Strona 1 z 1

Prawidłowa praca skrzyni DSG

: ndz kwie 17, 2011 21:23
autor: Rauko
Mam pytanko, tak z ciekawości.
Jak powinna prawidłowo zachowywać się skrzynia DSG tzn. przy jakich obrotach zmieniać biegi itd.
Pytam, bo mam wrażenie, że jakoś nisko schodzi z obrotami przed zmianą biegu na niższy. U mnie zrzuca bieg na niższy przy 1200 obrotach (jeżeli puszczę gaz i lecę na rozpędzie). Natomiast przy przyśpieszaniu (leniwym) zmienia bieg na wyższy przy 2000 - 2200 - oczywiście jeżeli przycisnąć mocniej to przy wyższych. Wszystkie te opisy dotyczą się ustawienia D.

: ndz kwie 17, 2011 21:51
autor: morfeusz33
Też mam DSG kolego u mnie jest podobnie jak jedziesz w miarę spokojnie zmienia płynnie biegi przy ok 2000-2200 obr/min i redukcja jest podobnie chyba ze jest jakaś górka itp.
ale zachowuje się podobnie

: ndz kwie 17, 2011 23:48
autor: admin
Wszystko w normie, u mnie jest tak samo.

Re: Prawidłowa praca skrzyni DSG

: wt kwie 19, 2011 16:20
autor: piniox
Moja DSG tez tak zmienia :D

: śr kwie 20, 2011 01:05
autor: spacewalker
Powiem wam ciekawostkę, ze kiedys jechałem na trasie w 2 osoby , kilka walizek , i było lekkie wzniesienie - cos ala dłuzszy wiadukt , przy 130km/h auto zaczeło redukowac na 5 bieg, dziwiło mnie to bo ani nie miał cięzko, ani góra nie była nie wiem jaka. jechałem na Tiptrionik bo 6 bieg to malo bylo, a co dopiero 5 .

: ndz cze 05, 2011 22:21
autor: lordvader
Pozwolę sobie dodać w tym temacie jedno pytanie odnośnie DSG. Zauważyłem ostatnio, że przy przełączeniu na P, puszczeniu hamulca nożnego i ponownym przełączeniu na D lub R słychać dość głośno dźwięk zmiany biegu. W sytuacji gdy wrzucę P i jednocześnie zaciągnę ręczny dźwięk podczas ponownej zmiany na D lub R nie występuję. Zastanawiam się czy tak ma być??? Czy może nie wolno zostawiać samochodu tylko na P ??? Może dość banalne pytanie, ale proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

: ndz cze 05, 2011 22:46
autor: jeżu
Pytanie nie jest banalne... Rada jest jedna Jeśli samochód nie stoi na równej powierzchni zawsze przed przełączeniem na P zaciągnij ręczny.... Zauważysz że samochód nie "oprze" się na przełożeniu i będzie Ci wtedy łatwiej zmienić na bieg na R lub D. Płynna zmiana na pewno wpłynie na trwałość skrzyni. Moje zdanie jest takie.... :mrgreen:

: pn cze 06, 2011 00:21
autor: Rauko
Ja już odruchowa zaciągam ręczny jak przełączam na P, zanim puszczę hamulec nożny - to na 100% niczemu nie zaszkodzi :)