Strona 1 z 1
pęknięty blok silnika
: wt sty 24, 2012 10:10
autor: ignacy
Witam serdecznie, po żmudnych poszukiwaniach miejsca przecieku oleju do płynu chłodniczego, przyczyną okazał się pęknięty blok silnika, mam silnik 2.0 TDI 140KM 16V (touran 2003) mam pytanie w jakich jeszcze modelach jest montowany ten silnik, ułatwi mi to poszukiwanie nowego.
pozdrawiam liczę na pomoc
: wt sty 24, 2012 10:42
autor: Rauko
Poszukiwania zacznij od znalezienia kodu silnika (trzy litery) na wklejce w bagażniku oraz w książce serwisowej na wewnętrznej stronie okładki.
Ew. przeczytaj w dziele Technika ogólna - Leksykon - tam jest opisane, które to oznaczenie silnika.
: wt sty 24, 2012 11:16
autor: Dodi
prawdopodobnie BKD bo AZV miał 136 kucy...
: wt sty 24, 2012 11:55
autor: ignacy
w sumie to mój ma 136KM, myślałem że 140 to po prostu zaokrąglone.
: wt sty 24, 2012 11:57
autor: Dodi
ignacy pisze:w sumie to mój ma 136KM, myślałem że 140 to po prostu zaokrąglone.
136 to 136... w takim razie masz symbol AZV...
: wt sty 24, 2012 12:04
autor: ignacy
czy BKD oznacza że to 16v
co znaczy AZV
pozdrawiam
: wt sty 24, 2012 12:13
autor: jeżu
AZV i BKD to 16 zaworowe jednostki.... i maja tą samą głowicę....
: wt sty 24, 2012 12:18
autor: Muti
ignacy, jeszcze nie słyszałem o pękniętym bloku w tych silnikach..Najprawdopodobniej to głowica ci pekła,a nie blok..
: wt sty 24, 2012 12:25
autor: jeżu
Muti pisze:ignacy, jeszcze nie słyszałem o pękniętym bloku w tych silnikach..Najprawdopodobniej to głowica ci pekła,a nie blok..
Chyba tak....

A ja cały czas od początku też myślałem o głowicy...
: wt sty 24, 2012 13:46
autor: ignacy
niestety to blok, a nie głowica, a w między czasie w poszukiwaniu usterki została wymieniona chłodniczka oleju, uszczelka pod głowicą, wtedy też była sprawdzana glowica, teraz wszystko jest rozebrane na nowo został sprawdzony blok i jest pękniecie
wielkie dzięki, szkoda że taki temat by debiutować na forum

: wt sty 24, 2012 13:56
autor: Dodi
AZV i BKD to 16 zaworowe jednostki.... i maja tą samą głowicę....
ale różnią się mocą... podejrzewam, że tylko na papierze...
: wt sty 24, 2012 14:22
autor: ignacy
czy w sytuacji jak wymieniam cały goły silnik ma znaczenie czy to BKD czy AZV, czy osprzęt pasuje, czy są różnice?
: wt sty 24, 2012 14:41
autor: Dodi
lepiej szukać po tym samym kodzie ale wydaje mi sie, że nie bedzie rożnicy...
: wt sty 24, 2012 14:45
autor: Cesarz
Tak jak mówi Dodi, bo o ile dobrze pamietam to AZV to BKD tyle ze z redukowanymi na papierze 4km ze wzgledów podatkowych bodajze we Francji i krajach Beneluxu... No ale czasem diabel tkwi w szczegółach...
: wt sty 24, 2012 16:47
autor: Muti
Silniki BKD i AZV to dokładnie takie same silniki mechanicznie,jedynie "zmodyfikowane" elektronicznie w celach podatkowych
