Łożyska/piasty tył - wymiana
Łożyska/piasty tył - wymiana
witam
mam takie pytanie ponieważ od jakiegoś czasu już słychać łożyska z tyłu u mnie w touranie
zakupiłem nowe i chcialbym je wymienić, byłem już u kilku mechaników, ale wszystko na zapisy na za 2 tygodnie albo cena z kosmosu ...
pomyślałem czy by nie dało rady tego samemu wymienic ??
z tego co czytałm to żadnej filozofii tam nie ma, ale nie wiem jak jest z czujnikiem od abs/esp ? bo cos trzeba ustawiac zeby pierscienie sie ze soba zgrywaly ? potrzebna jest prasa ? chyba nie bo nowe lozyska sa juz w piascie ?
moze ktos wymienial u siebie i doradzi ?
pozdrawiam
mam takie pytanie ponieważ od jakiegoś czasu już słychać łożyska z tyłu u mnie w touranie
zakupiłem nowe i chcialbym je wymienić, byłem już u kilku mechaników, ale wszystko na zapisy na za 2 tygodnie albo cena z kosmosu ...
pomyślałem czy by nie dało rady tego samemu wymienic ??
z tego co czytałm to żadnej filozofii tam nie ma, ale nie wiem jak jest z czujnikiem od abs/esp ? bo cos trzeba ustawiac zeby pierscienie sie ze soba zgrywaly ? potrzebna jest prasa ? chyba nie bo nowe lozyska sa juz w piascie ?
moze ktos wymienial u siebie i doradzi ?
pozdrawiam
-
- Początkujący
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 22, 2011 18:48
- Auto:: 1.9 tdi AVQ 2003
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 1 raz
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Witam !
Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego wątku...chciałbym się tylko upewnić czy spline 18 jest do odkręcenia śruby piasty?
Pozdrawiam!
Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego wątku...chciałbym się tylko upewnić czy spline 18 jest do odkręcenia śruby piasty?
Pozdrawiam!
- pabloxxx
- Zaawansowany
- Posty: 412
- Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
- Auto:: Touran 1,9 TDI
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: LEGNICA
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Tak ale popatrz z jaką śrubą kupisz, ja na przodzie mam na zwykłą nasadkę,
teraz z tego co widzę nowe sprzedawane są na spline
(zawsze skręcamy nową śrubą, która jest w kompecie z piastą
)
teraz z tego co widzę nowe sprzedawane są na spline
(zawsze skręcamy nową śrubą, która jest w kompecie z piastą

-
- Początkujący
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 22, 2011 18:48
- Auto:: 1.9 tdi AVQ 2003
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 1 raz
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Dzięki za odpowiedź...w moim przypadku sama piasta i łożysko jest ok tylko wywala mi błąd abs/esp na czujniku prędkości obrotowej koła i chcę się tam jakoś dobrać. Sam czujnik nie chce wyjść po dobroci a coś urwać to nie sztuka;) no i przy okazji zobaczę jak z pierścieniem od abs bo wyczytałem, że to też może dawać takie oznaki.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- lsz11
- Użytkownik
- Posty: 169
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 18:30
- Auto:: Touran 1.9 BLS DSG 2007r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: Olecko
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Witam
Które śruby, oprócz piasty, wymagają klucza typu "spline" ?
I jakie rozmiary tych kluczy gdyby ktoś doświadczony podał byłbym wdzięczny
Szykuję się do wymiany piasty - tył i dobrze by było mieć owe klucze w gotowości niż potem z powrotem zakładać koło i pędzić do sklepu
Które śruby, oprócz piasty, wymagają klucza typu "spline" ?
I jakie rozmiary tych kluczy gdyby ktoś doświadczony podał byłbym wdzięczny

Szykuję się do wymiany piasty - tył i dobrze by było mieć owe klucze w gotowości niż potem z powrotem zakładać koło i pędzić do sklepu

VW Touran 1.9 TDI, BLS, DSG, 2007
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 13:18
- Auto:: Jetta A5 BKD 2007
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Kolejno to będzie tak:lsz11 pisze:Które śruby, oprócz piasty, wymagają klucza typu "spline" ?
I jakie rozmiary tych kluczy gdyby ktoś doświadczony podał byłbym wdzięczny![]()
1) zdejmujesz koło
2) odkręcasz zacisk - klucze oczkowa 13 i płaska 15
3) zdejmujesz zacisk (odpuścić ręczny)
4) odkręcasz jarzmo - spline M14
5) odkręcasz tarczę - torx T25
6) zdejmujesz dekielek osłaniający śrubę piasty
7) wykręcasz śrubę - spline M18

9) czyścisz czop i zakładasz nową piastę z łożyskiem
10) przykręcasz śrubę - spline M18 - książkowo z siłą 180Nm + 180st (w praktyce dokręcenie książkowe może okazać się niemożliwe i poprzestajesz na ok. 210Nm)
11) składasz wszystko w odwrotnej kolejności
12) cieszysz się z dobrze wykonanej pracy, a pozostałe w kieszeni 150-200zł przeznaczasz na inny cel

- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Kamel - pięknie to opisałeś (zwłaszcza że mnie to czeka) pytanko gdzie kupić spline M18? największe jakie znalazłem to M16 i to z otworem jako klucz do korka spustowego. dzięki za pomoc
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 13:18
- Auto:: Jetta A5 BKD 2007
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)
Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html
Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość
Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html
Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość

- rock4
- Specjalista
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
- Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
- Kontakt:
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza 
Bzyku, powodzenia życzę

Bzyku, powodzenia życzę

- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
A jak by skręcić koła?rock4 pisze:Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza
Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
-
- Zaawansowany
- Posty: 457
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
- Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
- Imię:: TOMEK
- Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
tylnich turan nie ma skretnych kolniko02 pisze:A jak by skręcić koła?rock4 pisze:Jeśli mogę wtrącić to warto spline M18 kupić sobie w długiej wersji. Dlaczego? Bo gdy chciałem zastosować przedłużkę idealnie wyszła poza obrys samochodu. Gdybym miał krótką wersję to musiałbym kombinować z przedłużkami do klucza
Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
-- 29 maja 2014, o 12:38 --
zeniTh pisze:witam
mam takie pytanie ponieważ od jakiegoś czasu już słychać łożyska z tyłu u mnie w touranie
zakupiłem nowe i chcialbym je wymienić, byłem już u kilku mechaników, ale wszystko na zapisy na za 2 tygodnie albo cena z kosmosu ...
pomyślałem czy by nie dało rady tego samemu wymienic ??
z tego co czytałm to żadnej filozofii tam nie ma, ale nie wiem jak jest z czujnikiem od abs/esp ? bo cos trzeba ustawiac zeby pierscienie sie ze soba zgrywaly ? potrzebna jest prasa ? chyba nie bo nowe lozyska sa juz w piascie ?
moze ktos wymienial u siebie i doradzi ?
witam, sprawa jest bardzo prosta , musisz tylko miec sprzet( jesli go nie masz to po prostu kup i zamiast zostawic to mechanikowi --sprzet ci sie zwroci) i najgorzej bedzie ze srubami ponizej , nie mysl ze sobie je odkrecisz grzechotka. bez klucza z nalozona rura w warunkach garazowych sie odkreci. ze sruba do piasty bez problemu sie odkreci
- rock4
- Specjalista
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
- Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
- Kontakt:
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
a ja wyznaję zasadę "nic na siłę, weź większy młotek".niko02 pisze:...Ja ogóline nie lubie przedłużek, bo przy złym założeniu łatwiej obrobić śrubę.
Akurat widząc śrubę z nowego zestawu to przestałem się martwić o to, że mogę ją urwać. Bardziej się o klucz bałem czy wytrzyma ten moment...
- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
wielkie dzięki Kamel! teraz jak to poczytałem to się chyba również zastanowię nad zestawem udarowych - zawsze powinny wytrzymać więcej niż zwykłe. jeszcze zobaczę w miejscowej Castoramie lub OBI.Kamel pisze:Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)
Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html
Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
-
- Zaawansowany
- Posty: 457
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
- Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
- Imię:: TOMEK
- Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
jak masz tylko dlubac w garazu i uzywac tego raz w miesiacu albo co 2 miesiace to ci wytrzymaja nawet tansze i gorszej jakosci.Bzyku pisze:wielkie dzięki Kamel! teraz jak to poczytałem to się chyba również zastanowię nad zestawem udarowych - zawsze powinny wytrzymać więcej niż zwykłe. jeszcze zobaczę w miejscowej Castoramie lub OBI.Kamel pisze:Bzyku też muszę sobie sprawić M18, bo ostatnio to pożyczałem, ale co swoje to swoje :-)
Co do zakupu to zastanawiam się ile wytrzyma taki zestaw (tu masz przykład z Wrocławia): http://allegro.pl/klucze-udarowe-spline ... 05546.html
Ewentualnie jakąś pojedynczą sztukę, np. http://allegro.pl/klucz-wpustowy-xzn-sp ... 01159.html
Ogólnie jest tego trochę: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... spline+M18 , przy czym do piast raczej nie brałbym najtańszych - jakoś powątpiewam w ich jakość