Strona 1 z 2

wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: wt maja 24, 2016 15:49
autor: marcyb3
Witam , od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem poraz trzeci tourana tym razem 1,9 BLS z 2007r i w trakcie jazdy próbnej jak i powrotu czułem wibracje podczas przyśpieszania stawiam na przegub wewnętrzny ,ale chciałbym się zapytać bo może ktoś miał taki problem.Pozdrawiam

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: wt maja 24, 2016 16:38
autor: Mefju
czuć na kierownicy ? bo ja mam taki sam problem i jeszcze nie zdiagnozowałem :(

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: wt maja 24, 2016 21:40
autor: marcyb3
właśnie że nie czuć nic na kierownicy. czuć jak buja delikatnie budą

-- Pt maja 27, 2016 22:07 --

Koledzy i co nic nie podpowiecie odnośnie tego bujania budą przy przyśpieszaniu

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: sob maja 28, 2016 13:47
autor: Wino102
Coś podobnego mam w moim aucie: przy przyspieszeniu powyżej 2000 obrotów auto zaczyna skakać, na kierownicy nic nie czuję. Przy jeździe jednostajnej nie ma tego. Mechanik powiedział mi że to początki dwumasy... ale jeszcze mogę na tym spokojnie jeździć. Teraz daje do innego serwisu zobaczę co powiedzą.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: sob maja 28, 2016 14:52
autor: wesol
Stawiam na przegub wewn. Ja bym zamienił miejscami i przede wszystkim smaru dołożył bo kiedyś miałem coś podobnego to w przegubach była susza.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: sob maja 28, 2016 15:13
autor: Mefju
wesol pisze:a bym zamienił miejscami
jest sens przekładać i płacić za robotę?

Dobry mechanik ogarnie temat.
Miałem to samo z tym że w Golfie IV, 5 mechaników rozłożyło ręce, jeden był na tyle mądry, że nie wziął auta na podnośnik (wtedy koła opadają i półosie są napięte) tylko na kanał, złapał za półoś i już wiedział, że to przegub wewnętrzny bo wałek pośredni latał w przegubie jak głupi.

po wymianie przegubu wewnętrznego problemu nie było.

mam nadzieję, że i w moim touranie będzie to samo teraz, bo mam podobne objawy, ale w Polsce będę w przyszłym tygodniu.

We Francji nie oddaje auta w ręce żabojadów, bo raz skończyło się to niezbyt sympatycznie.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: sob maja 28, 2016 15:23
autor: wesol
Akurat Marcina tak jak mnie nic to nie kosztuje. Sami sobie naprawiamy wszystko.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: sob maja 28, 2016 16:32
autor: Mefju
wesol pisze:Akurat Marcina tak jak mnie nic to nie kosztuje. Sami sobie naprawiamy wszystko.
pieniędzy może nie, ale czas tak :D

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw cze 02, 2016 09:40
autor: Wino102
U mnie drugi mechanik potwierdził że to dwumasa.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw cze 02, 2016 12:15
autor: darek_w
Witam a jakiej firmy polecacie przegub wewnętrzny .

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw cze 02, 2016 14:50
autor: marek1629
Ja jestem za tym co wesol napisał. Sam to miałem, z mniejszych obrotów przy dodaniu gazu raczej raptownie drzala buda. Wyczuwalne nawet na kierownicy. Zamienilem lewy na prawy,prawy na lewy, rozlozylem na części pierwsze,wszystko wymylem. Dałem nowe uszczelki z aso i nowy smar i spokój juz kilka miesięcy.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw cze 02, 2016 15:07
autor: wesol
Zęby zjadłem na przegubach w sharanie. Wymieniłem ich całą siate. Owszem inne rzeczy tez mogą być nie powiem ale przeguby są stosunkowo niedrogie. Można zaryzykować.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw lip 07, 2016 09:39
autor: jaras99
mam objawy wskazujące na padające przeguby wewnętrzne (chyba?). Podczas jazdy wprost auto czasami łapie silne wibracje. Uczucie jest takie, jakby się najechało na takie pasy, z tą chropowatą powierzchnią oddzielającą pobocze, czy pas z naprzeciwka. Czasami również, jak ruszam na skręconych kołach to poszarpie budą, tak jakby koła traciły trakcję (buksowanie). Jak ostro przyśpieszam i kręcę go wysoko na obrotach, to w końcowej fazie zaczyna drżeć buda i kierownica. Byłem na kanale i mam luzy na półosiach, góra-dół. Jak szarpałem energicznie to coś puka.

Półosie lewa, prawa mam takie same, bez wałka pośredniego. Zdecydowałem, że kupię całą półoś z świeżego auta. Pytania jakie mi się nasuwają.

1. Czy półosie lewa/prawa są zamienne? Tzn czy mogę założyć na prawą stronę półoś, która została wymontowana z auta z lewej strony? Chyba nie, ale wolałbym to potwiedzić. ETKA to rozgranicza na półosie lewe/prawe, ale nie dostrzegam żadnych różnic w ich budowie na rysnukach. Nie wiem również dlaczego ETKA osobno wyszczególnia do BMN-a półosie. Reszta jest można powiedzieć w jednym worku a BMN osobno? Czyżby jakieś subtelne różnice. Tyle co dostrzegłem, to że półoś do BMN-a ma dodatkowo osłonę termiczną i jakieś dwie podkładki mniej przy przegubie zewnętrznym

2. O jakich oznaczeniach szukać półosi? mogę kupić np taką o numerze 7N0407764D:
http://allegro.pl/vw-sharan-polos-prawa ... 83180.html

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw lip 07, 2016 11:11
autor: wesol
Logiczne jest ze lewa to krótka a prawa to długa polos. Tak samo tez podział na do manualna i do dsg.

Re: wibracje(bujanie) przy przyśpieszaniu

: czw lip 07, 2016 11:20
autor: jaras99
wesol pisze:Logiczne jest ze lewa to krótka a prawa to długa polos. Tak samo tez podział na do manualna i do dsg.
ok to już roztrzygnąłem ;) . a czy zaproponowana przeze mnie półoś będzie pasować?