[MANUAL] wymiana climatic na climatronic by JEDARO
: wt wrz 15, 2015 10:22
W najbliższym czasie jednemu z naszych forumowiczów będę wymieniał nagrzewnice z wersji klimatek na klimatronic, Climatic na Climatronic, J301 na J255, manual na auto itd. w związku z tym postanowiłem, że zrobię jakiś manualik może ktoś prędzej zdecyduje się na taką zabawę
Jest trochę zabawy przy tym zdjęcia będę wrzucać w miarę z postępem prac a na razie na zachętę parę drobiazgów
Na początek typy paneli jakie występują i jakie można zamontować
1. climatec (zdjęcie Eljota nie obrazi się za wykorzystanie
)

2. climatronic z modeli 1T1 i 1T2 z AC lub ECON itd.

3. climatronic z 1T3 ( tzw. na 2 gałki)(zaczerpnięte z internetu)

4. climatronic z 1T3 najnowszy model i powrót do 3 gałeczek i wyświetlaczy

Zabawę trzeba zacząć od zakupów
Zakupiłem: nagrzewnice z kanałem na jeden silniczek, instalacje, panel najnowszy, ramkę do niego, czujniki temp. czujnik nasłonecznienia, czujnik jakości powietrza itd.




kolory przewodów mogą się różnić np. w moim touranie czujniki temp. mają czerwono-żółte przewody itd.
przewód zasilania do wtyczki climatronica T20/20 prowadzimy ze skrzynki bezpiecznika musimy go dołożyć
Schemacik, który będzie nam potrzebny

Manual montażu czujnika jakości powietrza G238
przed warto zdjąć boczne osłony deski i spr. czy są czujniki temp. w moim
przypadku jest jeden po stronie kierowcy a w innym widziałem, że go nie ma
więc 2 min i wiem co piszczy w trawie
zakupy czujniki





Nasz pacjent to black hunk by Eljot


Narzędzia do I etapu
Łopatki do tapicerki, mały śrubokręt, torx T20 w różnej postaci

Ja zacząłem od ściągnięcia czynnika R134a z układu klimatyzacji a w

międzyczasie jak maszyna pracował zajmowałem się demontażem środka
Demontujemy wszystkie osłony, schowki itd.

















Jeśli mamy do czynienia z DSG to musimy poczekać z odłączeniem Aq aż uporamy
się ze środkową osłoną ponieważ trzeba lewarkiem powachlować
A jeśli z manualem to lepiej na samym początku odłączyć dla bezpieczeństwa











I etap zajął mi ok. 2h z przerwą na kawę
Kolejny II etap do niego potrzeba na trochę więcej narzędzi tj. klucz 10, 13 w różnych postaciach większe torx T25, T30, T45 (rurki od klimy)
demontujemy osłony słupków po 1 Torx na stronie pod zaślepką z napisem AIRABG

następnie osłony głośników, głośniki i kratki nawiewu



następnie zdemontowałem poduszkę co do końca nie jest potrzebne ale mamy lepsze dojście do innych rzeczy














miejsca mocowań nagrzewnicy



III Etap składamy auto do kupy i robimy testy
nie zapomnieć założyć czujnika jakości powietrza pod nowy panel
a także zrobić nastawy silniczków przytrzymujemy AC+nawiew środkowy



oczywiście trzeba nabić czynnikiem układ klimatyzacji dla przypomnienia nabijamy 525 g R134a

sprawdzamy wydajność układu
jak widać jest gitara 

na koniec ozonowanie co prawda przed montażem dokładnie wyczyściłem wszystko ale nie zaszkodzi

Mam nadzieję, że się komuś to przyda i jakieś
wleci za poświęcony czas 
CDN w miarę postępów powrzucam więcej zdjęć i opis
zmieniałem serwer zdjęć więc nie wszystko może być po kolei i kilku zdjęć brakuje

Jest trochę zabawy przy tym zdjęcia będę wrzucać w miarę z postępem prac a na razie na zachętę parę drobiazgów

Na początek typy paneli jakie występują i jakie można zamontować

1. climatec (zdjęcie Eljota nie obrazi się za wykorzystanie

2. climatronic z modeli 1T1 i 1T2 z AC lub ECON itd.
3. climatronic z 1T3 ( tzw. na 2 gałki)(zaczerpnięte z internetu)

4. climatronic z 1T3 najnowszy model i powrót do 3 gałeczek i wyświetlaczy


Zabawę trzeba zacząć od zakupów

Zakupiłem: nagrzewnice z kanałem na jeden silniczek, instalacje, panel najnowszy, ramkę do niego, czujniki temp. czujnik nasłonecznienia, czujnik jakości powietrza itd.




kolory przewodów mogą się różnić np. w moim touranie czujniki temp. mają czerwono-żółte przewody itd.
przewód zasilania do wtyczki climatronica T20/20 prowadzimy ze skrzynki bezpiecznika musimy go dołożyć

Schemacik, który będzie nam potrzebny


Manual montażu czujnika jakości powietrza G238
przed warto zdjąć boczne osłony deski i spr. czy są czujniki temp. w moim
przypadku jest jeden po stronie kierowcy a w innym widziałem, że go nie ma
więc 2 min i wiem co piszczy w trawie

zakupy czujniki





Nasz pacjent to black hunk by Eljot





Narzędzia do I etapu
Łopatki do tapicerki, mały śrubokręt, torx T20 w różnej postaci


Ja zacząłem od ściągnięcia czynnika R134a z układu klimatyzacji a w

międzyczasie jak maszyna pracował zajmowałem się demontażem środka

Demontujemy wszystkie osłony, schowki itd.

















Jeśli mamy do czynienia z DSG to musimy poczekać z odłączeniem Aq aż uporamy
się ze środkową osłoną ponieważ trzeba lewarkiem powachlować

A jeśli z manualem to lepiej na samym początku odłączyć dla bezpieczeństwa











I etap zajął mi ok. 2h z przerwą na kawę

Kolejny II etap do niego potrzeba na trochę więcej narzędzi tj. klucz 10, 13 w różnych postaciach większe torx T25, T30, T45 (rurki od klimy)
demontujemy osłony słupków po 1 Torx na stronie pod zaślepką z napisem AIRABG

następnie osłony głośników, głośniki i kratki nawiewu



następnie zdemontowałem poduszkę co do końca nie jest potrzebne ale mamy lepsze dojście do innych rzeczy














miejsca mocowań nagrzewnicy



III Etap składamy auto do kupy i robimy testy

nie zapomnieć założyć czujnika jakości powietrza pod nowy panel

a także zrobić nastawy silniczków przytrzymujemy AC+nawiew środkowy



oczywiście trzeba nabić czynnikiem układ klimatyzacji dla przypomnienia nabijamy 525 g R134a

sprawdzamy wydajność układu



na koniec ozonowanie co prawda przed montażem dokładnie wyczyściłem wszystko ale nie zaszkodzi


Mam nadzieję, że się komuś to przyda i jakieś



CDN w miarę postępów powrzucam więcej zdjęć i opis
zmieniałem serwer zdjęć więc nie wszystko może być po kolei i kilku zdjęć brakuje