Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: robertb1974 »

Witam. jestem po wymianie dwumasy i sprzęgła. I powiem tak, ustąpiły jak na razie te dziwne dźwięki dość głośne (jakby ktoś gwoździe w wiadrze przesypywał), choć czasami mam wrażenie że dalej coś tam trze, do tego jest taki dziwny dźwięk z okolicy skrzyni, buczenie które przypomina wytłumiony dźwięk sportowego Subaru. Ustąpił problem z szarpaniem podczas zmiany każdego biegu, natomiast pojawił się nowy problem .
Problem jest następujący, pedał sprzęgła jest bardzo twardy i jak go wciskam to w pierwszym momencie jest luźny (około 3cm) a potem jak czuć opór to czuję jakby coś obijało o ten pedał z tą samą częstotliwością, a w okolicy 2tyś. obrotów bicie pedału sprzęgła jest jak wiertarka udarowa . I najgorsze w tym wszystkim jest to, że pojawiły się stałe drobne drgania kierownicy, pedału sprzęgła,hamulca,drążka zmiany biegów i całej konstrukcji (odczuwalne wewnątrz i na zewnątrz samochodu) na biegu jałowym i podczas jazdy. I tak po około 30min. jazdy, wychodzę i ręce mi się trzęsą jak ten mój rupieć.
Proszę o poradę, jakiekolwiek sugestie co to za problemem bo mechanik twierdzi że diesle tak mają a ja mu na to że przed wymianą w/w elementów tego nie było, samochód ładnie płynął bez jakichkolwiek wibracji, zwariuje z tym samochodem . Dzięki i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

robertb1974 pisze: bo mechanik twierdzi że diesle tak mają
typowe gadanie po spartoleniu roboty...
Awatar użytkownika
balikgdansk
Przeglądacz
Posty: 101
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:13
Auto:: Audi A6C7 3,0tdi
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: balikgdansk »

Popieram przedmówcę.
Awatar użytkownika
rekin
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 18:34
Auto:: Touran 1, 9 TDI BKC , 200
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Ścinawa DLU

Post autor: rekin »

Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynia.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

rekin pisze:Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynia.
a co nagle sie popsuły? :> chyba, że mechanik wsadził jakies swoje stare, bo i takie przypadki znam :/
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Poduszki pod silnikiem i skrzynią podobno dobre
Jutro jadę na stację diagnostyczną, bo strach jeździć. Od kilku dni mam jakieś buczenie czy dudnienie dochodzące od skrzyni biegów, które słychać najbardziej w czasie jazdy w granicach 2tyś obrotów i to na każdym biegu i łączę to z tym że koła na postoju mało nie wyskoczą,tak mocno drgają, więc w czasie jazdy dają pewnie jeszcze większe drgania. Daję głowę że źle poskładał i poszedł przegub wewnętrzny i stąd od początku te wibrację i drgania, no i jeszcze te dudnienie od kilku dni.
Jutro jak wrócę z badania technicznego to dam znać, co jest nie tak. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

@robertb1974: włożyłeś LUKa czy SACHSa?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

skoro podejrzewasz przegub wewnetrzny to skad drgania na postoju... jezeli to byłby przegub wewnetrzny to drgałoby przy przyspieszaniu... poprostu spartolił robote...
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Założyłem Luk-a a był w oryginale Sachs. Ale to podobno bez znaczenia z jakiej firmy się zakłada.
A podejrzewam przegub wewnętrzny bo występuje buczenie i dudnienie,a to są właśnie tego objawy,chociaż mogę się mylić. A co do drgań ,to albo poduszki które źle założył bądź uszkodził, albo źle założone lub uszkodzone sprzęgło (tarcza dociskowa) Mogą to być dwie sprawy które zbiegły się przy jednej pseudo :evil: naprawie , tzn. wymianie dwumas-sprzęgło.
Jutro po przeglądzie na stacji odezwę się.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

ja tez wymieniałem na LUK i takich przebojów nie było, tak jak mówią pozostali spartolił robotę, i jakie ten typ tak ma ?
dlatego jest dwumasa w nowych dieslach żeby wyeliminować drgania !

Masz fakturę za naprawę ? ja robie tylko w warsztatach gdzie dostaje rachunek i wz na części, mam podstawę do reklamacji
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Witam Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i niczego się tam nie dopatrzyli, poza tym, to ci ludzie na tych stacjach są beznadziejni. Mówię gościowi że chcę sprawdzić zawieszenie i poduszki a on mi na to że poduszek nie sprawdzi bo musiał by ściągać tą osłonę od spodu a tego nie robią bo nie są warsztatem mechanicznym,ręce opadają.
Nie mam pojęcia co dalej bo wszyscy stawiają na poduszki, a ten mechanik twierdzi że nie poduszki pomimo tego że sam twierdzi iż wibrację są odczuwalne, a te dudnienie to niby dolot spalin,może tak być ???, bo nigdy takich dźwięków wcześniej nie słyszałem a dudnienie tak głośne że słychać nawet przy włączonym radiu, jak dla mnie to nie jest normalne.
Już nie wiem na czym się opierać aby zdiagnozować te wibracje i usunąć przyczynę (cały drgam jak wychodzę z tego rupiecia) . Czy ktoś poleci dobrego fachowca z okolic Katowic????
Dzięki z góry i pozdrawiam.
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Witam ponownie. Więc sprawa wygląda następująco, wszystkie objawy to 1. źle poskładane sprzęgło, co nie wyklucza koła dwumasowego (nawalił mechanik) 2. części miały wadę ukrytą (reklamacja) A wszystkiego dokładnie dowiem się po świętach jak samochód trafi do nowego warsztatu gdzie bierze się pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę i płaci za samochód naprawiony, a nie tak jak teraz "bo ja zrobiłem to dobrze, te typy tak mają" a samochód dalej w rozsypce.
Odezwę się po oględzinach i naprawie.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

czyli miałem racje ;) jak samochód po naprawie może gorzej chodzić niż przed? :D a taki mechanik co tak gada to gó..o nie mechanik i ja bym mu nawet nie dał śruby w kole dokręcić w moim samochodzie...

ciekawe teraz jak bedzie z reklamacją... bo jak przyczyną bedzie niefachowy montaż to lipa z reklamacji...
Awatar użytkownika
RYŚ
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: śr lis 30, 2011 21:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: JAWORZNO

Post autor: RYŚ »

Ręce opadają opadają zabrać kasę i się wypiąć na pewno jest coś nie tak z dociskiem lub jego samo regulatorem lub wysprzęglikiem chydraulicznym, to sprzęgło musi pracować delikatnie płynnie a nie z oporem jak piszesz chyba że nie wymienił wysprzęglika skrzynia 6 ma na osi a 5 na zewnątrz przy 5 nie jest wymagana wymiana. Może przestawił w którąś strona poduszkę i przenosi na karoserie a z przegubami też są jaja dlatego jak demontuje to od razu zawijak je w jakąś reklamówkę żeby mi uczeń lub sprzątaczka miotłą po nich nie latała bo smar ciągnie jak magnes :P Jedno jest pewne nie zbywam klienta kitem tylko walczę do upadłego. Trzeba zwrócić uwagę na wtryski na korekcje i bipy ewentualnie prze regulować producent zaleca regulacje pompowtrysków co 30000km tylko kto to robi lub kto o tym wie. Ja nie muszę bo sobie kupiłem benzyn ostatnio na spocie pod realkiem byłem jedyny bez klekota. POZDRAWIAM
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Ostatnie moje spostrzeżenia to ; na zimnym obroty na postoju koło 1000 po lekkim rozgrzaniu, około 940, a jak się całkiem rozgrzeje do 90 stopni to obroty po zatrzymaniu się, raz wskazują około 920, a po chwili około 870, po kolejnym zatrzymaniu na światłach znowu inaczej i tak co światła czy postój z innego powodu na obrotomierzu inne wskazania.
Czy takie objawy mogą być winą pompy???
ODPOWIEDZ