Prawidłowa praca skrzyni DSG

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Prawidłowa praca skrzyni DSG

Post autor: Rauko »

Mam pytanko, tak z ciekawości.
Jak powinna prawidłowo zachowywać się skrzynia DSG tzn. przy jakich obrotach zmieniać biegi itd.
Pytam, bo mam wrażenie, że jakoś nisko schodzi z obrotami przed zmianą biegu na niższy. U mnie zrzuca bieg na niższy przy 1200 obrotach (jeżeli puszczę gaz i lecę na rozpędzie). Natomiast przy przyśpieszaniu (leniwym) zmienia bieg na wyższy przy 2000 - 2200 - oczywiście jeżeli przycisnąć mocniej to przy wyższych. Wszystkie te opisy dotyczą się ustawienia D.
morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Post autor: morfeusz33 »

Też mam DSG kolego u mnie jest podobnie jak jedziesz w miarę spokojnie zmienia płynnie biegi przy ok 2000-2200 obr/min i redukcja jest podobnie chyba ze jest jakaś górka itp.
ale zachowuje się podobnie
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Wszystko w normie, u mnie jest tak samo.
piniox
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 19:53
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Legnica

Re: Prawidłowa praca skrzyni DSG

Post autor: piniox »

Moja DSG tez tak zmienia :D
prawdziwy mężczyzna nie je miodu. prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Powiem wam ciekawostkę, ze kiedys jechałem na trasie w 2 osoby , kilka walizek , i było lekkie wzniesienie - cos ala dłuzszy wiadukt , przy 130km/h auto zaczeło redukowac na 5 bieg, dziwiło mnie to bo ani nie miał cięzko, ani góra nie była nie wiem jaka. jechałem na Tiptrionik bo 6 bieg to malo bylo, a co dopiero 5 .
lordvader
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 01, 2011 22:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: lordvader »

Pozwolę sobie dodać w tym temacie jedno pytanie odnośnie DSG. Zauważyłem ostatnio, że przy przełączeniu na P, puszczeniu hamulca nożnego i ponownym przełączeniu na D lub R słychać dość głośno dźwięk zmiany biegu. W sytuacji gdy wrzucę P i jednocześnie zaciągnę ręczny dźwięk podczas ponownej zmiany na D lub R nie występuję. Zastanawiam się czy tak ma być??? Czy może nie wolno zostawiać samochodu tylko na P ??? Może dość banalne pytanie, ale proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5614
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Pytanie nie jest banalne... Rada jest jedna Jeśli samochód nie stoi na równej powierzchni zawsze przed przełączeniem na P zaciągnij ręczny.... Zauważysz że samochód nie "oprze" się na przełożeniu i będzie Ci wtedy łatwiej zmienić na bieg na R lub D. Płynna zmiana na pewno wpłynie na trwałość skrzyni. Moje zdanie jest takie.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ja już odruchowa zaciągam ręczny jak przełączam na P, zanim puszczę hamulec nożny - to na 100% niczemu nie zaszkodzi :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
ODPOWIEDZ