Sygnalizator zapięcia pasów zwariował
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 12:49
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
Sygnalizator zapięcia pasów zwariował
Witam serdecznie
Pierwsze me pytanie tutaj. Niestety miesięczne poszukiwania rozwiązania w internecie nie przyniosły efektu.
Przed mniej więcej dwoma miesiącami zaczęły się dziać z czujnikiem zapięcia pasów dziwne rzeczy. Sygnalizuje (kontrolka + sygnał dźwiękowy) brak zapiętych pasów.
I nie ma znaczenia czy pasy są zapięte czy nie.
Z obserwacji wynika, że chodzi o stronę pasażera. Na początku usterka była sporadyczna. Czasem wystarczyło poruszać nieco prawą stroną fotelu pasażera i problem znikał.
Przez jakiś czas regułą było, że włączał się podczas jazdy przy skręcaniu w lewo a wyłączał przy skręcaniu w prawo.
Teraz niestety częściej "pika" i wkurza przez całą trasę niż milczy.
Czy ktoś się spotkał z podobną usterką?
Ja widzę dwie opcje:
- naprawa czujnika
- wyłączenie sygnalizacji w komputerze.
Jakie mogą być koszty powyższych rozwiązań?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Kamil
Pierwsze me pytanie tutaj. Niestety miesięczne poszukiwania rozwiązania w internecie nie przyniosły efektu.
Przed mniej więcej dwoma miesiącami zaczęły się dziać z czujnikiem zapięcia pasów dziwne rzeczy. Sygnalizuje (kontrolka + sygnał dźwiękowy) brak zapiętych pasów.
I nie ma znaczenia czy pasy są zapięte czy nie.
Z obserwacji wynika, że chodzi o stronę pasażera. Na początku usterka była sporadyczna. Czasem wystarczyło poruszać nieco prawą stroną fotelu pasażera i problem znikał.
Przez jakiś czas regułą było, że włączał się podczas jazdy przy skręcaniu w lewo a wyłączał przy skręcaniu w prawo.
Teraz niestety częściej "pika" i wkurza przez całą trasę niż milczy.
Czy ktoś się spotkał z podobną usterką?
Ja widzę dwie opcje:
- naprawa czujnika
- wyłączenie sygnalizacji w komputerze.
Jakie mogą być koszty powyższych rozwiązań?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Kamil
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 12:49
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
Wyłączył, nie wyłączył...
Kwestia w czym problem oraz ile to będzie kosztować?
Pasy zapięte (raz nawet pozapinałem wszystkie dostępne w aucie w celu sprawdzenia), a ten sygnał dźwiękowy wkurza cały czas.
Może inaczej zapytam. Czy posiada ktoś może jakąś instrukcję, schemat itp. instalacji dotyczącej sygnalizacji zapięcia pasów?
Na jakiej podstawie czujnik stwierdza, że pasy nie są zapięte?
Czytałem, że jest czujnik obciążenia + czujnik zapięcia. Gdzie znajduje się ten czujnik obciążenia? (być może nazywa się inaczej).
Pozdrawiam
Kamil
Pasy zapięte (raz nawet pozapinałem wszystkie dostępne w aucie w celu sprawdzenia), a ten sygnał dźwiękowy wkurza cały czas.
Może inaczej zapytam. Czy posiada ktoś może jakąś instrukcję, schemat itp. instalacji dotyczącej sygnalizacji zapięcia pasów?
Na jakiej podstawie czujnik stwierdza, że pasy nie są zapięte?
Czytałem, że jest czujnik obciążenia + czujnik zapięcia. Gdzie znajduje się ten czujnik obciążenia? (być może nazywa się inaczej).
Pozdrawiam
Kamil
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr lut 15, 2012 12:49
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
mativic - domyślam się, że jest tam gdzie mówisz 
Jednakże moje pytanie brzmi - co i w jaki sposób może się w nim może zepsuć, oraz czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
I druga sprawa. Nawet jeśli czujnik obciążenia jest "walnięty", to czemu sygnalizacja dźwiękowa i kontrolka na desce rozdzielczej sygnalizują niezapięcie pasów, gdy są wszystkie zapięte?
Dodam, że są momenty gdy jest wszystko OK.
Pozdrawiam
Kamil

Jednakże moje pytanie brzmi - co i w jaki sposób może się w nim może zepsuć, oraz czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
I druga sprawa. Nawet jeśli czujnik obciążenia jest "walnięty", to czemu sygnalizacja dźwiękowa i kontrolka na desce rozdzielczej sygnalizują niezapięcie pasów, gdy są wszystkie zapięte?
Dodam, że są momenty gdy jest wszystko OK.
Pozdrawiam
Kamil
- BRUNO55
- Przeglądacz
- Posty: 127
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 08:40
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: CRY
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Sygnalizator zapięcia pasów zwariował
Przyłączę się do tematu i poproszę o pomoc w temacie braku sygnalizacji niezapiętego pasa pasażera. Temat jest o tyle ważny że w razie czego poduszka pasażera może się nie odpalić bo wszystko będzie wskazywał na to że nie ma pasażera..
Sprawdzałem za pomocą przyrządu działanie mikrowyłącznika w zatrzasku pasa oraz czujnika zajętości fotela - wszystko działa. W związku z tym mam pytanie czy jest możliwość kodowania sterownika AIR BAG za pomocą VCDS-a. Sygnalizacja zapięcia pasa kierowcy działa poprawnie . Wyłączałem tą sygnalizację w liczniku i ponownie ją włączałem i nic się nie zmienia.
W tym momencie proszę aby nikt nie pisał w odpowiedzi żebym wyłączył tą sygnalizację i będzie spoko. Ja tą sygnalizację chcę mieć.
Jeżeli ktoś na tym forum miał podobny przypadek i doszedł do jakiś wniosków czy rozwiązań to proszę o pomoc.
Sprawdzałem za pomocą przyrządu działanie mikrowyłącznika w zatrzasku pasa oraz czujnika zajętości fotela - wszystko działa. W związku z tym mam pytanie czy jest możliwość kodowania sterownika AIR BAG za pomocą VCDS-a. Sygnalizacja zapięcia pasa kierowcy działa poprawnie . Wyłączałem tą sygnalizację w liczniku i ponownie ją włączałem i nic się nie zmienia.
W tym momencie proszę aby nikt nie pisał w odpowiedzi żebym wyłączył tą sygnalizację i będzie spoko. Ja tą sygnalizację chcę mieć.
Jeżeli ktoś na tym forum miał podobny przypadek i doszedł do jakiś wniosków czy rozwiązań to proszę o pomoc.
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Re: Sygnalizator zapięcia pasów zwariował
Czyli u mnie jest gdzieś przerwa, bo u kierowcy zniknęła mi sygnalizacja, a czasami w okolicy prawego pośladka (przy naciskaniu) potrafi coś zaskoczyćTuranek pisze:W siedzeniu pasażera powinieneś mieć czujnik-matę która z jednej strony połączona jest do sterownika a druga poprzez czujnik zapięcia z masą. Te dwie rzeczy wpływają na podanie lub brak masy na sterowniku. Posprawdzaj multimetrem masę i przejścia włącznika i maty
