Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

Witajcie, szkalem ale nic z tego nie wyszlo. mam problem, dzis wsiadajac do samochodu ku mojemu zdziwieniu nie odpalil... spojrzalem na tablice, zadna lampeczka sie nie swieci, na fisie nie pokazuja sie ikony otwartych drzwi... zachod odpala na seknde i gasnie, proste, imo odcina... podwswietlenie zegarow dziala po przekreceniu stacyjki wlacza sie radio, wentylator a na tablicy ciemnosc..
vcdsem sprawdzilem i nie ma komunikacji z zestawem wsaznikow, zauwazylem rowniez ze nie ma sterowania lusterkami, szyby dzialaja i nie rygluje mi centralny drzwi kierowcy i pasazera... przeglad bezpiecznikow zrobilem, wygladaja ok, odpialem aku na chwile i tez nic....
czy jest jakis przekaznik, bezpiecznik odpowiedzialny za te sprawy?
dzieki za sugestie koledzy :bry:
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: Miki76 »

sprawdziłeś bezpieczniki w obu skrzynkach? i są ok
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

sprawdzilem, wygladaja ok. robilem to w zdenerwowaniu bo wczoraj bylo ok a tu sidam za kierownice i kupa! wiem moze jutro na spokojnie posprawdzam jeszcze raz podmienionym bezpiecznikiem i miernikiem i moze cos wyjdzie. rozmwiawilem ze znajomym ala elelktrykiem i on obstawia bezpiecznik tylko ze w ksiazce nie ma mowy nigdzie o bezpieczniku od zegarow??
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: dexter23pl »

Do sprawdzenia pod maską 'nr6 5A, a w aucie nr16 5A.
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

Dzieki Dexter juz ide sprawdzic, przed chwila bylem z ciekawosci odpalic i lol, fis dziala i auto odpalilo, liczik dziala! nie rygluja sie nadal drzwi, nie swieca lampki w drzwiach i nie dzialaja lusterka. juz ide sprawdzic bezpieczniki o ktorych pisal Dexter.
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2014 13:48 przez g_b, łącznie zmieniany 2 razy.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: Miki76 »

jak już fis działa to podłącz pod kompa i zobacz co wyjdzie
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: dexter23pl »

Może kable zlamane w przelotce gumowej pomiędzy drzwiami a nadwoziem.....
W czoraj to sprawdzalem na schemacie i zasilanie licznika niema nic do centralnego jak i ust lusterek. Od tego sa inne bezpieczniki
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

Wiec tak, znlazlem, bezpiecznik 49 byl odpowiedzialny za nieryglujace sie drzwi kierowcy i pasazera. byl juz kiedys wymieniony chyba byl lekko skorodowany i chyba dlatego probem... obydwa bezpieczniki 5A sprawdzilem jak pisal Dexter i sa ok.

nie mam pojecia co sie stalo ze licznik nie dzialal, i sam powrocil do normlnosci.... bardzo dziwne ze nawet po odpieciu aku nie wrocilo wszytko do normalnego stanu tylko wlasciwie samo i nie wiadomo co bylo powodem...

jesli bedzie sie sprawa powtarzac bede reacjonowal.
kompa podpialem i nie ma zadnych bledow ze strony instruments, nic, czysto.. nie liczac tego ze kazdy strownik pokazal beldy komunikacji ze sterownikiem licznika...
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: winetu_vip »

g_b pisze:nie mam pojecia co sie stalo ze licznik nie dzialal, i sam powrocil do normlnosci.... bardzo dziwne ze nawet po odpieciu aku nie wrocilo wszytko do normalnego stanu tylko wlasciwie samo i nie wiadomo co bylo powodem...
Wydaje mi sie, że albo masz zimne luty na gnieździe licznika albo brak styku (lekko zaśniedziałe styki) między gniazdem licznika a kostką wiązki.
Nie zdarzyła Ci się nigdy sytuacja podczas jazdy, że na liczniku z niczego zaświeciły sie na ułamek sekundy 3 kontrolki i pojawił się alarm... charakterystyczne 3 gongi???
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

Nigdy nic takiego nie mialem, przynajmniej nie zauwazylem a takie cos raczej by od razu przykulo moja uwage. ja mam ten samochod dopiero 2 i pol roku i nigdy nie wyjmowalem zegarow, nie wiem czy ktos wczesniej to robil... bede Pamietal Twoja uwage i jak sie to powtorzy to trzeba bedzie tam kuknac bo kurcze auto nie odpala przy czyms takim... a wielka lipa by byla jakby cos takie w trakcie jazdy wypadlo :/
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
grzesiu1105
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:31
Auto:: 2.0tdi,azv 2003r
Imię:: Grzes
Lokalizacja: trojmiasto

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: grzesiu1105 »

I u mnie również taka sytuacja się pojawila ale slyszalem również tykanie przekaznikow przy kolumnie.Pierwszy raz jak przekrecilem stacyjke zaczely kontrolki szalec w zegarach i odezwalo się cukanie przekaźnika jakby.Przekrecilem kluczyk i nic.Wyjalem kluczyk i ponownie przekrecilem i wszystko się zapalilo i zgasło nawet duzy wyświetlacz.Wysiadlem z autka zamknąłem i otworzyłem z pilota auto i ponowna proba przekręcenia stacyjki i nic-ciemno.Wysiadlem ,zamknąłem autko i telefon do elektryka.Stwierdzil ze objawy jak by był za slaby aku ale wiedziałem ze to nie to.Proponowal aby ktoś odpalil mi na kable autko.Dreptalem chwile i nikogo nie zlapalem a ze wialo i zimno to wsiadłem do autka po chwili i przekrecilem i wszystko gralo.Odpalilem pojechałem do domu.Jutro jestem umówiony w warsztacie to może się dowiem co jest nie tak.Aja również nie miałem zadnych bledow na skanerze diagnostycznym chyba ze vcds cos mu pokaze.
techniczny
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

o prosze, to samo co u mnie... kompletna ciemnosc. na pewno nie jest to objawem slabego aku, to trzeba wykluczyc. dzis rozmawilem ze znajomym specem od kluczykow/licznikow i polecil mi po ewentualnym resecie przez odpiecie klem w aku - zwarcie na kilka sekund klemy + i -.
mam nadzieje ze nie bede musial tego sposobu probowac..
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: winetu_vip »

g_b pisze: dzis rozmawilem ze znajomym specem od kluczykow/licznikow i polecil mi po ewentualnym resecie przez odpiecie klem w aku - zwarcie na kilka sekund klemy + i -.
Zwarcie klem powoduje pozbycie sie ładunku elektrycznego z kondensatorów zawartych w poszczególnych sterownikach ale to nie rozwiąże twojego problemu.
Awatar użytkownika
grzesiu1105
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:31
Auto:: 2.0tdi,azv 2003r
Imię:: Grzes
Lokalizacja: trojmiasto

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: grzesiu1105 »

Jak na razie wszystkie bledy i usterki u mnie mogą być spowodowane modulem pod kierownica na razie dostałem inny od elektryka i musze pare dni pojezdzic by to sprawdzić czy będą się pojawialy również inne bolączki które miałem.Ale możliwe ze modul jest walnięty.Chociaz mam tyle przerobek ze już nie jestem pewien czy wszystko jest prawidłowo zakodowane.
techniczny
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Zasilanie zestwu wskaznikow / licznka???

Post autor: g_b »

winetu_vip pisze:
g_b pisze: dzis rozmawilem ze znajomym specem od kluczykow/licznikow i polecil mi po ewentualnym resecie przez odpiecie klem w aku - zwarcie na kilka sekund klemy + i -.
Zwarcie klem powoduje pozbycie sie ładunku elektrycznego z kondensatorów zawartych w poszczególnych sterownikach ale to nie rozwiąże twojego problemu.
tak, wiem o tym. mozliwe ze sterownik oszalal... nie wiem. zwarcie klem, na kilka sekund nie zaszkodzi a moze pomoz, pod wraunkiem ze nie sa to klopoty mechaniczne a tylko chwilowa glupawka elektryki...
jesli to wina licznika, jakis zimny lut lub brak styku na kostce to bylby to na prawde rzadki przypadek, samochod nie jest eksploatowany w ekstremalnych warunkach typu kurz, czy woda zeby takie cos mialo miejsce aczkolwiek zawsze moze takie cos sie zdarzyc.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
ODPOWIEDZ