koło dwumasowe wymiana co 100-200 km
: śr lip 08, 2015 13:25
Witam!
Mam Tourana 2003 r 1,9 TDI AVQ 6 biegowa manualna skrzynia biegów.
Auto kupione 3 lata temu od pierwszego wlaściciele z niemiec. Do końca ASO. Przebieg sprawdzony w salonie , serwis po serwisie i wszystko się zgadza. Auto ma w tej chwili niecałe 160 000 km. wyglada i jeździ nienagannie.
Niestety 2 miesiące temu pojawił sie problem z wysprzęglaniem. diagnoza trafna - zuzyła się tarcza sprzęgła- kompletnie gładka , cienkie okładziny.
wyminiony cały komplet = dwumas, docisk tarcza , wysprzęglik , łozysko.
orginalnie był zamontowany Sachs wiec taki komplet założyłem.
po przejechaniu 100km - czterokrotne uruchomienie pojazdu , pojawiły się objawy zuzycia dwumasy= wibracje na pedale, charakterystyczny odgłos i co najgorsze stukanie sprzęgła przy uruchomianiu silnika.
decyzja- ponowna wymiana kompletu. n szczęście reklamację uznano- zwrot pieniędzy + koszty wymiany.
załozony drugi komplet SACHS. - po wymianie żadnych stuków, cisza spokój ninaganne działanie. Myślałem ,że w końcu jest ok ale ten komplet wytrzymał 300km. Tym razem był tylko ten charakterystyczny stukot przy uruchomianiu silnika i pojawiły się wibracjje silnika tak samo jak w popzrednim wypadku.
W końcu w tym tygodniu zamontowałem Luka.
Byc moze jestem pzrewrażliwiony ale wydaje mi się , ze po 300km coś ponownie zaczyna sie dziać. pojawiły sie wibracje silnika . poza tym jeszcze nic powaznego , ale boje się ,że ten komplet też nie wytrzyma.
wszystke trzy komplety zakładane w innych firmach.
Fabryczny komplet , który zdemontowalem z samochodu tez byl Sachsa. Nie był w tragicznym satnie . można było na nim jeszcze przejechać około 30000km. wymieniłem ponieważ zużyły się okładziny tarczy. Były co prawda delikatne objawy zuzycia- minimalne wibracje pedłau + cichuteńkie ledwie słyszalen podczas wciskania.
pomocy jaka moze byc przyczyna ?
Mam Tourana 2003 r 1,9 TDI AVQ 6 biegowa manualna skrzynia biegów.
Auto kupione 3 lata temu od pierwszego wlaściciele z niemiec. Do końca ASO. Przebieg sprawdzony w salonie , serwis po serwisie i wszystko się zgadza. Auto ma w tej chwili niecałe 160 000 km. wyglada i jeździ nienagannie.
Niestety 2 miesiące temu pojawił sie problem z wysprzęglaniem. diagnoza trafna - zuzyła się tarcza sprzęgła- kompletnie gładka , cienkie okładziny.
wyminiony cały komplet = dwumas, docisk tarcza , wysprzęglik , łozysko.
orginalnie był zamontowany Sachs wiec taki komplet założyłem.
po przejechaniu 100km - czterokrotne uruchomienie pojazdu , pojawiły się objawy zuzycia dwumasy= wibracje na pedale, charakterystyczny odgłos i co najgorsze stukanie sprzęgła przy uruchomianiu silnika.
decyzja- ponowna wymiana kompletu. n szczęście reklamację uznano- zwrot pieniędzy + koszty wymiany.
załozony drugi komplet SACHS. - po wymianie żadnych stuków, cisza spokój ninaganne działanie. Myślałem ,że w końcu jest ok ale ten komplet wytrzymał 300km. Tym razem był tylko ten charakterystyczny stukot przy uruchomianiu silnika i pojawiły się wibracjje silnika tak samo jak w popzrednim wypadku.
W końcu w tym tygodniu zamontowałem Luka.
Byc moze jestem pzrewrażliwiony ale wydaje mi się , ze po 300km coś ponownie zaczyna sie dziać. pojawiły sie wibracje silnika . poza tym jeszcze nic powaznego , ale boje się ,że ten komplet też nie wytrzyma.
wszystke trzy komplety zakładane w innych firmach.
Fabryczny komplet , który zdemontowalem z samochodu tez byl Sachsa. Nie był w tragicznym satnie . można było na nim jeszcze przejechać około 30000km. wymieniłem ponieważ zużyły się okładziny tarczy. Były co prawda delikatne objawy zuzycia- minimalne wibracje pedłau + cichuteńkie ledwie słyszalen podczas wciskania.
pomocy jaka moze byc przyczyna ?