Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pn wrz 15, 2014 21:12
- Auto:: touran 2.0 2007
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Podziękował: 1 raz
Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Witam.
Mam pytanie, a zarazem proszę o pomoc.
Mój Touran z przebiegiem 185tkm, zaczął pożerać płyn, na początku w małych ilościach, czym większe odcinki tym szybciej ubywało. Autem nie jeździmy z żoną dużo bo jest on użytkowany jako drugi samochód. Nadeszły wakację więc wybraliśmy się do włoch. Na trasie 3000tkm, dolewałem płynu około 15 razy. Wróciliśmy do kraju więc należało problem załatwić. Rano odpaliłem woza i zaczął paić jakby na trzy gary, po czy zaczął kopcić na biało bardzo intensywnie. Pojechałem do zaprzyjaznionego doktora i stwierdził że głowica lub uszczelka pod nią. Zabrał się do pracy... Wynik głowica cała wymieniona uszczelka na nową. Kazał jezdzić i obserwować płyn, Zrobiłem około 300 km na odcinkach po około 50-70 km autka nie gasiłem. Zaobserwowałem spadek płynu ale nie dużo. Doktor kazał dalej obserwować. Trafił się jeszcze tygodniowy urlop, więc stwierdziliśmy że raz jeszcze pojedziemy na krótki urlop. Trasa ogółem też 3000tkm, płynu też dolewałem około 15razy masakra jakaś. Wróciliśmy kilka dni temu z autem dalej tak samo. Czasem jest tak że odpalę go chodzi chodzi i zachwilę zgaśnie po czym nie chce zakręcić jakby była bateria za słaba, ale tak nie jest, po chwili normalnie i jest ok, chodzi chodzi i za moment potrafi jakby się coś przełączyło i kopci na biało. Pojechałem dzisiaj autem jakieś 20km i zapalił się komunikat motorstorung werkstatt i kontrolka świec żarowych i kontrolka kompytera. Czy jest to powiązane?? Proszę o jakieś porady PROSZE o POMOC
Mam pytanie, a zarazem proszę o pomoc.
Mój Touran z przebiegiem 185tkm, zaczął pożerać płyn, na początku w małych ilościach, czym większe odcinki tym szybciej ubywało. Autem nie jeździmy z żoną dużo bo jest on użytkowany jako drugi samochód. Nadeszły wakację więc wybraliśmy się do włoch. Na trasie 3000tkm, dolewałem płynu około 15 razy. Wróciliśmy do kraju więc należało problem załatwić. Rano odpaliłem woza i zaczął paić jakby na trzy gary, po czy zaczął kopcić na biało bardzo intensywnie. Pojechałem do zaprzyjaznionego doktora i stwierdził że głowica lub uszczelka pod nią. Zabrał się do pracy... Wynik głowica cała wymieniona uszczelka na nową. Kazał jezdzić i obserwować płyn, Zrobiłem około 300 km na odcinkach po około 50-70 km autka nie gasiłem. Zaobserwowałem spadek płynu ale nie dużo. Doktor kazał dalej obserwować. Trafił się jeszcze tygodniowy urlop, więc stwierdziliśmy że raz jeszcze pojedziemy na krótki urlop. Trasa ogółem też 3000tkm, płynu też dolewałem około 15razy masakra jakaś. Wróciliśmy kilka dni temu z autem dalej tak samo. Czasem jest tak że odpalę go chodzi chodzi i zachwilę zgaśnie po czym nie chce zakręcić jakby była bateria za słaba, ale tak nie jest, po chwili normalnie i jest ok, chodzi chodzi i za moment potrafi jakby się coś przełączyło i kopci na biało. Pojechałem dzisiaj autem jakieś 20km i zapalił się komunikat motorstorung werkstatt i kontrolka świec żarowych i kontrolka kompytera. Czy jest to powiązane?? Proszę o jakieś porady PROSZE o POMOC
-
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: wt gru 24, 2013 16:11
- Auto:: touran 1,9 BXE 2006
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Biała/Kaltenkirchen
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Ten twój doktor to niech się zajmie leczeniem nutrii.
Masz uszkodzoną, czytaj nieszczelną chłodniczkę układu recyrkulacji spalin,wymień na nowa i przestaniesz dolewać wody.

Masz uszkodzoną, czytaj nieszczelną chłodniczkę układu recyrkulacji spalin,wymień na nowa i przestaniesz dolewać wody.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Z gorszych opcji jest jeszcze taka, że blok ma mikropęknięcia znajomy tak miał. Dopiero po rozgrzaniu zaczynały się tego typu rzeczy.
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pn wrz 15, 2014 21:12
- Auto:: touran 2.0 2007
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Witam.
Czy ta chłodniczka ma coś wspólnego z wodą?
Czy ta chłodniczka ma coś wspólnego z wodą?
- yogicc
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: ndz lis 22, 2015 17:07
- Auto:: Touran 1,9TDI AVQ 2003r
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Malbork
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
na początek sprawdź czy nie masz wycieków, u mnie tak było, nie było widać kałuży pod autem, płyn ze sparciałych węży leciał na dolną osłonę silnika i podczas jazdy z tej osłony znikał. Najlepiej zdjąć tą osłonę i i zobaczyć czy nie ma śladów płynu,
Halooooo Straż pożarna??? Ukradli mi rower!! Zróbcie coś !!!
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Tak - chłodniczka schładza spaliny, ciecza z układu chłodzenia które po obniżeniu temperatury trafiają do komory spalania.
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
a powiedź kolego czy robi się ciśnienie w układzie????oleju przybywa/ubywa??
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Szkoda właśnie, że kolega podał tak mało istotnych informacji ...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Chłodnicza egr to raczej skoków poziomu i gejzerow z układu wodnego nie powinna powodować. Marcin chyba pytasz o skoki poziomu cieczy a nie oleju co?
Jeszcze jest wymiennik ciepła w podstawie filtra oleju który też potrafi mieszać płyny. Jeśli dobrze pocisnie autem i ciecz się podnosi a odkrecajac korek ciecz opada to fakt jedna z głównych przyczyn może być upg.
Jeszcze jest wymiennik ciepła w podstawie filtra oleju który też potrafi mieszać płyny. Jeśli dobrze pocisnie autem i ciecz się podnosi a odkrecajac korek ciecz opada to fakt jedna z głównych przyczyn może być upg.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pn wrz 15, 2014 21:12
- Auto:: touran 2.0 2007
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
wszystko było obserwowane bez osłony silnika i plastikowe nadkola też ściągnięte. Z olejem nic się nie dzieje cały czas jest stan. Płyn po odkręceniu korka bulgocze i podnosi się jakby do stanu. Zastanawiam się czy nie zadzwonić do serwisu i umówić wizyty na diagnozę. Jeżeli głowica jest cała uszczelka wymieniona i dpf dopalony do zera, to dlaczego poprawa była tylko na krótki okres czasu ( około 300km) po czym wróciło wszystko sprzed leczenia??
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Moim zdaniem wymiennik ciepla odpada bo z olejem nic sie nie dzieje ja bym obstawial chlodniczke egr.
-- Pn sie 15, 2016 10:59 --
http://mobile.autokult.pl/25219,chlodni ... j-wiedziec
Tu można poczytać o skutkach uszkodzenia takiej chłodniczki
-- Pn sie 15, 2016 10:59 --
http://mobile.autokult.pl/25219,chlodni ... j-wiedziec
Tu można poczytać o skutkach uszkodzenia takiej chłodniczki
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pn wrz 15, 2014 21:12
- Auto:: touran 2.0 2007
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Super artykuł kolego, bardzo pomocny, podany przykład w tym linku jest identyczny jak u mnie, mam cichą nadzieję że to będzie właśnie to. Czy wiesz jak można to zdiagnozować? Lepiej podjechać do serwisu czy do jakiegoś znachora?
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Kolego, żeby sprawdzić czy to chłodniczka egr to robi się tak samo jak z wymiennikiem ciepła zaślepiasz puszczając obieg bez podejrzanego elementu po przejechaniu kilkuset km sprawdzasz czy ubyło płynu i jeżeli to chłodniczka wymieniasz a do mechanika zostają Ci tylko pretensje, że wymienił uszczelke bez powodu.
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pn wrz 15, 2014 21:12
- Auto:: touran 2.0 2007
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Dobra, od jutra zacznę sprawdzanie pod tym kątem. Odezwę się co i jak.Dziękuję
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....
Wszystko wskazuje nadal na upg. Tylko ze oczewiscie głowica może mieć mikropekniecia i mimo sprawdzania mogli tego nie wykryć.
Tak bajpas zrobić i tyle. Zresztą można tak jeździć z pominięciem tego. Ne jest to jakiś element niezbędny.
Tak bajpas zrobić i tyle. Zresztą można tak jeździć z pominięciem tego. Ne jest to jakiś element niezbędny.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC