Strona 1 z 2

[Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 00:28
autor: jeżu
Witam. :bry:


Przedstawiam manuala wymiany piasty osi przedniej…



Części: Piasta przód z zestawem śrub

Obrazek

Numer VW: 1T0498621
Polecam markowe produkty typu:
FAG: 713610610
SKF: VKBA3643
SNR: R154.56

Potrzebne narzędzia:
Najważniejsze; Nasadka 24mm (12-kątna), Spline M12, Torx T60
Zestaw kluczy płasko-oczkowych
Zestaw nasadek 6-katnych
Zestaw kluczy imbus
Zeestaw kluczy torx
Klucz dynamometryczny (zalecane)
Klucz do kół
Podnośnik samochodowy
Szczotka druciana, papier ścierny
Młotek
Czyściwo
Odrdzewiacz
Odtłuszczacz
Smar
itp....

Czas modyfikacji: Około 60-90 minut...


:arrow: Zaczynamy od zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem. Luzujemy lekko śruby koła podnosimy do góry autko, odkręcamy i ściągamy koło…

Obrazek

:arrow: Luzujemy śrubę centralną piasty (pomoc osoby drugiej naciska na hamulec)...

Obrazek

:arrow: Demontujemy zacisk hamulcowy i zawieszamy bezpiecznie na sprężynie...

Obrazek

Obrazek


:arrow: Demontujemy czujnik ABS-u…

Obrazek

:arrow: Odkręcamy śrubkę torx mocującą tarczę hamulcową do piasty i demontujemy ją …

Obrazek

:arrow: Wykręcamy śrubę centralną piasty …

Obrazek

:arrow: Okręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy sworzeń z wahacza…

Obrazek

:arrow: Wyciągamy przegub napędowy z piasty odciągając w kierunku skrzyni…

Obrazek

:arrow: Wykręcamy cztery śruby…i wyjmujemy piastę z obudowy zwrotnicy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:arrow: Zamontowanie przebiega w odwrotnym kierunku pamiętając w szczególności o porządnym wyczyszczeniu gniazda piasty i czujnika abs, prawidłowym zamocowaniu części układu hamulcowego, napędowego. Nie zapomnijmy o posmarowaniu czujnika abs i frezu półosi. Chyba najważniejsza uwaga to podczas dokręcania śruby półosi napędowej koła samochodu nie powinny jeszcze dotykać powierzchni. W przeciwnym razie łożysko koła może ulec przeciążeniu i uszkodzeniu. Oczywiście zalecana wymiana wszystkich śrub mocujących piastę. (są w zestawie)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



:arrow: Momenty dokręcenia.

Śruba centralna piasty śruba z łbem sześciokątnym/dwunastokątnym (bez rowkowania) - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
Śruby mocujące piastę do zwrotnicy - 70 Nm i obrócić dodatkowo o 90°
Śruby mocowania zacisku do zwrotnicy - 190Nm
Śruba imbus mocująca czujnik Abs - 8 Nm
Śruba torx tarczy hamulcowej - 4 Nm
Śruby koła - 120Nm



:arrow: Mam nadzieję że się przyda... Dziękuję za chwilę uwagi... :bry:

Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.

Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 00:40
autor: dexter23pl
Super manual. Zapewne sie przyda... :piwo:
Śruba centralna piasty śruba z łbem sześciokątnym/dwunastokątnym (bez rowkowania) - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
U mnie to było nie wykonalne.... :P

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 07:09
autor: Maxpl
:piwo: za kolejny wspaniały Manual :brawa:

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 07:53
autor: Robal
:piwo:

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 07:56
autor: jeżu
Jak dociągnąłem 200Nm to później może poszło około 45°. Więcej nie chciało.... ;)

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 09:51
autor: niko02
:drinks:

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pt lis 13, 2015 10:55
autor: czarny73
:oki: :drinks:

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: ndz lis 15, 2015 18:51
autor: pawel_m
Manual rewelacja :oki: . Mam pytanie dotyczące ponownego montażu przegubu zewnętrznego- czy przegub w piastę wszedł bez problemu(w sensie czy lekko wchodził we frezy)? I jeszcze jedno- czemu nie wybijałeś sworznia dolnego wahacza ze zwrotnicy?

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: ndz lis 15, 2015 19:03
autor: jeżu
Przegub wszedł spowrotem jak w masło... jak widzisz posmarowałem go także...
Lepiej i prościej jest odkręcić sworzeń od wahacza niż wybić go ze zwrotnicy... Przy tej operacji możesz też niechcący uszkodzić gumowa osłonę sworznia...

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: ndz lis 15, 2015 23:20
autor: dexter23pl
jeżu pisze:Jak dociągnąłem 200Nm to później może poszło około 45°. Więcej nie chciało.... ;)
Zgadza się u mnie bylo podobnie... ;)

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pn lis 16, 2015 20:17
autor: JEDARO
:brawa: Jeżu trzymasz poziom wysoki jak zwykle :mrgreen: :piwo: :drinks:

BTW nie było problemu z czujnikiem ABS ?? to dziadostwo często nie chcę wyjść po dobroci :P

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pn lis 16, 2015 23:19
autor: jeżu
Nie... Jedynie co mi troszkę czasu zajęło to udzielenie piasty od zwrotnicy. Jak widać było tam troszkę rdzy.... Ale ogólnie operacja przeszła bezproblemowo.. :uklon:

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: pn lis 16, 2015 23:51
autor: krzy0
Ja jak ostatnio wymieniałem u siebie piaste to czujnika abs nie wykrecałem,ale za to wszystkie 4 sruby od piasty musiałem odciąc

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: śr lut 28, 2018 14:47
autor: wesol
Właśnie też na mrozie wymieniłem piastę przednia w 1t2. Śruba centralna na klucz nasadowy 6 karny 27 potrzebne imbus 7 mm do odkręcenia prowadnic zacisku hamulcowego torx t30 do odkręcenia śrubki tarczy hamulcowej no i do tych 4 śrub piasty spline M12.. To fakt trzeba młotkiem przydzwonic w stara piastę parę razy by oddzielić ja od zwrotnicy. Czujnik ABS nie ruszamy. Śruby centralnej nie wymieniałem bo dla mnie to bezsens z racji że jest w ori na normalną nasadkę a nie na 12 katna 24 no i poza tym tam czasem też warto przez ten otwór wpakować w przegub trochę smaru. Przecie nie ma sensu wymieniać za każdym razem tej śruby.

Re: [Manual] Wymiana piasty przód

: śr lut 28, 2018 14:55
autor: jeżu
Oryginalna śruba jest 12-kąta (pewnie juz zamiennik założony piasty stąd śruba 6-kat) a jak jest w zestawie to czemu jej nie wymienić? Podobnie jak cztery śruby mocujące piastę do zwrotnicy, które pewnie dałeś nowe... :mrgreen: