wysoki poziom oleju
-
materazzi
- Użytkownik
- Posty: 240
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
wysoki poziom oleju
Witam. Obserwuję od jakiegos czasu podwyzszony poziom oleju,do tego olej jest jak na moje oko zby rzadki.Kiedys musialem robic dolewki oleju bo ubywalo.Płynu chlodniczego ubywa z poziomu miedzy min a max do min po przejechaniu okolo 2200km. Mechanik wyczul paliwo w oleju i sugerowal wymiane uszczelniaczy wtryskiwaczy,ale dokladnie wiecej nie sprawdzal bo to bylo przy okazji czyszczenia turbiny. Aha.wczesniej bral jeszcze wiecej plynu chlodniczego(od miedzy min a max do zera praktycznie w zbiorniczku wyrownawczym po przejechaniu ok.1000km, ale odkad zakodowalem webasto,dokonczylem zmiane na pelne postojowe,wyeliminowalem blad z vcds jest jak wyzej podalem. Najlepiej zaczac od wymiany uszczelniaczy ?choc w tym silniku wlasnie glowica najczesniej pada.co sugerujecie?W vcdsie jest jeden blad(swieca do wymiany jak przypuszczam)ale auto pali i jezdzi bez zarzutu.
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6254
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2722989
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6E91
1 Fault Found:
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault
P0672 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 840 /min
Torque: 70.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.45 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 10.8°C
Bin. Bits: 10110000
Readiness: 0 0 0 0 0
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6254
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2722989
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6E91
1 Fault Found:
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault
P0672 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 840 /min
Torque: 70.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.45 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 10.8°C
Bin. Bits: 10110000
Readiness: 0 0 0 0 0
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Paliwo w oleju może się znaleźć np. z powodu nieszczelności sekcji paliwowej i podciśnieniowej w pompie tandemowej. Inna możliwość to zły stan techniczny silnika - nieszczelność na cylindrach z powodu np. rys na gładzi cylindrowej, bądź zapieczonych, popękanych pierścieni tłokowych. To jest do sprawdzenia przez zbadanie kompresji, ale ponieważ nie wpisałeś kodu silnika w podpisie auta nie wiem czy można ją bezpośrednio zmierzyć...
-
materazzi
- Użytkownik
- Posty: 240
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kod silnika to BKD. Auto ma oryginalny potwierdzony wydrukiem z serwisu przebieg obecnie 150 tys.km,jest normalnie eksploatowany,nawet zbyt spokojnie traktowany dlatego turbina nie byla przedmuchana i trzeba bylo oczyscic,to lekki szok taka diagnoza,czyli to oznajmia tez ten blad w vcdsie? mozna kompresje vcdsem sprawdzic?
- balikgdansk
- Przeglądacz
- Posty: 101
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:13
- Auto:: Audi A6C7 3,0tdi
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Gdańsk
Na moje to 99% głowica,ja miałem z płynem podobne ubytki,może nawet większe i okazało się że była pęknięta i płyn dostawał się do cylindra.A nie masz takiego efektu po nocy,że nie ma siły rozrusznik zakręcić?Bo jeżeli nie to może i nie koniecznie głowica.
Zaczął bym od wymiany gumek na pompowtryskach,a przy okazji wymienił świece(bo są pod pokrywą zaworów) no i sprawdzenia kompresji przy wymianie świec,bo tak zmierzysz najdokładniej.
Zaczął bym od wymiany gumek na pompowtryskach,a przy okazji wymienił świece(bo są pod pokrywą zaworów) no i sprawdzenia kompresji przy wymianie świec,bo tak zmierzysz najdokładniej.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
balikgdansk, jak sprawdzę kompresję w świecach jeżeli są pod pokrywą?
Ok,wykręcam świecę,wkładam manometr,kręcę silnikiem i wszystko w tym ja jest w oleju ;P
W BKD kompresje można sprawdzić praktycznie tylko tak jak Turanek mówi
No chyba,że jakaś kombinacja może ze spuszczeniem oleju,albo coś 
Ok,wykręcam świecę,wkładam manometr,kręcę silnikiem i wszystko w tym ja jest w oleju ;P
W BKD kompresje można sprawdzić praktycznie tylko tak jak Turanek mówi
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- balikgdansk
- Przeglądacz
- Posty: 101
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:13
- Auto:: Audi A6C7 3,0tdi
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Gdańsk
W sumie o tym nie pomyślałem
ale wersja z pękniętymi pierścieniami lub rysami na tulejach jest najmniej prawdopodobna ze względu na przebieg.A głowice były poprawione dopiero pod koniec 2007 roku i tu może być problem.
Z tego co kojarze to w KTSie też jest opcja badania kompresji.
Z tego co kojarze to w KTSie też jest opcja badania kompresji.
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2012 23:52 przez balikgdansk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
materazzi
- Użytkownik
- Posty: 240
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzieki za odp, właśnie jeszcze nie dawno postawiłbym wszystko na pękniętą głowicę bo płynu ubywało dużo więcej,ale dzieki zrobieniu webasto jest naprawde zauwazalna poprawa i raczej bym wykluczyl jak narazie glowicę bo ten ubytek sie ustabilizowal na malym poziomie. Silnik pali od pierwszego strzała zawsze, stoi w wiekoszosci w garazu ale w ubiegla zime stal na dworze przy mrozach i palil od razu.zaraz jak go kupilem to jezdzilem do starogardu do serwisu Skody(myslalem ze taniej niz w vw;) jak cos nawalalo ale ceny czegokolwiek mnie zniechecily do dalszego serwisu tam, za takie bzdurki jak wymiana wentylatora 2 tys.zl bo trzeba bylo dwa od razy wymienic mimo ze jeden poszedl,nie mieli osobno. Innym razem uszkodzil sie waz od turbiny za 100zl to w sumie wyszlo ponad 1200 bo oni zawsze cos znajda do wymiany:p rozrzad tez u nich cena 1700. a i chcieli juz zakladac ten zawor n279 jak sobie dobrze przypominam bo ten blad webasta wystepowal dawno,zrezygnowalem z ASO bo z dzisiejsza wiedza zrobilbym to znacznie taniej wszystko co wymieniano mi, i serwisuje u takich sredniakow z okolicy,nie tacy tani ale lepiej niz w ASO marynarz, z tym problemem udam sie do Gdyni do mechanika z twojego polecenia, chyba faktycznie trzeba zaczac od uszczelniaczy
- mativic
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lut 12, 2012 14:06
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Rumia
Drodzy forumowicze,
dopisuję się do tematu gdyż mój kolega w swoim Touranie 2.0 tdi BMN z 2008 roku ma taki sam problem. Wzrasta mu poziom oleju - paliwo dostaje się do miski. W samochodzie zostało wymienione już prawie wszystko co mogło być za to odpowiedzialne tzn: wtryski, głowica, pompa paliwa, pierścienie na tłokach (na jednym był pęknięty w związku z czym cylinder w starej głowicy był przerysowany). Po przejechaniu 1000 km poziom wzrósł o 0,5 cm - dodam iż wcześniej wzrastał znacznie szybciej. Przy ostatniej naprawie wypalaliśmy DPF - był zapchany w 14,7% - zapewne przez mocno rozcieńczony olej.
Co jeszcze może być przyczyną lania ropy do oleju ?
Znalazłem taki wpis:
"Zdarza się też (szczególnie we współczesnych silnikach Diesla z filtrami cząstek stałych), że poziom oleju w silniku rośnie. Przyczyną jest to, że sterownik silnika, próbując podnieść temperaturę w układzie wydechowym, wzbogaca mieszankę - część paliwa wpływa wtedy po ściankach cylindrów do miski olejowej. Jeśli dopalanie filtra jest nieskuteczne i układ powtarza tę procedurę wielokrotnie, rośnie poziom oleju w misce olejowej."
w artykule - http://moto.wp.pl/kat,45754,page,3,titl ... omosc.html
Czy jest to możliwe, jak to sprawdzić ?
dopisuję się do tematu gdyż mój kolega w swoim Touranie 2.0 tdi BMN z 2008 roku ma taki sam problem. Wzrasta mu poziom oleju - paliwo dostaje się do miski. W samochodzie zostało wymienione już prawie wszystko co mogło być za to odpowiedzialne tzn: wtryski, głowica, pompa paliwa, pierścienie na tłokach (na jednym był pęknięty w związku z czym cylinder w starej głowicy był przerysowany). Po przejechaniu 1000 km poziom wzrósł o 0,5 cm - dodam iż wcześniej wzrastał znacznie szybciej. Przy ostatniej naprawie wypalaliśmy DPF - był zapchany w 14,7% - zapewne przez mocno rozcieńczony olej.
Co jeszcze może być przyczyną lania ropy do oleju ?
Znalazłem taki wpis:
"Zdarza się też (szczególnie we współczesnych silnikach Diesla z filtrami cząstek stałych), że poziom oleju w silniku rośnie. Przyczyną jest to, że sterownik silnika, próbując podnieść temperaturę w układzie wydechowym, wzbogaca mieszankę - część paliwa wpływa wtedy po ściankach cylindrów do miski olejowej. Jeśli dopalanie filtra jest nieskuteczne i układ powtarza tę procedurę wielokrotnie, rośnie poziom oleju w misce olejowej."
w artykule - http://moto.wp.pl/kat,45754,page,3,titl ... omosc.html
Czy jest to możliwe, jak to sprawdzić ?
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
A jaki jest tryb jazdy tym samochodem?
Do pracy po mieście? Jeżeli tak to poziom oleju jak najbardziej może się zwiększać przez niedokończone wypalanie DPF, ale nie wiem czy w takim tempie. Dziwne, że przy takich objawach ktoś zaczął naprawę od wymiany głowicy! Pewnie trzeba by poobserwować jak często się wypala DPF (ilość km od ostatniego wypalania da się odczytać np. VCDSem). 14,7% sadzy, a ile gram popiołów?
Do pracy po mieście? Jeżeli tak to poziom oleju jak najbardziej może się zwiększać przez niedokończone wypalanie DPF, ale nie wiem czy w takim tempie. Dziwne, że przy takich objawach ktoś zaczął naprawę od wymiany głowicy! Pewnie trzeba by poobserwować jak często się wypala DPF (ilość km od ostatniego wypalania da się odczytać np. VCDSem). 14,7% sadzy, a ile gram popiołów?
- mativic
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lut 12, 2012 14:06
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Rumia
Tryb jazdy mieszany. Ale ostatnio samochód zrobił 5000 km również w trasie Polska - Niemcy. Teraz już nie jestem w stanie podać ilości popiołów. Naprawa została rozpoczęta od wymiany wtrysków. Kumpel dzisiaj był u mechanika - po 1000km DPF znowu zapełniony w 15% - mechanik zalecił wycięcie. W poniedziałek ma się za to zabrać.
Czy rzeczywiście DPF może odpowiadać za lanie ropy do oleju ?
Czy rzeczywiście DPF może odpowiadać za lanie ropy do oleju ?


