Strona 1 z 1

Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: śr wrz 07, 2016 21:44
autor: Ciapek
Witam!

Borykam się z uporczywym problemem.

Podczas parkowania i kręcenia kierownicą stuki/strzały.

Pierwsze co przychodzi do głowy-łożyska skrętne. Wymieniałem je już 2 razy więc temat mi znany. Stuki rok temu nie były bardzo głośne, a co ciekawe na felgach stalowych i kołach zimowych- prawie albo w ogóle niesłyszalne.
Założyłem w tym roku alu na lato i nasiliło się, ale też nie tak jak miałem to kiedyś.

Co jest problemem?
Łożyska ze wszystkim co się wymienia podczas tej operacji mam wymieniane już 2 raz w ciągu miesiąca. I jest ciągle to samo! Po pierwszej wymianie zgłosiłem się do warsztatu i wymieniono mi to za darmo na gwarancji.
Ale jest dalej to samo. Słyszę stuki podczas kręcenia w lewo prawo przy parkowaniu.
Wymieniono i zrobiono:
-wymiana poduszek amortyzatora przód SACHS (komplet 2 strony)
- wymiana łożysk amortyzatora przód SACHS (komplet 2 strony)
- kontrola i regulacja geometrii (komplet)

przy okazji wymieniałem tarcze i klocki z przodu to zabuliłem ok. 1600 zł :| gdzie większą część tej sumy stanowiły te łożyska etc. i dlatego jestem zły :czytaj:

Co może odpowiadać jeszcze za takie stuki charakterystyczne dla łożysk skrętnych?

pozdr

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: śr wrz 07, 2016 22:39
autor: turek
A może magiel by tak sprawdzić ? Ale to raczej tylko w sytuacji kiedy stuk jest w tym samym momencie skrętu (położenia kierownicy ) Sworznie i końcówki sprawdź czy się bezproblemowo obracają

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: śr wrz 07, 2016 22:46
autor: marcyb3
A sprężyny są całe??? Sprawdził bym jeszcze stworzenie wachaczy czy nie mają luzu i gumy na wachaczu

wystukane z mojego SamsunG J1

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: śr wrz 07, 2016 22:49
autor: Ciapek
Sprężyny mam całkiem świeże. Zresztą myślę że mechanik by widział wymieniając łożyska.
Jak miałem kiedyś uszkodzona sprężyne to były strzały nie stuki.
Resztę Waszych uwag zapamiętam i zapytam bo znowu mnie czeka wizyta w serwisie.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: śr wrz 07, 2016 22:59
autor: marcyb3
Sprawdź jeszcze czy nie ociera drążek stabilizacyjny o nadwozie, ostatnio robiłem w sharanie coś takiego. Okazało się ze drążek się przesunął i obcierala śruba o karoserię

wystukane z mojego SamsunG J1

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: czw wrz 08, 2016 08:02
autor: yox
... a może przyczyna leży z tyłu auta ? Czytając Twojego posta przypomniało mi się, że miałem podobne objawy, tzn kręcąc kierą na postoju dało się słyszeć tak jakby zgrzyty, niezależnie od tego, wymieniłem z przodu wszystko to co Ty oraz z tyłu, amory, odboje, tarcze, klocki oraz sprężyny (jedna pęknięta na samym dole, na pierwszy rzut oka nie widoczne) i problem ustał, szczerze to o nim zapomniałem i nie wiem co pomogło, ale skoro piszesz, że przód zrobiony, to może tył ? ;)

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: czw wrz 08, 2016 09:01
autor: Ciapek
Jakby to był tył to na zimowych bym nie czuł różnicy. A czuję.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: czw wrz 08, 2016 16:03
autor: piotrekfire
Miałem to samo po wymianie magla- trzaski, zgrzyty. Odeszło jak ręką odjął kiedy popuściłem trochę na śrubach magiel i wszystkie śruby mocujące ławę. Następnie pokręciłem prawo/lewo kilka razy - koła na wprost dokręciłem i jest git.
Pewnie jak wymieniałem magiel coś było nie ustawione centralnie -jakieś naprężenia czy coś- i skręcając trzeszczało jak cholera.
Teraz :oki:

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: pt wrz 09, 2016 14:24
autor: Ciapek
@piotrekfire! Mów dalej! To jakiś konkret i nowość.
Sprawa ma się jeszcze tak, że felgi alu i opony letnie stawiają większy opór. Nie dość, że felga cięższa to i opona twardsza. Cięzej to chodzi to i stuka coś.

Czyli polecesz odkręcić magiel i na nowo go przykręcić?

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: sob wrz 10, 2016 15:08
autor: piotrekfire
Mi cholernie trzeszczało przy skręcaniu(jazda/parking) bez różnicy. A stało się tak po wymianie magla. Wjechałem na kanał, poluzowałem(nie odkręciłem)wszystkie śruby od ławy i magla, pokręciłem kierą prawo/lewo coby wszystko stanęło na swoim miejscu i dokręciłem no i spoko.
Doszedłem do tego metodą luzowania po kolei śrub i kręceniu kołami, przy poluzowaniu jednej z nich przestało- no i mam cię :)

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: pn wrz 12, 2016 11:39
autor: Ciapek
Hmmm tylko że ja nie wiem czy coś miałem przy maglu majstrowane. Zobaczymy jutro.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: pn wrz 12, 2016 13:28
autor: piotrekfire
Ciapek pisze:Hmmm tylko że ja nie wiem czy coś miałem przy maglu majstrowane. Zobaczymy jutro.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Jak nie przy maglu to może opuszczana była ława.Coś ci tam z przodem robili. Może warto zobaczyć, nie twierdze, że ja mam racje. Ale mi pomogło

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

: sob wrz 17, 2016 10:12
autor: Ciapek
Problem rozwiązany polowicznie.
Wymieniono trzeci raz łożyska i poduchy tym razem na org. VW. i nasmarowano magiel.
Stuków jest mniej, ale są!
Rozkładają ręce.
Mam pojeździć poobserwowac.
:|

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

-- 8 lip 2017, o 17:06 --

Wracam do tego tematu dlatego że ciągle się z nim borykam. Mamy lato i przy wysokich temperaturach słychać to ewidentnie, kiedy jest chłodno, mokro i wilgotno słychać to bardzo słabo i o 90% mniej. Może komuś taka podpowiedź da coś do myślenia i coś wytypuje? Pozdrawiam