Strona 1 z 3

Problem rozwiązany z uciekającym prądem w aucie

: sob wrz 24, 2016 15:57
autor: Miki76
Witam mam pytanie za co jeszcze odpowiada ten bezpiecznik i proszę zerknijcie czy taki ma być pobór prądu bo sam już nie wiem nr vin mojego auta WVGZZZ1TZ6W162921
Obrazek
jak mierzyłam multimetrem pobór prądu po całkowitym uśpieniu na pozycji 10A wynik wyszedł jak na załączonym zdjęciu czyli 0.09
Obrazek
a po wyjęciu tego bezpiecznika pobór był znacznie mniejszy czyli 0.02
Obrazek
dodam jeszcze że nawet odłączenie gateway oraz borda i modułu komfortu oraz odłączenia radia i panela climatronika pobór przy wsadzonym bezpieczniku był 0.09 więc zastanawia mnie co bierze ten prąd gdyż mam nowy aku i po kilku dniach postoju nie idzie odpalić auta

Więc tak w moim przypadku elektrycy rozkładali ręce nie bardzo chcieli coś robić bo jak to powiedzieli za bardzo rozbudowane auto i jest to jak szukanie igły w stogu siana lecz mi nie dawało to spokoju nawet rozważałem sprzedaż auta lecz cierpliwość i desperacja okazała się sukcesem.
Teraz do rzeczy powyjmowane były wszystkie sterowniki i nic prąd uciekał do głowy wpadła mi jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia czyli czujnik jakości powietrza i bingo po jego wyjęciu pobór spadł do wartości 0,01-0,02 po ponownym jego podpięciu pobór był na poziomie 0,09 a nawet co jakiś czas podskakiwał do 0,16 zdjęcia poniżej może komuś kiedyś się to przyda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Za co odpowiada ten bezpiecznik

: sob wrz 24, 2016 16:13
autor: Rafał288
Według opisu to miejsce bezpiecznika nr -24 -nie wykorzystane tak było w wersji ubogiej .

Wersja bogatsza to :

Onboard dostaw J519 sterowania G397-deszczu i detektor J255-Climatronic sterowania J301-Air system kontroli klimatyzacji jednostki

Re: Za co odpowiada ten bezpiecznik

: sob wrz 24, 2016 18:41
autor: Miki76
tak doczytałem lecz zastanawia mnie gdzie ucieka tyle prądu i czy to normalne żeby w spoczynku auto brało 0.09 a na trochę lepszym multimetrze UT107 pokazuje 0.07 na przemian 0.08

Re: Za co odpowiada ten bezpiecznik

: ndz wrz 25, 2016 07:14
autor: bigkaban
A masz te funkcje za ktore on odpowiada? Wyciagnij i zobacz co nie dziala i bedzie wiadomo za co odpowiada [WINKING FACE]


Wysłane z sio7emki

Re: Za co odpowiada ten bezpiecznik

: ndz wrz 25, 2016 09:15
autor: Miki76
przecież napisałem że miałem to wszystko odpięte i pobór nie spadł

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 10:17
autor: Paweł.F
W instrukcji Tourana (cz.3.2 Porady, wyd. PL 11.2005) ten bezpiecznik jest opisany jako "Dzienne światła jazdy" - miejsce 24, 10A. Ale zabić się nie dam, czy tak jest u Ciebie....

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 10:22
autor: Miki76
no właśnie bo w jednych autach on jest a w innych go nie ma

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 12:05
autor: Paweł.F
Nie wiem, czy dobrze myślę (jeśli tak to mnie poprawcie :oops: ), ale patrząc jaki masz ustawiony zakres w mierniku to pobór prądu dochodzi do 1A, a to jest w okolicach np. dwóch świecących lampek "makijażowych". Moim zdaniem to dużo i tak chyba nie powinno być. Bez bezpiecznika te 0.2A to też nie jest mało. Może któryś z przekaźników niedomaga? Może jest jakiś "upływ" do masy?

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 12:54
autor: wesol
Nie dochodzi do jednego ampera tylko do jednej dziesiątej ampera. To stanowczo za dużo. 0.02A to już dobry wynik.
Wyciągnij ów bezpiecznik i obadaj wkoło auta czy całe oświetlenie jest znaczy się działa. Ja bym pokusił się jazdy bez tego bezpiecznika.

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 13:04
autor: yox
Wg ELSA, dla Twojego auta to: SC24, podłączony do stały + (30) oraz
T16 - złącze diagnostyczne
J255 - Cimatronic
E1 - włącznik świateł

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 13:13
autor: Miki76
wesol pisze:Nie dochodzi do jednego ampera tylko do jednej dziesiątej ampera. To stanowczo za dużo. 0.02A to już dobry wynik.
Wyciągnij ów bezpiecznik i obadaj wkoło auta czy całe oświetlenie jest znaczy się działa. Ja bym pokusił się jazdy bez tego bezpiecznika.
jak mam wyjęty ten bezpiecznik to po przekręceniu zapłonu to światła oraz wentylatory działają bez przerwy co do jazdy bez tego bezpiecznika raczej nie możliwe gdyż nawet nawiewy nie działają
yox pisze:Wg ELSA, dla Twojego auta to: SC24, podłączony do stały + (30) oraz
T16 - złącze diagnostyczne
J255 - Cimatronic
E1 - włącznik świateł
no właśnie tylko dla czego jak poodłączam wszystkie te rzeczy to pobór nie spada

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 13:26
autor: yox
Masz na schemacie numery wtyczek i pinów, więc sprawdż co najwięcej 'ciągnie' ;)

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 13:35
autor: Miki76
yox pisze:Masz na schemacie numery wtyczek i pinów, więc sprawdż co najwięcej 'ciągnie' ;)
może głupie pytanie lecz w jaki sposób sprawdzić pin po pinie czy na nim ciągnie prąd

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 13:45
autor: yox
Miki76 pisze:
yox pisze:Masz na schemacie numery wtyczek i pinów, więc sprawdż co najwięcej 'ciągnie' ;)
może głupie pytanie lecz w jaki sposób sprawdzić pin po pinie czy na nim ciągnie prąd
metodą 'szpileczki' ;) czyli wbij szpilkę w kabelek i mierz :)

Re: Za co odpowiada ten bezpieczniki czy taki ma być pobór p

: ndz wrz 25, 2016 14:23
autor: Miki76
sprawdzałem dziś jeszcze T16 - złącze diagnostyczne i w nim po uśpieniu jest cały czas prąd na jednym pinie czy tak powinno być lecz patrząc na to że łączy się z tym bezpiecznikiem to musi być tam prąd ale jeśli nie jest nic pod to podłączone to w sumie poboru nie powinno być
yox pisze:
Miki76 pisze:
yox pisze:Masz na schemacie numery wtyczek i pinów, więc sprawdż co najwięcej 'ciągnie' ;)
może głupie pytanie lecz w jaki sposób sprawdzić pin po pinie czy na nim ciągnie prąd
metodą 'szpileczki' ;) czyli wbij szpilkę w kabelek i mierz :)
rozumiem lecz wbijając szpilkę mogę tylko sprawdzić czy jet tam prąd ale jak ustawić multimetr żeby sprawdzić jaki duży płynie w tym przewodzie prąd przez przypadek zwarłem z masą ten przewód w złączu diagnostycznym i właśnie wywalil bezpiecznik SC24 10A