1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitung!

B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitung!

Post autor: B_F »

Cześć!

Od pół roku jestem szczęśliwym ( :? ) posiadaczem VW Touran 1.4 TSI (140km) z 2007 roku - przebieg potwierdzony 160k.

Po zakupie w aucie wymieniłem łańcuch rozrządu z osprzętem, olej, filtry oleju i powietrza. (olej shell 5w30 pod VW)
Auto chodziło bajo - zero stuków, puków.
Pierwszy problem pojawił się po przejechaniu 5000km.
Mianowicie rano po przejechaniu 200-300 metrów na zimnym motorze wywaliło komunikat:

Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitung!
(w towarzystwie piknięcia i migającej czerwonej kontrolce oleju)

W aucie nadal nic nie stuka i nie puka. Komunikat pojawia się za każdym razem po uruchomieniu zimnego silnika. Znika jak ręką odjął jak silnik osiągnie temperaturę 75-85st C.
Jak odpalę motor i pochodzi 5 minut przed trasą - nie pojawia się już komunikat.

Po podpięciu do VAG:
- 0 błędów

Do tej pory:
- sprawdzony stan oleju (był w środku, dolany do max miarki)
- wymianiony filtr paliwa (zaczytane z netu, fakt był oryginał więc ok. 9 letni)
- wymieniony czujnik ciśnienia x2

Ciśnienia nie sprawdzałem, bo uważałem, że gdyby był to problem z ciśnieniem/pompą błąd nie powinien gasnąć przy ciepłym silniku. Zresztą od 1 komunikatu przejechałem łącznie z 1000km więc już powinienem zatrzeć motor.

Czy mieliście podobny problem w TSI i co robiliście :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Może być problem z ciśnieniem! Jaki masz filtr oleju? Olej też kijowy do tego silnika.
Zmień filtr na knecht/Mann i olej dobry na PAO. Poczytaj temat na forum OCP o oleju do tego silnika. Jest tam bardzo szeroko opisane jaki lac.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Filtr oleju mam SCT. Kupiłem w już Filtrona.
W środę jadę sprawdzić ciśnienie. Przy okazji wymienię filtr i sprawdzę czy coś się zmieni.

Wow.. spore forum to OCP. Jak się wczytać to na każdy olej ktoś narzeka, a ktoś inny go zachwala.

Przy okazji wtyczka od czujnika ciśnienia dostanie strzała z kontakt spray'u.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Filtron to też niezbyt dobry wybór. Czy warto 10zl oszczędzić raz na 15kkm na filtrze? Kup Mann /knecht, a olej neste albo statoil

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Ciśnienie na ciepłym motorze (bieg jałowy) 1 Bar. (Czujnik powinien z tego co się orientuje dawać sygnał jak spadnie do 0,6)
Filtr oleju wymieniony. Czujnik ciśnienia wymieniony po raz kolejny. Olej na jeszcze został stary. Zobaczymy jak jutro będzie wyglądał zimny start.

Muti nie chodzi o 10pln. Kupowalem w Norauto na szybko co mieli (a mieli filtrona) więc cena na pewno mało atrakcyjna ws net.

Zastanawiam się czy cała akcja nie jest związana z jakąś inspekcją zapisaną w kompie - serwis olejowy kasowalem sam amatroskim VAG'iem. Pierszy raz komunikat wywaliło mi w sumie jak komp wołał o oil service. Hmm



Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Nie ma nic z tym związane. Jak zmieniasz filtr to i olej od razu...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Niby tak, ale...

Po akcji nowy czujnik ciśnienia oleju i nowy filtr oleju (sct po przebiegu 6kkm na filtron) wieczorna próba na letnim silniku Ok i poranna próba na zimnym silniku Ok.

Zobaczymy czy w najbluższych dniach problem nie wystąpi. Dam update.

Dzięki za radę - mam nadzieję, że to faktycznie filtr oleju i będę mógł zapomnieć o tym problemie.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Następnym razem przygotowuj się na wymianę, a nie bierz pierwszego lepszego go**a... Masz silnik z rozrządem na łańcuchu, który wymaga jak najszybszego dotarcia oleju do napinacza, a zakładając lipny filtr i olej prosisz się sam o awarię.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Gu*no gu*nem... jak widać dziś napis Hergestellt in Deutschland niewiele znaczy.. (chyba żyje jeszcze przekonaniami z lat 90.)


Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

uploadfromtaptalk1460658347078.jpg
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Bardzo ładny... Jeszcze najprawdopodobniej źle wcisniety przy montażu :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
manki
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: pn lip 21, 2014 23:31
Auto:: 1T1 2004 BKD
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: manki »

Muti pisze:Bardzo ładny... Jeszcze najprawdopodobniej źle wcisniety przy montażu :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj wymieniałem olej u siebie i o dziwo stary filtr też był tak zgnieciony ( poprzednio olej wymienił poprzedni właściciel) czym to jest spowodowane?mój nowy filtr wszedł bez żadnego problemu,czy jakiś zamiennik słabo pasuje i przy dokrecaniu pokrywa filtra go gniecie czy ktoś go źle włożył?

pozdro
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: Muti »

Jak nie jest dobrze docisniety i delikatnie nie przesmarowany na gorze to tak jest. Dodatkowo jakość filtra.
Miałem raz taka sytuacje, ale w sumie 1.9. Tam był plastikowy trzpień, który trzeba docisnac do kliknięcia.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Nowy sam teraz montowałem. Tak jak pisze Multi jest dziobek, który wkładasz w pokrywe do klikniecia. Stary filtr leżał luzem w komorze wiec sugestia z niepoprawnym montazem moze byc celna.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
B_F
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 11, 2016 14:16
Auto:: Touran, 1.4 TSI, 2007
Imię:: Przemek
Lokalizacja: GDA
Podziękował: 1 raz

Re: 1.4 TSI (140KM): Oldruck Motor aus! STOP Betriebsanleitu

Post autor: B_F »

Kolejny dzień bez błędu więc czas na podsumowanie akcji; wymieniono:

- czujnik ciśnienia 0,3-0,6 bar "Max Gear" (Chrl?)
- czujnik ciśnienia 0,3-0,6 bar "Topran" (prod. Niemcy)
- czujnik ciśnienia 0,3-0,6 bar "ME premium" (Chrl?)

- filtr paliwa SCT (prod. Litwa)
- filtr oleju Filtron (prod. Polska)

Łączny koszt zabaway +/- 150 pln
(Same części)

Finalnie temat załatwiła wymiana filtra oleju za 4dychy.

Ps. Multi dzięki za sugestie



Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ