Strona 1 z 2

wymiana plynu chlodniczego

: sob sty 28, 2012 11:02
autor: materazzi
Witam, przy wymianie pompki od webasta wylal mi sie caly plyn chlodniczy,w sumie nigdy nie wymienialem tego plynu wiec sie przyda wymiana. w zwiazku z tym mam pytanka: jak odpowietrzyc uklad? wiem ze plyn G12 jest zalecany a jakie sa zamienniki jego?mam 5 l kullera czy mozna nim zalac? ile sie miesci tam plynu?dzieki za odp

: sob sty 28, 2012 11:58
autor: Rauko
Odpowietrzanie to takie, że wlewasz ile wejdzie płynu, nie zakręcasz korka, odpalasz silnik i ogrzewanie postojowe o ile masz i jak się silnik rozgrzewa i pracuje to dolewasz płyn, którego poziom będzie schodził. Jak się rozgrzeje to jeszcze odpalasz gorący nawiew w środku, żeby cały układ był otwarty. A potem pewnie i tak się okaże, że się przejedziesz kawałek i jeszcze i trochę płynu ubędzie bo jakiś bąbel powietrza gdzieś został.
Co rozumiesz przez zamiennik? Płyn G12+ sprzedawany poza ASO?
Jeżeli tak to kupuj dowolnej firmy, byle było to G12+ - drogie nie jest, więc nie oszczędzaj 5zł przez wlanie borygo :)
Wydaje mi się, że ponad 5l wchodzi, ale G12+ się chyba rozrabia z wodą destylowaną.

: sob sty 28, 2012 12:17
autor: materazzi
tylko Przy wymienianiu pompki z ukladu ucieklo okolo 3litrow plynu borygo,jako ze nie mam mozliwoscikupna w tej chwili plynu g12 a mam w garazu tylko kullera K2 to czy mozna dolac go do pozostalosci w ukladzie i wymienilbym wtedy w poniedzialek caly plyn na g12.? w jaki sposob mozna zlac caly plyn zeby wszystko zlecialo?

: sob sty 28, 2012 16:54
autor: Rauko
A miałeś zalany ten układ borygo?!
Wyciekło raczej g12+ i nie dolewaj niczego innego!

: sob sty 28, 2012 17:34
autor: materazzi
mialem spore ubytki plynu we wczesniejszym okresie i sporo litrow dolewalem Borygo w sumie.mozliwe ze wczesniej bylo G12. Zalalem tym kullerem K2 bo nie mialem wyjscia, dzis nie mialbym szans dostac G12,a musze po ten plyn jakos pojechac.mam nadzieje ze nic sie nie stanie, w jaki sposob mozna zlac caly plyn?

: ndz sty 29, 2012 20:30
autor: Dodi
tylko Przy wymienianiu pompki z ukladu ucieklo okolo 3litrow plynu
wyciekło Ci tylko z chłodnicy i to pewnie nie wszystko... jak płyn już nie był gorący to napewno termostat już był zamkniety i z silnika Ci nic nie zeszło...

: wt sty 31, 2012 11:14
autor: mieszkoma
materazzi pisze:mialem spore ubytki plynu we wczesniejszym okresie i sporo litrow dolewalem Borygo w sumie.mozliwe ze wczesniej bylo G12. Zalalem tym kullerem K2 bo nie mialem wyjscia, dzis nie mialbym szans dostac G12,a musze po ten plyn jakos pojechac.mam nadzieje ze nic sie nie stanie, w jaki sposob mozna zlac caly plyn?

A tak z ciekawości, bo znajomy w golfie też dolał jakiegoś koncentratu...w sumie chyba z litr.
Stanie się coś, jak nie ma w układzie 100% G12?

: wt sty 31, 2012 13:18
autor: jeżu
Jeśli ma dokładnie jeździ na samym koncentracie to zamarznie.....

: wt sty 31, 2012 13:27
autor: mieszkoma
Chodziło mi bardziej nie o wodę, ale o G12 + np. koncentrat K2.

: wt sty 31, 2012 15:36
autor: Dodi
jeżu pisze:Jeśli ma dokładnie jeździ na samym koncentracie to zamarznie.....
sam koncentrat zamarza? :>

: wt sty 31, 2012 22:22
autor: jeżu
mieszkoma pisze:Chodziło mi bardziej nie o wodę, ale o G12 + np. koncentrat K2.
Nic sie nie stanie
Dodi pisze:sam koncentrat zamarza? :>
Tak Wraz ze wzrostem stężenia glikolu powyżej 70% temperatura zamarzania wzrasta- staje się mniej ujemna. Czysty koncentrat zamarza już przy -20"C.

: wt sty 31, 2012 22:37
autor: mieszkoma
A ja ze strachu kupiłem litr G12 na wszelki wielki - w garażu "nie spleśnieje" :)

Jak kupowałem u znajomego w sklepie płyn to mi sprawdzał "stan" płynu, kazał mi nabrać w pipetkę trochę ze zbiorniczka, nalał na jakieś urządzenie i wyszło -32' :) Jak na razie jestem spokojny-raczej tyle nie będzie w tym roku.

: wt sty 31, 2012 22:38
autor: Cesarz
mieszkoma pisze: i wyszło -32' Jak na razie jestem spokojny-raczej tyle nie będzie w tym roku.
Wszystko zalezy gdzie.... :>

: śr lut 01, 2012 00:17
autor: seba19930
Ja w poprzednim Turku kupiłem do całkowitej wymiany K2 Kuler do -35"C i na odwrocie było napisane "G12" więc raczej jest odpowiedni do naszych silników ...
Teraz muszę przy nowym spuścić płyn i zastanawiam się w jaki sposób spuścić wszystko z układu żeby zeszło też z silnika ...
Jak to najlepiej zrobić .? :?:

: śr lut 01, 2012 00:29
autor: materazzi
z tym ze wymagane jest chyba G12+ do Tourana, ja jezdze od soboty na kullerze k2 i jest w porzadku na wszelki wypadek lepiej wiedziec dlatego dolaczam sie do pytania jak zlac caly plyn z ukladu?