wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Witam , od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem poraz trzeci tourana tym razem 1,9 BLS z 2007r i w trakcie jazdy próbnej jak i powrotu czułem wibracje podczas przyśpieszania stawiam na przegub wewnętrzny ,ale chciałbym się zapytać bo może ktoś miał taki problem.Pozdrawiam
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- Mefju
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz lip 12, 2015 18:33
- Auto:: OCTAVIA III CKFC
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Francja / Pikardia
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 57 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
czuć na kierownicy ? bo ja mam taki sam problem i jeszcze nie zdiagnozowałem 

- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
właśnie że nie czuć nic na kierownicy. czuć jak buja delikatnie budą
-- Pt maja 27, 2016 22:07 --
Koledzy i co nic nie podpowiecie odnośnie tego bujania budą przy przyśpieszaniu
-- Pt maja 27, 2016 22:07 --
Koledzy i co nic nie podpowiecie odnośnie tego bujania budą przy przyśpieszaniu
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Przeglądacz
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz sty 31, 2016 07:49
- Auto:: Touran 2.0 TDI 170KM 2007
- Imię:: Krystian
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 14 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Coś podobnego mam w moim aucie: przy przyspieszeniu powyżej 2000 obrotów auto zaczyna skakać, na kierownicy nic nie czuję. Przy jeździe jednostajnej nie ma tego. Mechanik powiedział mi że to początki dwumasy... ale jeszcze mogę na tym spokojnie jeździć. Teraz daje do innego serwisu zobaczę co powiedzą.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Stawiam na przegub wewn. Ja bym zamienił miejscami i przede wszystkim smaru dołożył bo kiedyś miałem coś podobnego to w przegubach była susza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Mefju
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz lip 12, 2015 18:33
- Auto:: OCTAVIA III CKFC
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Francja / Pikardia
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 57 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
jest sens przekładać i płacić za robotę?wesol pisze:a bym zamienił miejscami
Dobry mechanik ogarnie temat.
Miałem to samo z tym że w Golfie IV, 5 mechaników rozłożyło ręce, jeden był na tyle mądry, że nie wziął auta na podnośnik (wtedy koła opadają i półosie są napięte) tylko na kanał, złapał za półoś i już wiedział, że to przegub wewnętrzny bo wałek pośredni latał w przegubie jak głupi.
po wymianie przegubu wewnętrznego problemu nie było.
mam nadzieję, że i w moim touranie będzie to samo teraz, bo mam podobne objawy, ale w Polsce będę w przyszłym tygodniu.
We Francji nie oddaje auta w ręce żabojadów, bo raz skończyło się to niezbyt sympatycznie.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Akurat Marcina tak jak mnie nic to nie kosztuje. Sami sobie naprawiamy wszystko.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Mefju
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz lip 12, 2015 18:33
- Auto:: OCTAVIA III CKFC
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Francja / Pikardia
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 57 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
pieniędzy może nie, ale czas takwesol pisze:Akurat Marcina tak jak mnie nic to nie kosztuje. Sami sobie naprawiamy wszystko.

- marek1629
- Zaawansowany
- Posty: 360
- Rejestracja: pt sie 16, 2013 13:54
- Auto:: touran, 1.9 bls 2006
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 65 razy
- Otrzymał podziękowań: 92 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Ja jestem za tym co wesol napisał. Sam to miałem, z mniejszych obrotów przy dodaniu gazu raczej raptownie drzala buda. Wyczuwalne nawet na kierownicy. Zamienilem lewy na prawy,prawy na lewy, rozlozylem na części pierwsze,wszystko wymylem. Dałem nowe uszczelki z aso i nowy smar i spokój juz kilka miesięcy.
Moje autko marek1629
145.5 KM 323Nm bls
145.5 KM 323Nm bls
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Zęby zjadłem na przegubach w sharanie. Wymieniłem ich całą siate. Owszem inne rzeczy tez mogą być nie powiem ale przeguby są stosunkowo niedrogie. Można zaryzykować.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
mam objawy wskazujące na padające przeguby wewnętrzne (chyba?). Podczas jazdy wprost auto czasami łapie silne wibracje. Uczucie jest takie, jakby się najechało na takie pasy, z tą chropowatą powierzchnią oddzielającą pobocze, czy pas z naprzeciwka. Czasami również, jak ruszam na skręconych kołach to poszarpie budą, tak jakby koła traciły trakcję (buksowanie). Jak ostro przyśpieszam i kręcę go wysoko na obrotach, to w końcowej fazie zaczyna drżeć buda i kierownica. Byłem na kanale i mam luzy na półosiach, góra-dół. Jak szarpałem energicznie to coś puka.
Półosie lewa, prawa mam takie same, bez wałka pośredniego. Zdecydowałem, że kupię całą półoś z świeżego auta. Pytania jakie mi się nasuwają.
1. Czy półosie lewa/prawa są zamienne? Tzn czy mogę założyć na prawą stronę półoś, która została wymontowana z auta z lewej strony? Chyba nie, ale wolałbym to potwiedzić. ETKA to rozgranicza na półosie lewe/prawe, ale nie dostrzegam żadnych różnic w ich budowie na rysnukach. Nie wiem również dlaczego ETKA osobno wyszczególnia do BMN-a półosie. Reszta jest można powiedzieć w jednym worku a BMN osobno? Czyżby jakieś subtelne różnice. Tyle co dostrzegłem, to że półoś do BMN-a ma dodatkowo osłonę termiczną i jakieś dwie podkładki mniej przy przegubie zewnętrznym
2. O jakich oznaczeniach szukać półosi? mogę kupić np taką o numerze 7N0407764D:
http://allegro.pl/vw-sharan-polos-prawa ... 83180.html
Półosie lewa, prawa mam takie same, bez wałka pośredniego. Zdecydowałem, że kupię całą półoś z świeżego auta. Pytania jakie mi się nasuwają.
1. Czy półosie lewa/prawa są zamienne? Tzn czy mogę założyć na prawą stronę półoś, która została wymontowana z auta z lewej strony? Chyba nie, ale wolałbym to potwiedzić. ETKA to rozgranicza na półosie lewe/prawe, ale nie dostrzegam żadnych różnic w ich budowie na rysnukach. Nie wiem również dlaczego ETKA osobno wyszczególnia do BMN-a półosie. Reszta jest można powiedzieć w jednym worku a BMN osobno? Czyżby jakieś subtelne różnice. Tyle co dostrzegłem, to że półoś do BMN-a ma dodatkowo osłonę termiczną i jakieś dwie podkładki mniej przy przegubie zewnętrznym
2. O jakich oznaczeniach szukać półosi? mogę kupić np taką o numerze 7N0407764D:
http://allegro.pl/vw-sharan-polos-prawa ... 83180.html
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
Logiczne jest ze lewa to krótka a prawa to długa polos. Tak samo tez podział na do manualna i do dsg.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu
ok to już roztrzygnąłemwesol pisze:Logiczne jest ze lewa to krótka a prawa to długa polos. Tak samo tez podział na do manualna i do dsg.
