Strona 1 z 1

Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: czw lut 04, 2016 23:24
autor: Ciapek
Witam!

Dziś odebrałem auto po corocznej wymianie oleju i filtrów.
Mechanik tym razem zwrócił uwagę na ślady oleju na filtrze paliwa.
Dowiedziałem się, że problem tkwi w uszczelce od pompowtryskiwaczy.
To typowy problem tych TDI.
Zignorowanie problemu może skończyć się źle. Pompa paliwa do wymiany, czyszczenie zbiornika etc.
Rok temu nie zaobserwowano śladów oleju w filtrze więc to świeża sprawa.
Zastanawiam się czy długo można z tym jeździć i jaki może być "ostatni dzwonek", że czas to wymienić. Polecono mi, żeby obserwować auto, a najlepiej za miesiąc czy dwa pojawić się w zakładzie.
Koszt z robocizną ok. 600-700 zł.
Jak padnie pompa to sama pompa podobno koło 1000 zł.?

Czy ktoś się spotkał z takim problemem w 2.0 i właśnie padło na uszczelkę pompowtryskiwaczy?
Widziałem bliźniaczy temat ze stycznia, ale tam ewidentnie postawiono na pompe vacum czyli pompę podciśnienia. To nie to samo? Jeżeli się mylę to proszę mnie oświecić.
Jeżeli to ta uszczelka to jak wygląda naprawa i jakie części wchodzą w skład naprawy i jakie są koszta plus minus części.

P.S.
Silniczek fajnie chodzi po płukance Archoila, oleju Penrite Enviro+ 5w40 z dodatkiem Archoil AR9100.
DSG po zmianie z org. oleju z ASO na Febi bez żadnych zmian. Ani lepiej ani gorzej. DSG działa jakbym oleju nie zmieniał :) Niestety doszedł koszt jakiejś pałeczki poziomu oleju w DSG (70 zł).

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: czw lut 04, 2016 23:42
autor: jaras99
coś tu trochę zamieszałeś. Problem nie tkwi w "uszczelce pompowtryskiwaczy" jak to nazwałeś lecz prawdopodobnie w pompie vacum.

Uszczelka pod pompę vacum to koszt ok 30 zł i pół h roboty dla wtajemniczonego. Jednak w twoim wypadku to za wiele nie zmieni. U Ciebie jest do wymiany pompa vacum, która się kończy i puszcza olej w układ paliwowy. Koszt pompy nówka oryginał to ok 800 zł. Ja jestem świeżo po wymianie i się okazało, że nie słusznie :omatko: Miałem problem z słabym odpalaniem, postawiono na pompę, a to nie ona winna. Jak coś to mam 100% sprawną pompę na stanie

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: pt lut 05, 2016 00:31
autor: Ciapek
Zdaje sobie sprawę, że mogłem zamieszać. Piszę to co zapamiętałem z rozmowy.
Nad nickiem mam dopisek "expert", ale tehcnicznie to jestem czasem laikiem więc zdaje sobię z tego sprawę, ale staram się wszystko poskładać do kupy z Waszą pomocą ;)

Uściślijmy... pompa vacum to nie uszczelka pompowtryskiwaczy?
Jeżeli tak to czy ktoś się spotkał w Touranie z tym aby uszczelka z pompowtryskiwaczy przepuszczała olej do paliwa? Rozumiem, że to możliwe?
Tak zapamiętałem. Że to wina uszczelki z pompowtryskiwaczy.

Jaras podaj numer tej pompy. Do BKD też podejdzie? Ile za nią byś chciał?

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: pt lut 05, 2016 08:19
autor: jaras99
pompa vacum w naszych autkach, zwana też pompą tandemową czy pompą paliwowo próżniową. Część próżniowa odpowiedzialna jest za wytwarzanie podciśnienia, które potrzebne jest do funkcjonowania takich układów jak turbinka, egr, dpf itp. Część paliwowa "karmi" pompowtryski. Pompa vacum to pompa rotacyjna, która napędza bezpośrednio wałek rozrządu. Jeśli pompa jest nieszczelna to m.in. ciśnie w układ paliwowy olej i stąd na filtrze ślady oleju.

Uszczelka pompowtryskiwaczy :roll: Nie wiem co autor miał na myśli. Uszczelki owszem są na pompkach, na każdej z osobna. Są to tzw uszczelniacze pompowtrysków, które są integralną częścią każdej z pompek. Z uszkodzonymi uszczelnieniami auto nie pali, bo ropa schodzi z układu i nie trzyma "kompresji", silnik nie równo pracuje itp

Co do pompy wysłałem Ci info na priv

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: pt lut 05, 2016 10:14
autor: Ciapek
http://forum.vw-passat.pl/threads/14400 ... rze-paliwa

tu jest opisany problem właśnie od strony. Oringi na pompkach czy też właśnie uszczelniacze na pompowtyskiwaczach.
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... rze-paliwa

Po prostu najbardziej to chodzi mi o to czy faktycznie można obwiniać tylko pompę vacum i nic innego? Pytam jak u Was było z tym problemem.
U mnie odpala pięknie, nie szarpie, tylko to info po wymianie oleju i filtrów.

P.S.
Dzwoniłem teraz do mojego serwisu i zapytałem ich o pompę Vacum.
W ogóle o tym nie mówią. Jasno i prosto stawiają na problem z uszczelnieniem pompowtrysków. W tym akurat właśnie silniku. Naprawiali to niejednokrotnie i problem leżał właśnie w tym miejscu.
Kupuje się zestaw naprawczy w którego skład wchodzi uszczelka, grzybek i śruby i chyba coś tam jeszcze i się wymienia. Żadna pompa Vacum.

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: pt lut 05, 2016 11:15
autor: jaras99
a tak na marginesie jak u Ciebie z poziomem oleju? wzrasta Ci może poziom oleju? Dolewasz olej pomiędzy interwałami wymiany? Jak wygląda stary olej?

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: sob lut 06, 2016 16:10
autor: Ciapek
Nigdy nie wzrastał. Na jeden okres prawie zawsze dolewalwm ok pół litra.
Olej nie wiem jaki był ale pewnie w normie bo nie wzbudził podejrzeń. Chociaż mógłbyc syf bo była plukanka.

Powiem tak. Frekwencja w temacie nie powala. Jesteś jedyny, więc albo inni podzielają moje zdanie, albo nie znają takiego przypadku więc się nie wtrącają. Z drugiej strony szkoda bo na prawdę mam zagwostkę w głowie.

Czytałem też opinie, że ślady oleju mogą pochodzić od oleju napędowego. Co prawda w 90% tankuję V-Power Diesel. Dolewałem też do paliwa dodatek Liqui Moly do czyszczenia wtrysków. Może to od tego?

Mam jeszcze jedno pytanie techniczne. Czy między wymianą oleju i filtrów można na chwilę wyjąć filtr paliwa, a później włożyć go ponownie, aby zobaczyć czy są tam i w jakiej skali ślady oleju?

dzięki

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: sob lut 06, 2016 17:15
autor: jaras99
Ja wyraziłem swoje zdanie i uwagi w tym temacie. Nie twierdzę że mam rację, ale wiem natomiast ze powodem twoich zmartwień może być pompa vacum. Innej możliwości ja nie widzę. Może ktoś inny coś zasugeruje?

Ja proponuję tak: zrób 500/1000 km i zerknij jak wygląda filtr paliwa i co jest na dnie obudowy filtra. Jak będzie coś niepokojacego to zrób fotę i pokaż nam jak to wygląda.

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: wt lip 25, 2023 12:35
autor: Przemkolodz
Ja mam podobny problem Po otwarciu zbiornika z paliwem w pompce był olej silnikowy. Mechanik również twierdzi że pompa vacum puszcza lub uszczelki na pompowtryskach. A co dalej z tym będzie to jeszcze nie wiem

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: wt lip 25, 2023 16:12
autor: wesol
Oringi na pompowtryskach nie mają z tym nic wspólnego. Ciśnienie paliwa jest od 3 do 10 barów. Ciężko by do takiego ciśnienia dostał się olej pod praktycznie zerowym ciśnieniem.

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: ndz sie 06, 2023 10:39
autor: Przemkolodz
Sprawa rozwiązana

Uszczelniacze na pompie vacum padły
Trochę przytarte pompowtryski
Zanieczyszczone sitko pompki paliwowej doprowadziło do zatarcia pompki paliwa w baku

Re: Olej na filtrze paliwa, a uszczelka pompowtryskiwaczy?

: ndz sie 06, 2023 10:43
autor: wesol
Nie uszczelniacze tylko jeden uszczelniacz czyli simmering na walku pompy tandem. A pompa w baku jest tylko pompka podająca. Pada o miała taki kaprys tyle. U jednego padnie po 5 latach a u drugiego po 20 latach jeszcze chodzi.