Jest na to wyjaśnienie ale raczej nie warte zachodu:
"Jeżeli sprzedający przed zawarciem umowy wyjaśnił, że jest to koszt dostarczenia przesyłki za pośrednictwem Poczty, a koszty te okazały się mniejsze, to jest zobowiązany do zwrotu nadwyżki na podstawie przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu (art. 405 kodeksu cywilnego i nast.).
Poza tym zapakowanie rzeczy i jej wysyłka jest podstawowym obowiązkiem sprzedawcy wynikającym z umowy sprzedaży rzeczy, a koszty tych czynności wchodzą w skład ceny. Nie może być więc tak, że obok ceny sprzedaży pojawiają się opłaty dodatkowe za realizację takich obowiązków.
Proponuję zgłosić ten problem do administratora systemu i wystąpić do sprzedawcy o zwrot nadpłaty. Jeżeli sprzedawca nie zrobi tego dobrowolnie, proponuję zwrócić się o pomoc do swojego rzecznika konsumentów."
Słowa rzecznika konsumentów w Poznaniu Pana Marka Janczyka.
Poza tym można zwrócić uwagę Allegro, że sprzedawca oszukuje ich na prowizji za zakup towaru. Minimalnie ale zawsze. W skali Allegro to wyjdą spore pieniążki.
Więcej nie robię OFF TOPU, kolega pytal o namiar, to podałem
