szukać w Etce można wybierając rocznik, później sprawdzać numery PR wyposażenia dodatkowego i/lub kolor tapicerki.

Wiązki poszukiwać najlepiej po wklepaniu VIN'a (to druga metoda poszukiwań) - to u ciebie raczej nie zadziała bo potrzebne jest połączenie on-line z bazą VW. Wtedy Etka pokazuje konkretne elementy zabudowane w danym aucie.

Zawsze powtarzam, że czasy Golfa I czy II, gdzie dołożyłeś lampy i włącznik i miałeś p.mgielne dawno minęły. Dlatego teraz są setki typów i odmian wiązek, by zaoszczędzić na zbędnych przewodach.

PS.1. Co chcesz właściwie zrobić?
2. Wpisanie rocznika autka często zachęca innych do pomocy.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Daj NR sterownika i ew podaj nry wtyczek jakie masz by je wykluczyc. Wiązki nie sa raczej montowane na wyrost, bo VW nie jest taki głupi. Gdyby tak było to by nie skubali wszystkiego czego się da z Caddy i montowali tam reszte, a prawda jest taka ze auto oskubane z czego się da. Nigdy nie szukałem całych wiązek, bo to czaso chłonne, kosztowne i po co próc polowe auta by wymienic wiązkę dla dodt 3 kabli? Puszcza się 3 kable dodatkowo i juz.
kufcio
Przeglądacz
Posty: 117
Rejestracja: czw lut 10, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: zachpom
Podziękował: 1 raz

Post autor: kufcio »

Klikałem w dodatkowych ale nie rzuciło mi sie w oczy, Będąc w domu sprawdzę raz jeszcze.


Ciągle męczę temat Park Assist , czasu nie mam na próby i częściowy demontaż, dlatego muszę w 100% wszystkiego dowiedzieć teoretycznie zanim rozkręcę samochód (zderzak itp)

W tej chwili mam PDC tył, centrala 1T0 919 475 jest z tyłu za prawym boczkiem w bagażniku.
Wg ELSA ten sam sterownik ma sie znajdować z przodu pod kierownicą wraz buzerem przednim a tylny buzer ma zostać tam gdzie jest teraz.

Z racji że asystent to 6 czujek to będzie łatwiej przenieść sterownik, wtyczki poucinać i przedłużyć przewody aż pod kierownice. Dlatego też zakładam że 2 wtyczki (zasilająca i czujki tył) mam. Brakuje mi wtyczki wg ELSA T12t w której są podłączane czujki przednie.

Najłatwiej było by rozkręcić samochód i zobaczyć co jest z kabli, wtyczek itd ale ... czas :)
Załączniki
PDC.jpg
Ostatnio zmieniony śr sie 10, 2011 22:32 przez kufcio, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ