Moduł elektryczny zespołu przekaźników

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Moduł elektryczny zespołu przekaźników

Post autor: T.ran »

może komuś się przyda

Pierścień ślizgowy klaksonu:
Type 1: 1K0-959-653 oraz 1K0-959-653-A
Type 2: 1K0-959-653-C oraz 1K0-959-653-D
Warianty/wersje:
Lowline: Bez dodatkowych opcji/funkcji
Midline: Tempomat, Konputer pokładowy
Highline: Tempomat, Konputer pokładowy, kierownica multifunkcyjna
czujnik kąta skrętu
TAK: czujnik kąta skrętu (G85)zainstalowany bezpośrednio na kole kierownicy/pierścieniu ślizgowym.
NIE: czujnik kąta skrętu (G85) jest częścią elektro mechanicznego wspomagania


Obrazek

jak widać po załączonym zestawienie wariantów jest ciut ciut i jeszcze trochę
Wysłany: Dzisiaj 11:51


--------------------------------------------------------------------------------

i tu mam pytanie do mądrych głów
szfankuje mi mój 1k0 953 549BK
generalnie nie do zdobycia
czy są jakieś tabele gdzie można stwierdzić na który można jaki zamienć?

czym się różnią poziomy softweru - zapewne funkcjonajnością - ktoś wie?

i co to jest wersja LIN?
Ostatnio zmieniony sob kwie 09, 2011 16:25 przez T.ran, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Hmm.. żart jakis ? Wkleiłes tabelkie gdzie podałes najistotniejsze dane z kadego moduły, wiec jak sie nie trudno domyslec moduł w twoim przypadku musi byc :
TYPE 2
Highline
SW 0101/0100 ew 0700 - to jest tez juz do zegarów nowego typu
LIN bus to osobny protokuł komunikacji, po LIN-ie jest podłaczony np czujnik deszczu, w nowszych wersjach tez sterowniki drzwi. Poniekąd wiem ze LIN ma stałe zasilanie i nie działa razem z zaciskiem "15"
SW 0111 jest do 12 guzikowej kierownicy.

Oczywiscie mowa o modułach 1K0....
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Warianty pokazane są to sterowniki na pierwszy montaż. W celu oszczędności paru centów VW zamawia u producenta rodzaj modułu w zależności od wyposażenia:
- komputer MFA
- tempomat GRA
- kierownica multifunkcyjna (Mufu)
- taxi, policja, straż
W przypadku serwisów oferowany jest zawsze moduł "wszystko mający" by zapobiec wielowariantowości i problemach logistycznych (składowanie, wysyłanie, katalogi).
I tak np. wg Etki są dostępne moduły AK, BK, od MR'09 CD (czujnik skrętu przy wspomaganiu)

UWAGA DLA GRZEBACZY
Zmiana typu 1 czy 2 wiąże się ze zmianą pierścienia ślizgowego i czujnika kąta skrętu. Jeśli ktoś przechodzi ze starego typu 1 na 2 to MUSI wymienić te trzy składniki.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Turanek pisze: UWAGA DLA GRZEBACZY
Zmiana typu 1 czy 2 wiąże się ze zmianą pierścienia ślizgowego i czujnika kąta skrętu. Jeśli ktoś przechodzi ze starego typu 1 na 2 to MUSI wymienić te trzy składniki.
A tu bym się nie zgodził. Zmieniłem w Caddy z type 1 na type 2 i wstawiłem tylko inny pierscień slizgowy. Pierścien ma inne podziałki to fakt, ale czujnik wyglądał do złudzenia tak samo jak w Touranie. Tak czy owak, zakodowało się wszystko jak powinno, a Caddy ma tylko ASR. Pracuje bez problemu z nową kierownica itp juz prawie rok.
ODPOWIEDZ