Strona 1 z 11

Felgi 18" do turka jakie wymiary???

: pn mar 19, 2012 23:30
autor: charlie
Noszę się z zamiarem kupna felg do tourana, czy ktoś mógłby mi jakoś na jakich wymiarach się skupić żeby nic nie obcierało ani nie wystawało??
oponki myślę 225/45/18 tylko o co biega z tym ET itp... Z góry dzięki. Pozdro :P

: wt mar 20, 2012 00:03
autor: Turanek
ET to odsadzenie felgi, czyli inaczej określenie przetłoczenia felgi, czyli jak głęboko położona jest płaszczyzna mocowania felgi. W praktyce ile schowana / wystaje felga.
Np. tutaj znajdziesz więcej.

Przy felgach ważne też jest ich szerokość podana w calach np. 71/2J, 8J i do tego ET. Przy szerokości 225 i np. ET 35 z przodu, opona będzie lekko wystawać (ok.1 cm) poza obrys błotnika.

: wt mar 20, 2012 00:13
autor: charlie
Ok, dzięki znalazłem felgi 18" 8" szerokie i ET 45 według Twoich wskazówek powinny pasować. :) :)

ok

: wt mar 20, 2012 07:44
autor: niko02
Będą pasować.

: wt mar 20, 2012 14:00
autor: marcin975
Ja też mam 8.0x18 ET38 i obniżony -35mm i nic nie ociera. jak chcesz mieć komfort lepszy,a auto na seryjnym zawieszeniu to opona o wyższym profilu np.50 będzie lepsza. ;)

: wt mar 20, 2012 16:23
autor: niko02
50/18" ciężko dostępne i chyba tylko nówki, no i kasa oczywiście spora. Ja mam osobiście 225/45/18 pirelli Cinturato, osobiście jeszcze nie jeździłem ale testy są obiecujące i mam nadzieję, że odczucia będą pozytywne na seryjnym zawieszeniu.

: wt mar 20, 2012 21:44
autor: Turanek
No to zobaczymy komu wcześniej wyząbkują opony na tylnej osi :>

: śr mar 21, 2012 07:37
autor: niko02
W sumie fakt, będzie dobre porównanie. Pytanie dodatkowe, czy przy takich rozmiarach, które są ponad standard fabryczny, trzeba coś zmieniać w ustawieniach zawieszenia? Gdzieś kiedyś coś mi się rzuciło na oczy, że kąty się powinno zienić ale nie jestem pewien... Ktoś się orientuje?

: śr mar 21, 2012 08:09
autor: kufcio
Mój wyszedł z fabryki na 18" 225/45/18 ale jakie ET nie wiem, musiał bym do garażu skoczyć bo obecnie na stalowych lata.

Dlaczego ma ząbkować? widziałem wyząbkowane opony ale czytałem kiedyś ze to bardziej od nie właściwego ciśnienia / stanu amorów i stylu jazdy - zakładając że geometria OK.

: pn kwie 23, 2012 22:51
autor: zduno
Niko dowiedziałeś się może wiecej szczegółów w tym temacie ?
ciekawi mnie jak koledzy z zachodu rozwiązuja ten problem ,widać że latają turkami na szerokich kapciach :roll:

: pn kwie 23, 2012 22:58
autor: JacaTouran
zduno pisze:Niko dowiedziałeś się może wiecej szczegółów w tym temacie ?
ciekawi mnie jak koledzy z zachodu rozwiązuja ten problem ,widać że latają turkami na szerokich kapciach :roll:

Zerknij na moją prezentację, tak jak już gdzieś pisaem na forum nie trzeba za wiele kombinować. Ustawić na geometrii jak najbliżej ideału wg. komputera diagnostycznego i na autko i w drogę. Jeżdźę ponad 2 lata na 225/40/18 i kapciach uniroyala - żadnego ząbkowania i innych cyrków nie ma. Zawieszenie stan idealny.
Zakładaj i w drogę :ok:

: pn cze 11, 2012 20:12
autor: Marekk
Mam pytanko co do 18 cali... upatrzyłem sobie talerze od Audi A8
18/8j ET 35 z opona 225/40 da się jezdzić na seryjnym zawieszeniu?
Czy nie trzeba jakiś dystansów dokładać ... zawieszenia zmieniać i czy o błotniki nie będzie tarło przy takim ET?

: pn cze 11, 2012 23:45
autor: Turanek
Będą na styk

: wt cze 12, 2012 00:00
autor: niko02
Przeżyjesz, chociaż ET to już chyba najmniejsze, jakie mogło by być.

: wt cze 12, 2012 14:57
autor: aki
szczerze mówiąc ten model felg który zpodałeś wyżej to już przestażały model, i nie opłaca się według mnie ich kupować pomuśl o czym jak TOMASON TN4 lub coś z ich produkcji. Niemiecka firma robiąca solidne felgi, MAM, eta beta, BBS lub oryginaly VW np. OMANYT