Strona 1 z 3

Czerwona "Strzała"

: śr mar 08, 2017 23:04
autor: poaa1hd
Witam. Czas przedstawic swoje cacko ;) A wiec co można powiedzieć... Touran jak Touran :) 2005 rok BKD HIGHLINE. przejechane puki co ma 245000 i jedzie aż milo. Po zakupie prawie rok temu z przodu z zawieszenia dochodziły dziwne dźwięki wiec wszystko zostało wymienione. Touran dostał nowe sprężyny EIBACH Pro Kit obniżające o 2,5 cm nowe amortyzatory przód i tył nowe łożyska na kolumny z przodu, nowe odboje i osłony z przodu, nowe wahacze przód, nowe silentbloki, nowe łączniki stabilizatora, nowe mocowania osłony i odboje amortyzatorów tył, nowe buciki w rozmiarze 18 cali na lato no i nowa turbinka hybryda co by go troszke podkręcić. Silnik był płukany olej jest wymieniany co 10000 do tego nowy EGR i uszczelka pod pokrywę zaworów. Rozrząd oczywiście tez wymieniony. Autko nie kopci nawet jak jest zimne :) W planach jest wymiana całego zawieszenia z tylu łącznie z wózkiem oraz układ hamulcowy z Audi S3 345 mm przód i 310 mm tył. Rozwazam zakup zaciskow Brembo 4 tloczkowych na przod z Audi Q5 ktore powinny idealnie pasowac do tego zestawu. W środku wymienione sa kratki nawiewów z modelu 1T3 oraz panel klimatronik, włącznik świateł i regulacja lusterek z opcja składania. Lusterko wewnętrzne zmienione na automatyczne oraz przygotowana instalacja pod czujnik deszczu i zmierzchu. Lusterka zewnętrzne składane automatycznie z modelu 1t3 zamykane z pilota otwierane po przekręceniu zapłonu. Aktualnie walcze z uruchomieniem sprężarki klimatyzacji. Jest juz nowy komputer silnika niestety bez pinu :D W planach RNS 510 kierownica z łopatkami i zmiana podświetlania zegarów na białe, przód od polifta no i lakierowanie całości . Co jeszcze mi przyjdzie do głowy nie wiem okaże sie z czasem. Może jakieś pomysly? Pozdrawiam

Re: Czerwona "Strzała"

: śr mar 08, 2017 23:20
autor: turek
Ładne koła, no i oczywiście auto,miliona kilometrów :ok:

Re: Czerwona "Strzała"

: śr mar 08, 2017 23:45
autor: gordon
Nie no, chłopaku, fura jak ta lala! A i plany zacne. Poprosimy więcej zdjęć!

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 09:24
autor: KriSSo
Ale fajny sprzęt. Gratulacje. Widzę, że dbasz o detale i nie żałujesz środków, żeby autko było igiełką, brawo. Heble z S3/R to świetny pomysł, będzie brzytwa. Natomiast szkoda, że nie kupiłeś sobie kompletu Bilstein B12, bo miałbyś wtedy Eibacha -25 ze świetnym B8 i znakomitą trakcję zwłaszcza, że i tak wszystko włożyłeś nowe (amorki i osprzęt).
Z przodem poliftowym będzie pięknie. Brawo. :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 10:21
autor: poaa1hd
Witam. Dzięki za wszystkie pozytywne komentarze :) Co do zestawu Bilstein B12 pewnie było by lepiej tylko to ma byc nadal rodzinne autko. Na tor nie latam wiec to wystarczy a trakcja i tak jest rewelacyjna. Co prawda puki co jeżdżone było tylko na zimówkach bo wszystko było wymieniane w grudniu ale patrząc jak auto teraz się zachowuje to na letnich będzie jak dla mnie i mojej jazdy rewelacja. Do tego Norwegia to dziwny kraj jak tylko coś z autem robisz na wszystko papiery trzeba i po zmianie lecisz do urzędu komunikacji oni wszystko sprawdzają i zatwierdzają i wpisują w dowód rejestracyjny a jak tego nie zrobisz a bardzo zmodyfikujesz auto to jeśli na przeglądzie się dopatrzą to cie tam odeślą. Ze sprężynami to pikuś bo nowe kupujesz i masz tuv na to i ze są do tego auta potrzebujesz tylko wydruk ze zrobionej geometrii i ustawienia świateł :) ale jak hamulce chce zmienić... masakra z volkswagena mam mieć pismo ze te z S3 beda działać w Touranie do tego jeśli używane kupie to musze mieć vin auta z którego zestaw pochodził. za to hak do przyczepki gdzie może się urwać jak coś zle zrobisz to na ulicy możesz założyć sobie sam i to wszystko zero przeglądu. Dla tego nie chce za bardzo ingerować żeby móc wszystko zrobić zgodnie z przepisami co przy sprzedaży będzie plusem. Jeśli jest tu ktoś z okolic Haugesund to służe pomocą. Mam dostęp do podnośników i sprzętu diagnostycznego. Pozdrawiam

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 10:25
autor: thomasrog
Bardzo ładny, powodzenia w realizacji planów :super: , miliona lilometrów

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 11:03
autor: bartez55
Bardzo ładny:) czerwone samochody zawsze mają +30 km więcej pod maską :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 16:42
autor: KriSSo
poaa1hd pisze:Co do zestawu Bilstein B12 pewnie było by lepiej tylko to ma byc nadal rodzinne autko. Na tor nie latam wiec to wystarczy a trakcja i tak jest rewelacyjna.
B12 jest zestawem na codzień, to nie jest zawias na tor :). Ale okej :).
poaa1hd pisze:Ze sprężynami to pikuś bo nowe kupujesz i masz tuv
Gdy kupujesz kompletny zestaw KW, Eibacha, Bilsteina, to od producenta na ten zestaw też dostajesz TUV, także luzik.
poaa1hd pisze:Do tego Norwegia to dziwny kraj jak tylko coś z autem robisz na wszystko papiery trzeba i po zmianie lecisz do urzędu komunikacji oni wszystko sprawdzają i zatwierdzają i wpisują w dowód rejestracyjny
Czyli, w Niemczech tak jest, w Austrii, dodatkowo jak widać w Norwegii, chyba w ogóle całej Europie zachodniej? Niesamowity tam porządek mają, co więcej - zdaje się, że takie zmiany w dowodzie itd .. za każdym razem trzeba ekstra zapłacić, racja? Dla odmiany w Polsce mamy totalnie wolną amerykankę jeśli chodzi o zmiany. Zakładanie wszystkiego na pałę i zero problemów :). Tylko czekać, kiedy to się zmieni i zafundują nam podobne rygory.
poaa1hd pisze:ale jak hamulce chce zmienić... masakra z volkswagena mam mieć pismo ze te z S3 beda działać w Touranie do tego jeśli używane kupie to musze mieć vin auta z którego zestaw pochodził
Hehe, to jest najlepsze ;)

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 17:49
autor: poaa1hd
Zgodzę sie ze na zestawy zawieszenia gwintowanego tez jest TUV chodziło mi bardziej o brak problemów przy sprzedaży auta. Tu ludzie dziwnie na wszystko patrzą a tak auto jest jak najbardziej "normalne" i nie będzie marudzenia. A co do tego poukładania to nie tak do końca tu idą ze skrajności w skrajność. Do mnie sie beda czepiać ze hamulce zmienione co z tego ze będzie auto lepiej hamowało wszystko pasuje p&p i nic nie trzeba przerabiać czyli jak fabryka dala, poza kodowaniem pompy a z drugiej strony sprowadzasz auto z zagranicy jedziesz do urzędu rejestracji zrobią kilka fotek wypełnią papiery i na drogę zero sprawdzania stanu technicznego :D. Rozumiem ze te auta o których teraz napisałem sa dosyć nowe i maja przejechane do 30 tysięcy kilometrów i sa max z 2014 roku ale to juz jest czas i odległość w których coś z autem mogło się stać a nikt tego nie sprawdza.

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 22:35
autor: Zarzyk2
Bardzo ładna sztuka i ten kolorek :)
powodzenia w dalszych modach i bezawaryjności :super:

Re: Czerwona "Strzała"

: czw mar 09, 2017 22:38
autor: karolek_ust
Ładna czerwień :super:

Re: Czerwona "Strzała"

: pt mar 10, 2017 00:51
autor: PioDer
Kolor super :oki: Widzę lusterka od 1T3 :haha: Będziesz lakierował?

Pozdrawiam :cze:

Re: Czerwona "Strzała"

: pt mar 10, 2017 08:13
autor: poaa1hd
Lusterka beda lakierowane w czarny połysk relingi dachowe tak samo i jak wejdzie przód poliftowy to grill i wszystkie kratki tez beda lakierowane w czarny połysk no chyba ze koncepcja się zmieni do tego czasu. Puki co priorytet to stan techniczny auta czyli teraz zawieszenie całe z tyłu i konserwacja podwozia no i hamulce co by ładnie to wyglądało w lato na 18 calach :)

Re: Czerwona "Strzała"

: pt mar 10, 2017 14:48
autor: dudek_t
Bardzo fajne auto. Użyteczne obniżenie, ładne koło :oki:

Re: Czerwona "Strzała"

: sob mar 25, 2017 13:01
autor: poaa1hd
Dziękuje za wszystkie pochlebstwa :) Weekend mogę uznać za udany. Kolejne wyzwanie zakończone. Wymiana sterownika silnika się udała i klimka chłodzi aż miło. Jeśli ktoś ma zdolności manualne i nie boi się wyzwań to nawet sterownik bez pinu immo który może kupić juz za 130 zł się nada. W moim przypadku wystarczyło przepisać eeprom ze starego sterownika do nowego i auto ruszyło od strzała. Oczywiście trzeba lutować i kupić BDM100 do sczytania sterownika za następne 130 zł no ale to juz sprzęt który może się przydać na przyszłość. Jak juz wiadomo co i jak zrobić to sprawa jest do ogarnięcia w godzine. Najtrudniejsza częścią z całej zabawy jest chyba otwieranie sterownika :D Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie pomogę. Dziękuje za pomoc koledze Marcinowi który mnie naprowadził co i jak zrobić. Nie ma go u Nas na forum ale może czyta ;)

Niestety nie jest tak pięknie jak by sie mogło wydawać :) zabawa z eeprom zadziała jeśli sterowniki sa identyczne. W tym przypadku auto owszem odpala jeździ i jest wszystko ok ale wywala błąd sterownika silnika po kilku odpaleniach :( nic zabawy z oprogramowaniem ciąg dalszy mnie czeka no ewentualnie wyłączenie immo skoro i tak będzie to konieczne do wymiany licznika na kolor.

No to juz wszystko lata :) Nie wiem czy się sam nakręcam ale widze i czuje różnice między starym i nowym sterownikiem. Nie mam pojęcia czy ktoś nie grzebał w starym ale teraz auto odpala czy cieple czy zimne nie przekraczając 1000 rpm. Do tego inaczej "dogaduje się" ze skrzynia biegów. Wszystko jak by szybciej i równiej działa.