1.6 FSI - fakty i mity

Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: andrz3j »

O silniku 1.6 FSI napisane jest w necie dużo złego. Bardzo dużo osób powiela te informacje, jednak nigdy nie mieli styczności z takim silnikiem. Prośba do osób które mają, lub mieli FSI o opinię. Poniżej opiszę swoje zdanie na temat FSI:

Problemy:
1. Problem z odkładającym się nagarem na zaworach i związanym z tym spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika. W necie pisze że po 100 pppkm pojawiają się problemy.
- Znam auto od nowości, obecnie ma 161 000 km zrobione, "nagar" nigdy nie był czyszczony a silnik chodzi bardzo równo, bez spadku mocy.
2. Problem z wyciągającym się łańcuchem rozrządu.
- faktycznie istnieje ten problem. U mnie przy 123 000 km wymieniłem wszystko(łańcuch,napinacz, wariator, ślizgi itp. bo chciałem wszystko a wystarczyło łańcuch i napinacz, nawet slizgów ASO proponowało nie wymieniać).
Koszt kształtuje się trochę drożej (ok.2x drozej) niż przy paskach rozrządu ceny u zwykłego mechanika od 1200 pln (bez wariatora) do 4 000 pln za wymianę wszystkiego możliwego w ASO. 120 000 km to w moim przypadku 12 lat jeżdżenia :).
3. Problem z NOX- czujnikiem tlenków azotu.
- występuje u jednych u innych rzadziej. Koszt czujnika tlenków azotu w ASO ok.1700 pln. Wywalenie z softu przez " chiptunera" od 200 pln.
NOX w FSI trzeba traktować jak DPF w dieslach i całą ekologię w innych autach- jak pojawia się problem usunąć, wyprogramować za kilkaset pln i po problemie.
4. Przepalanie cewek zapłonowych.
- u mnie jedna się przepaliła przy ok 135 000 km. Koszt cewki NGK ok.85 pln. Ja wymieniłem wszystkie choć nie musiałem.
5. Tylko PB98.
- Można stosować również pb95 z niewielkim spadkiem mocy(cyt. Z klapki wlewu paliwa). Kiedyś polecano stosowanie tylko pb98 ze wzgledu na mniejszą zawartość siarki niż w pb95. Moim zdaniem obecnie sprzedawane pb95 nie ma bardziej negatywnego wpływu na np.NOX niż pb98

Duża ilość problemów wynika z tego, że część mechaników nie zna tego silnika, zastosowanych czujników, technologii w porównaniu do tradycyjnych 1.6.

Zalety:
1. Mniejsze spalanie niż u tradycyjnych konstrukcji. Jadąc w trasie do 90km/h można zejść poniżej 6l.
Moje średnie spalanie, trasa, miasto (codziennie do przedszkola) jak w podpisie ok 7,3l.
2. Cicha praca silnika (pamiętam zachwyt kilku osób na zlocie 2 lata temu):)
3. Brak dwumasy.
4. Brak problemów z zamarzającą ropą zimą..
5. Coś jeszcze by się znalazło.

Zadbany FSI, serwisowany potrafi odwdzięczyć się bardzo ładną i bezawaryjną pracą.

Chętnie poczytam opini innych użytkowników FSI, nie teoretyków(nie obrażając nikogo) niemających styczności z FSI i czerpiący wiedzę z neta. ;)
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
cholek80
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: śr maja 04, 2016 20:36
Auto:: T1 1.6 FSI BAG 2003r
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Otwock
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: cholek80 »

Od około roku jestem posiadaczem 1,6 FSI z 2003 roku. Zaraz po zakupie wymieniłem pasek klinowy, klocki/tarcze hamulcowe i standardowo olej, filtry itp.
Do tego czasu nie ma prawie żadnych problemów z silnikiem poza wspomnianym czujnikiem nox z którym zdążyłem się zaprzyjaźnić, po prostu kasuję błąd i czekam kilkaset kilometrów na ponowne odwiedziny:)
Zastanawiałem się nad zagazowaniem ale przy średnim spalaniu 7,5 litra i koszcie instalacji około 4500 tysiąca to moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie jest to opłacalne.

Jedyna usterka którą auto posiada to brak trzeciego stopu + podgrzewanie tylnej szyby + wycieraczka. Podobno jakieś kabelki do wymiany więc jak sam nie znajdę czasu to zaprowadzę do elektryka (przy okazji może nox przeprogramuje:)
Skrzyniu21
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: pn gru 14, 2015 14:51
Auto:: Touran
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: WKLP
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: Skrzyniu21 »

ja miałem golfa V 1.6 FSI oznaczenie silnika BAG, orginalny przebieg 182tyś miesiąc temu sprzedałem, i byłem z niego zadowolony, żadnych problemów z silnikiem itp nie miałem i nie są, ponieważ znam nowego właściciela i mam z nim kontakt, spalanie miasto ok 7,5l, nie którzy odradzają FSi, ja polecam, naprawdę dobry silnik i nawet idzie troszkę przydepnąć:) jak na 116km to ładnie idzie.. Pozdrawiam
Posiadam VCDS 12.12.
Awatar użytkownika
dymek
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: pt kwie 03, 2015 20:59
Auto:: vw touran 1.6 FSI 2006
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Świebodzice
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: dymek »

Potwierdzam opinie kolegów.Przebieg 115 tyś,gdy go kupiłem miał 96tyś.żadnych problemów z silnikiem.Jedyne co wymieniałem,to płyny eksploatacyjne plus tarcze z klockami i ramię tylnej wycieraczki.Średnie spalanie w trasie przy 120-130km/h 7,2l.Tankuję tylko Pb98,olej Castrol Edge 5w30.Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy FSI! :super:
Awatar użytkownika
Gandalf
Użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 23:30
Auto:: Touran 1.4 TSI HL 2016
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: Gandalf »

Jeździłem 9 lat samochodem z silnikiem 2.0 FSI (Octavia II rocznik 12'2016 kupiona przeze mnie nowa w salonie) i mam bardzo dobre doświadczenia. Auto przejechało od nowości ponad 100 tys km i z silnikiem nie było żadnych problemów. Jedyne co robiłem to wymiany eksploatacyjne (dobry olej silnikowy 507, świece i olej w skrzyni biegów wymienione po 60 tys. km, klocki i tarcze z tyłu po 100 tys km a klocki i tarcze z przodu dalej są fabrycznie oryginalne). Samochód obecnie jeździ w rodzinie. Dalej bez problemów :-)

Silnik FSI i jego charakterystyka bardzo mi odpowiadała. Moje nowe 1,4 TSI w Touranie z tą samą mocą pozostawia niedosyt...
Awatar użytkownika
kijec
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 25, 2016 21:32
Auto:: Touran 1t2 1.4 140km 2008
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: kijec »

Miałem 1.4 fsi golf V. Jedyny problem to NOX ale kasacja i jakiś czas spokój. Trzeba pamiętać o łańcuchu i dobry olej w wysokim stanem nie na minimum. Pozdrawiam fanów Pb
jamal111
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 16, 2017 20:55
Auto:: VW Touran 1.6FSI BLF 2005
Imię:: Jamal
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: jamal111 »

Mam Tourana 1.6 FSI BLF od 3 lat. Pół roku po zakupie wymieniłem rozrząd -bez wymiany wariatora ( przebieg ok.158tys.km) Podobno teraz wymiana rozrządu przy ok. 300 tys km
Tankuje tylko pb98
Rok temu wymieniłem jedną cewkę.
Olej Platinum max expert for VW 5W-30
3 miesiące temu została wyczyszczona przepustnica - ustało delikatne szarpanie przy zmianie biegów.
Krótko potem pojawił się klekot-turkot który przez 2-3 sek. pojawiał się czasem po odpaleniu silnika.
Wymieniłem zawór zwrotny oleju, wkład filtra oleju (oryg. vw germany), czapka, taki cały komplet,
z nowymi oringami. (stare oringi były spłaszczone-wymęczone)
Turkot już więcej się nie pojawił, a autko wyraźnie się ożywiło.(odpowiednie ciśnienie oleju swoje zrobiło)
Czyszczenie przepustnicy + wymiana kpl. zaworu oleju i jest wyraźna poprawa pracy silnika.
Za taki komplet( zawór oleju) w ASO zapłaciłem 150 zł Do silnika 1.6 FSI BLF nr kat. 03C115403f
Z ważniejszych napraw to tyle.
Aktualny przebieg 172 tys.km
Fajne autko, nie ma co gadać.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
DawidGDA
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 22, 2017 12:52
Auto:: Touran 1.6 FSI 2003
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: DawidGDA »

Ja mam 1.6 FSI od 2 miesięcy. Rzeczywiśćie na PB95 jedzie słabiej. Na PB98 wyraźnie się ożywia. Przebieg 174tyś rok 2003. Po zakupie padła cewka na 4 cylindrze ... samochód dojechał na 3 cylindrach z 10 km, wymieniłem na chodniku w 5 minut i jeździ. Spalanie? Duże. Jazda po Gdańsku z pracy i do pracy średnia bliska 10l/100km, jazda po trasie ciężko poniżej 7 l/100 zejść. Za to jazda po Gdańsku w niedzielę gdy nie ma ruchu ... max 8 l/100.

Co mnie denerwuje w silniku:

- jest głośny pow. 3000 obr.
- niestabilnie pracuje na jałowym (w sensie normalny człowiek pewnie by tego nie odczuł ale ja jestem przewrażliwiony i czuć lekkie drgania na fotelu tak co 2 sekundy ... ale domyślam się, że to przez te ekologiczne obroty 620/640 obr.min
- mocy brak demon prędkości to to nie jest
mdj
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 02, 2017 19:46
Auto:: Touran 1.6 2004
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Piła

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: mdj »

Ogólnie odradzano mi FSI, ale zakupiłem i teoretycznie nie narzekam. Fajny, rodzinny samochód, nie ejst to demon prędkości, jeździmy w trasę, 120 na liczniku, jedzie ok. Wiadomo, nie zerwie się na rondzie czy światłach, ale jeśli ktoś kupuje 1,6 FSI to wie po co to robi. Ja zakupiłem go zamiast auta 1,9 TDI, który szedł jak błyskawica, ale irytowały mnie koszty związane z dieslem.

Jedynie irytuje mnie jego spalenie, ostatnio rzuciłem się nawet na wymianę NOX'a, co miało pomóc w dużym spalaniu, w mieście pali czasami ok. 10,5/100, aż mi chodzi po glowie zagazowanie.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: andrz3j »

MDJ...
Nox nie zmniejszy spalania, wręcz nieznacznie może podnieść.
Ile pali ci w trasie ? Jadąc 90, 120?
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: turek »

Jadąc 90,120? ile pali przy 140 na autostradzie bo to też ważne ;)
mdj
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 02, 2017 19:46
Auto:: Touran 1.6 2004
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Piła

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: mdj »

W mieście mi dużo pali, ok 10 litrów na sto. W trasie spalanie spada do ok. 8,5l.
iwanbububu
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 17, 2017 04:51
Auto:: touran 2.0 fsi 2004
Imię:: Jan
Lokalizacja: Koszalin

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: iwanbububu »

U mnie w touranie jest 2.0 fsi i też mam problem z sensorem NOX cena mnie przeraziła w serwisie nowa kosztuje ponad 2500zł. ale autko super wygodne
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: andrz3j »

iwanbububu pisze:U mnie w touranie jest 2.0 fsi i też mam problem z sensorem NOX cena mnie przeraziła w serwisie nowa kosztuje ponad 2500zł. ale autko super wygodne
Jedź do "chip tunera" wyłączy NOX bez problemu ceny od 150 płn w górę.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
cholek80
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: śr maja 04, 2016 20:36
Auto:: T1 1.6 FSI BAG 2003r
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Otwock
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 1.6 FSI - fakty i mity

Post autor: cholek80 »

Cześć,

Postanowiłem zapytać gazownika o aktualną cenę instalacji gazowej do mojego 1.6 FSI BAG i polecił mi LANDI RENZO DIRECT za 5500zł. Podobno inne nie bardzo podchodzą do BAG.
Prawda to?
A może ktoś ma inną, tańszą instalację i podzieli się opinią?
ODPOWIEDZ