Czerwona "Strzała"
-
poaa1hd
- ____________________

- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Czerwona "Strzała"
Witam. Czas przedstawic swoje cacko
A wiec co można powiedzieć... Touran jak Touran
2005 rok BKD HIGHLINE. przejechane puki co ma 245000 i jedzie aż milo. Po zakupie prawie rok temu z przodu z zawieszenia dochodziły dziwne dźwięki wiec wszystko zostało wymienione. Touran dostał nowe sprężyny EIBACH Pro Kit obniżające o 2,5 cm nowe amortyzatory przód i tył nowe łożyska na kolumny z przodu, nowe odboje i osłony z przodu, nowe wahacze przód, nowe silentbloki, nowe łączniki stabilizatora, nowe mocowania osłony i odboje amortyzatorów tył, nowe buciki w rozmiarze 18 cali na lato no i nowa turbinka hybryda co by go troszke podkręcić. Silnik był płukany olej jest wymieniany co 10000 do tego nowy EGR i uszczelka pod pokrywę zaworów. Rozrząd oczywiście tez wymieniony. Autko nie kopci nawet jak jest zimne
W planach jest wymiana całego zawieszenia z tylu łącznie z wózkiem oraz układ hamulcowy z Audi S3 345 mm przód i 310 mm tył. Rozwazam zakup zaciskow Brembo 4 tloczkowych na przod z Audi Q5 ktore powinny idealnie pasowac do tego zestawu. W środku wymienione sa kratki nawiewów z modelu 1T3 oraz panel klimatronik, włącznik świateł i regulacja lusterek z opcja składania. Lusterko wewnętrzne zmienione na automatyczne oraz przygotowana instalacja pod czujnik deszczu i zmierzchu. Lusterka zewnętrzne składane automatycznie z modelu 1t3 zamykane z pilota otwierane po przekręceniu zapłonu. Aktualnie walcze z uruchomieniem sprężarki klimatyzacji. Jest juz nowy komputer silnika niestety bez pinu
W planach RNS 510 kierownica z łopatkami i zmiana podświetlania zegarów na białe, przód od polifta no i lakierowanie całości . Co jeszcze mi przyjdzie do głowy nie wiem okaże sie z czasem. Może jakieś pomysly? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt mar 28, 2017 20:14 przez poaa1hd, łącznie zmieniany 1 raz.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: Czerwona "Strzała"
Ale fajny sprzęt. Gratulacje. Widzę, że dbasz o detale i nie żałujesz środków, żeby autko było igiełką, brawo. Heble z S3/R to świetny pomysł, będzie brzytwa. Natomiast szkoda, że nie kupiłeś sobie kompletu Bilstein B12, bo miałbyś wtedy Eibacha -25 ze świetnym B8 i znakomitą trakcję zwłaszcza, że i tak wszystko włożyłeś nowe (amorki i osprzęt).
Z przodem poliftowym będzie pięknie. Brawo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Z przodem poliftowym będzie pięknie. Brawo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
poaa1hd
- ____________________

- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Witam. Dzięki za wszystkie pozytywne komentarze
Co do zestawu Bilstein B12 pewnie było by lepiej tylko to ma byc nadal rodzinne autko. Na tor nie latam wiec to wystarczy a trakcja i tak jest rewelacyjna. Co prawda puki co jeżdżone było tylko na zimówkach bo wszystko było wymieniane w grudniu ale patrząc jak auto teraz się zachowuje to na letnich będzie jak dla mnie i mojej jazdy rewelacja. Do tego Norwegia to dziwny kraj jak tylko coś z autem robisz na wszystko papiery trzeba i po zmianie lecisz do urzędu komunikacji oni wszystko sprawdzają i zatwierdzają i wpisują w dowód rejestracyjny a jak tego nie zrobisz a bardzo zmodyfikujesz auto to jeśli na przeglądzie się dopatrzą to cie tam odeślą. Ze sprężynami to pikuś bo nowe kupujesz i masz tuv na to i ze są do tego auta potrzebujesz tylko wydruk ze zrobionej geometrii i ustawienia świateł
ale jak hamulce chce zmienić... masakra z volkswagena mam mieć pismo ze te z S3 beda działać w Touranie do tego jeśli używane kupie to musze mieć vin auta z którego zestaw pochodził. za to hak do przyczepki gdzie może się urwać jak coś zle zrobisz to na ulicy możesz założyć sobie sam i to wszystko zero przeglądu. Dla tego nie chce za bardzo ingerować żeby móc wszystko zrobić zgodnie z przepisami co przy sprzedaży będzie plusem. Jeśli jest tu ktoś z okolic Haugesund to służe pomocą. Mam dostęp do podnośników i sprzętu diagnostycznego. Pozdrawiam
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Bardzo ładny:) czerwone samochody zawsze mają +30 km więcej pod maską 
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: Czerwona "Strzała"
B12 jest zestawem na codzień, to nie jest zawias na torpoaa1hd pisze:Co do zestawu Bilstein B12 pewnie było by lepiej tylko to ma byc nadal rodzinne autko. Na tor nie latam wiec to wystarczy a trakcja i tak jest rewelacyjna.
Gdy kupujesz kompletny zestaw KW, Eibacha, Bilsteina, to od producenta na ten zestaw też dostajesz TUV, także luzik.poaa1hd pisze:Ze sprężynami to pikuś bo nowe kupujesz i masz tuv
Czyli, w Niemczech tak jest, w Austrii, dodatkowo jak widać w Norwegii, chyba w ogóle całej Europie zachodniej? Niesamowity tam porządek mają, co więcej - zdaje się, że takie zmiany w dowodzie itd .. za każdym razem trzeba ekstra zapłacić, racja? Dla odmiany w Polsce mamy totalnie wolną amerykankę jeśli chodzi o zmiany. Zakładanie wszystkiego na pałę i zero problemówpoaa1hd pisze:Do tego Norwegia to dziwny kraj jak tylko coś z autem robisz na wszystko papiery trzeba i po zmianie lecisz do urzędu komunikacji oni wszystko sprawdzają i zatwierdzają i wpisują w dowód rejestracyjny
Hehe, to jest najlepszepoaa1hd pisze:ale jak hamulce chce zmienić... masakra z volkswagena mam mieć pismo ze te z S3 beda działać w Touranie do tego jeśli używane kupie to musze mieć vin auta z którego zestaw pochodził
-
poaa1hd
- ____________________

- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Zgodzę sie ze na zestawy zawieszenia gwintowanego tez jest TUV chodziło mi bardziej o brak problemów przy sprzedaży auta. Tu ludzie dziwnie na wszystko patrzą a tak auto jest jak najbardziej "normalne" i nie będzie marudzenia. A co do tego poukładania to nie tak do końca tu idą ze skrajności w skrajność. Do mnie sie beda czepiać ze hamulce zmienione co z tego ze będzie auto lepiej hamowało wszystko pasuje p&p i nic nie trzeba przerabiać czyli jak fabryka dala, poza kodowaniem pompy a z drugiej strony sprowadzasz auto z zagranicy jedziesz do urzędu rejestracji zrobią kilka fotek wypełnią papiery i na drogę zero sprawdzania stanu technicznego
. Rozumiem ze te auta o których teraz napisałem sa dosyć nowe i maja przejechane do 30 tysięcy kilometrów i sa max z 2014 roku ale to juz jest czas i odległość w których coś z autem mogło się stać a nikt tego nie sprawdza.
- Zarzyk2
- Początkujący
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 14, 2017 11:22
- Auto:: Vw Touran 2004 AVQ
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Bardzo ładna sztuka i ten kolorek
powodzenia w dalszych modach i bezawaryjności
powodzenia w dalszych modach i bezawaryjności
jest:
VW T5 Shuttle
VW Caddy mk1
VW Touran
Smart for two - sztuk dwie
VW T5 Shuttle
VW Caddy mk1
VW Touran
Smart for two - sztuk dwie
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Ładna czerwień 
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
poaa1hd
- ____________________

- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Lusterka beda lakierowane w czarny połysk relingi dachowe tak samo i jak wejdzie przód poliftowy to grill i wszystkie kratki tez beda lakierowane w czarny połysk no chyba ze koncepcja się zmieni do tego czasu. Puki co priorytet to stan techniczny auta czyli teraz zawieszenie całe z tyłu i konserwacja podwozia no i hamulce co by ładnie to wyglądało w lato na 18 calach 
-
poaa1hd
- ____________________

- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Czerwona "Strzała"
Dziękuje za wszystkie pochlebstwa
Weekend mogę uznać za udany. Kolejne wyzwanie zakończone. Wymiana sterownika silnika się udała i klimka chłodzi aż miło. Jeśli ktoś ma zdolności manualne i nie boi się wyzwań to nawet sterownik bez pinu immo który może kupić juz za 130 zł się nada. W moim przypadku wystarczyło przepisać eeprom ze starego sterownika do nowego i auto ruszyło od strzała. Oczywiście trzeba lutować i kupić BDM100 do sczytania sterownika za następne 130 zł no ale to juz sprzęt który może się przydać na przyszłość. Jak juz wiadomo co i jak zrobić to sprawa jest do ogarnięcia w godzine. Najtrudniejsza częścią z całej zabawy jest chyba otwieranie sterownika
Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie pomogę. Dziękuje za pomoc koledze Marcinowi który mnie naprowadził co i jak zrobić. Nie ma go u Nas na forum ale może czyta 
Niestety nie jest tak pięknie jak by sie mogło wydawać
zabawa z eeprom zadziała jeśli sterowniki sa identyczne. W tym przypadku auto owszem odpala jeździ i jest wszystko ok ale wywala błąd sterownika silnika po kilku odpaleniach
nic zabawy z oprogramowaniem ciąg dalszy mnie czeka no ewentualnie wyłączenie immo skoro i tak będzie to konieczne do wymiany licznika na kolor.
No to juz wszystko lata
Nie wiem czy się sam nakręcam ale widze i czuje różnice między starym i nowym sterownikiem. Nie mam pojęcia czy ktoś nie grzebał w starym ale teraz auto odpala czy cieple czy zimne nie przekraczając 1000 rpm. Do tego inaczej "dogaduje się" ze skrzynia biegów. Wszystko jak by szybciej i równiej działa.
Niestety nie jest tak pięknie jak by sie mogło wydawać
No to juz wszystko lata