Łożyska/piasty tył - wymiana

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
zeniTh
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 29, 2012 18:49
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: RSR

Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: zeniTh »

witam
mam takie pytanie ponieważ od jakiegoś czasu już słychać łożyska z tyłu u mnie w touranie
zakupiłem nowe i chcialbym je wymienić, byłem już u kilku mechaników, ale wszystko na zapisy na za 2 tygodnie albo cena z kosmosu ...
pomyślałem czy by nie dało rady tego samemu wymienic ??

z tego co czytałm to żadnej filozofii tam nie ma, ale nie wiem jak jest z czujnikiem od abs/esp ? bo cos trzeba ustawiac zeby pierscienie sie ze soba zgrywaly ? potrzebna jest prasa ? chyba nie bo nowe lozyska sa juz w piascie ?

moze ktos wymienial u siebie i doradzi ?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: pabloxxx »

Kolego musisz się zaopatrzyć w dwa klucze typu spline 12 lub 14 i 18. Filozofii żadnej z wymianą nie ma, nie licząc zapieczonych śrub ;)
łożysko występuje tylko w komplecie razem z piastą niestety :(
ważny też jest moment dokręcenia piasty ok 210 nm.
kania_ka
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 22, 2011 18:48
Auto:: 1.9 tdi AVQ 2003
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 1 raz

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: kania_ka »

Witam !
Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego wątku...chciałbym się tylko upewnić czy spline 18 jest do odkręcenia śruby piasty?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: pabloxxx »

Tak ale popatrz z jaką śrubą kupisz, ja na przodzie mam na zwykłą nasadkę,
teraz z tego co widzę nowe sprzedawane są na spline
(zawsze skręcamy nową śrubą, która jest w kompecie z piastą :) )
kania_ka
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 22, 2011 18:48
Auto:: 1.9 tdi AVQ 2003
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 1 raz

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: kania_ka »

Dzięki za odpowiedź...w moim przypadku sama piasta i łożysko jest ok tylko wywala mi błąd abs/esp na czujniku prędkości obrotowej koła i chcę się tam jakoś dobrać. Sam czujnik nie chce wyjść po dobroci a coś urwać to nie sztuka;) no i przy okazji zobaczę jak z pierścieniem od abs bo wyczytałem, że to też może dawać takie oznaki.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
lsz11
Użytkownik
Posty: 169
Rejestracja: sob sty 26, 2013 18:30
Auto:: Touran 1.9 BLS DSG 2007r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: Olecko
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: lsz11 »

Witam
Które śruby, oprócz piasty, wymagają klucza typu "spline" ?
I jakie rozmiary tych kluczy gdyby ktoś doświadczony podał byłbym wdzięczny :drinks:
Szykuję się do wymiany piasty - tył i dobrze by było mieć owe klucze w gotowości niż potem z powrotem zakładać koło i pędzić do sklepu :shock:
VW Touran 1.9 TDI, BLS, DSG, 2007
Kamel
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 13:18
Auto:: Jetta A5 BKD 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: Kamel »

lsz11 pisze:Które śruby, oprócz piasty, wymagają klucza typu "spline" ?
I jakie rozmiary tych kluczy gdyby ktoś doświadczony podał byłbym wdzięczny :drinks:
Kolejno to będzie tak:
1) zdejmujesz koło
2) odkręcasz zacisk - klucze oczkowa 13 i płaska 15
3) zdejmujesz zacisk (odpuścić ręczny)
4) odkręcasz jarzmo - spline M14
5) odkręcasz tarczę - torx T25
6) zdejmujesz dekielek osłaniający śrubę piasty
7) wykręcasz śrubę - spline M18
8) zdejmujemy piastę z łożyskiem z czopa - powinno lekko zejść
9) czyścisz czop i zakładasz nową piastę z łożyskiem
10) przykręcasz śrubę - spline M18 - książkowo z siłą 180Nm + 180st (w praktyce dokręcenie książkowe może okazać się niemożliwe i poprzestajesz na ok. 210Nm)
11) składasz wszystko w odwrotnej kolejności
12) cieszysz się z dobrze wykonanej pracy, a pozostałe w kieszeni 150-200zł przeznaczasz na inny cel :ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: Bzyku »

Kamel - pięknie to opisałeś (zwłaszcza że mnie to czeka) pytanko gdzie kupić spline M18? największe jakie znalazłem to M16 i to z otworem jako klucz do korka spustowego. dzięki za pomoc
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
Kamel
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 13:18
Auto:: Jetta A5 BKD 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: Kamel »

Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)

Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html

Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość :D
Obrazek
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: rock4 »

Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza :)
Bzyku, powodzenia życzę :)
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: niko02 »

rock4 pisze:Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza :)
A jak by skręcić koła?
Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: tomix »

niko02 pisze:
rock4 pisze:Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza :)
A jak by skręcić koła?
Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
tylnich turan nie ma skretnych kol

-- 29 maja 2014, o 12:38 --
zeniTh pisze:witam

mam takie pytanie ponieważ od jakiegoś czasu już słychać łożyska z tyłu u mnie w touranie

zakupiłem nowe i chcialbym je wymienić, byłem już u kilku mechaników, ale wszystko na zapisy na za 2 tygodnie albo cena z kosmosu ...

pomyślałem czy by nie dało rady tego samemu wymienic ??
z tego co czytałm to żadnej filozofii tam nie ma, ale nie wiem jak jest z czujnikiem od abs/esp ? bo cos trzeba ustawiac zeby pierscienie sie ze soba zgrywaly ? potrzebna jest prasa ? chyba nie bo nowe lozyska sa juz w piascie ?
moze ktos wymienial u siebie i doradzi ?

witam, sprawa jest bardzo prosta , musisz tylko miec sprzet( jesli go nie masz to po prostu kup i zamiast zostawic to mechanikowi --sprzet ci sie zwroci) i najgorzej bedzie ze srubami ponizej , nie mysl ze sobie je odkrecisz grzechotka. bez klucza z nalozona rura w warunkach garazowych sie odkreci. ze sruba do piasty bez problemu sie odkreci
Załączniki
P1160073.JPG
P1160071.JPG
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: rock4 »

niko02 pisze:...Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
a ja wyznaję zasadę "nic na siłę, weź większy młotek".
Akurat widząc śrubę z nowego zestawu to przestałem się martwić o to, że mogę ją urwać. Bardziej się o klucz bałem czy wytrzyma ten moment...
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: Bzyku »

Kamel pisze:Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)

Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html

Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość :D
wielkie dzięki Kamel! teraz jak to poczytałem to się chyba również zastanowię nad zestawem udarowych - zawsze powinny wytrzymać więcej niż zwykłe. jeszcze zobaczę w miejscowej Castoramie lub OBI.
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: tomix »

Bzyku pisze:
Kamel pisze:Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)

Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html

Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość :D
wielkie dzięki Kamel! teraz jak to poczytałem to się chyba również zastanowię nad zestawem udarowych - zawsze powinny wytrzymać więcej niż zwykłe. jeszcze zobaczę w miejscowej Castoramie lub OBI.
jak masz tylko dlubac w garazu i uzywac tego raz w miesiacu albo co 2 miesiace to ci wytrzymaja nawet tansze i gorszej jakosci.
ODPOWIEDZ