Strona 1 z 3

Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: ndz sie 14, 2016 23:23
autor: kriksus
Witam.
Mam pytanie, a zarazem proszę o pomoc.
Mój Touran z przebiegiem 185tkm, zaczął pożerać płyn, na początku w małych ilościach, czym większe odcinki tym szybciej ubywało. Autem nie jeździmy z żoną dużo bo jest on użytkowany jako drugi samochód. Nadeszły wakację więc wybraliśmy się do włoch. Na trasie 3000tkm, dolewałem płynu około 15 razy. Wróciliśmy do kraju więc należało problem załatwić. Rano odpaliłem woza i zaczął paić jakby na trzy gary, po czy zaczął kopcić na biało bardzo intensywnie. Pojechałem do zaprzyjaznionego doktora i stwierdził że głowica lub uszczelka pod nią. Zabrał się do pracy... Wynik głowica cała wymieniona uszczelka na nową. Kazał jezdzić i obserwować płyn, Zrobiłem około 300 km na odcinkach po około 50-70 km autka nie gasiłem. Zaobserwowałem spadek płynu ale nie dużo. Doktor kazał dalej obserwować. Trafił się jeszcze tygodniowy urlop, więc stwierdziliśmy że raz jeszcze pojedziemy na krótki urlop. Trasa ogółem też 3000tkm, płynu też dolewałem około 15razy masakra jakaś. Wróciliśmy kilka dni temu z autem dalej tak samo. Czasem jest tak że odpalę go chodzi chodzi i zachwilę zgaśnie po czym nie chce zakręcić jakby była bateria za słaba, ale tak nie jest, po chwili normalnie i jest ok, chodzi chodzi i za moment potrafi jakby się coś przełączyło i kopci na biało. Pojechałem dzisiaj autem jakieś 20km i zapalił się komunikat motorstorung werkstatt i kontrolka świec żarowych i kontrolka kompytera. Czy jest to powiązane?? Proszę o jakieś porady PROSZE o POMOC

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 09:07
autor: motoria
Ten twój doktor to niech się zajmie leczeniem nutrii. :hahaha:
Masz uszkodzoną, czytaj nieszczelną chłodniczkę układu recyrkulacji spalin,wymień na nowa i przestaniesz dolewać wody. :ok:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 09:27
autor: nieldos
Z gorszych opcji jest jeszcze taka, że blok ma mikropęknięcia znajomy tak miał. Dopiero po rozgrzaniu zaczynały się tego typu rzeczy.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 09:56
autor: kriksus
Witam.
Czy ta chłodniczka ma coś wspólnego z wodą?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 10:06
autor: yogicc
na początek sprawdź czy nie masz wycieków, u mnie tak było, nie było widać kałuży pod autem, płyn ze sparciałych węży leciał na dolną osłonę silnika i podczas jazdy z tej osłony znikał. Najlepiej zdjąć tą osłonę i i zobaczyć czy nie ma śladów płynu,

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 10:09
autor: nieldos
Tak - chłodniczka schładza spaliny, ciecza z układu chłodzenia które po obniżeniu temperatury trafiają do komory spalania.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 10:17
autor: marcyb3
a powiedź kolego czy robi się ciśnienie w układzie????oleju przybywa/ubywa??

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 10:25
autor: nieldos
Szkoda właśnie, że kolega podał tak mało istotnych informacji ...

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 10:52
autor: wesol
Chłodnicza egr to raczej skoków poziomu i gejzerow z układu wodnego nie powinna powodować. Marcin chyba pytasz o skoki poziomu cieczy a nie oleju co?
Jeszcze jest wymiennik ciepła w podstawie filtra oleju który też potrafi mieszać płyny. Jeśli dobrze pocisnie autem i ciecz się podnosi a odkrecajac korek ciecz opada to fakt jedna z głównych przyczyn może być upg.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 11:02
autor: kriksus
wszystko było obserwowane bez osłony silnika i plastikowe nadkola też ściągnięte. Z olejem nic się nie dzieje cały czas jest stan. Płyn po odkręceniu korka bulgocze i podnosi się jakby do stanu. Zastanawiam się czy nie zadzwonić do serwisu i umówić wizyty na diagnozę. Jeżeli głowica jest cała uszczelka wymieniona i dpf dopalony do zera, to dlaczego poprawa była tylko na krótki okres czasu ( około 300km) po czym wróciło wszystko sprzed leczenia??

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 11:58
autor: nieldos
Moim zdaniem wymiennik ciepla odpada bo z olejem nic sie nie dzieje ja bym obstawial chlodniczke egr.

-- Pn sie 15, 2016 10:59 --

http://mobile.autokult.pl/25219,chlodni ... j-wiedziec

Tu można poczytać o skutkach uszkodzenia takiej chłodniczki

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 12:10
autor: kriksus
Super artykuł kolego, bardzo pomocny, podany przykład w tym linku jest identyczny jak u mnie, mam cichą nadzieję że to będzie właśnie to. Czy wiesz jak można to zdiagnozować? Lepiej podjechać do serwisu czy do jakiegoś znachora?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 12:20
autor: nieldos
Kolego, żeby sprawdzić czy to chłodniczka egr to robi się tak samo jak z wymiennikiem ciepła zaślepiasz puszczając obieg bez podejrzanego elementu po przejechaniu kilkuset km sprawdzasz czy ubyło płynu i jeżeli to chłodniczka wymieniasz a do mechanika zostają Ci tylko pretensje, że wymienił uszczelke bez powodu.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 12:32
autor: kriksus
Dobra, od jutra zacznę sprawdzanie pod tym kątem. Odezwę się co i jak.Dziękuję

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą i dalej to samo....

: pn sie 15, 2016 12:50
autor: wesol
Wszystko wskazuje nadal na upg. Tylko ze oczewiscie głowica może mieć mikropekniecia i mimo sprawdzania mogli tego nie wykryć.
Tak bajpas zrobić i tyle. Zresztą można tak jeździć z pominięciem tego. Ne jest to jakiś element niezbędny.