olej w zbiorniczku wyrównawczym-już jest przyczyna.

Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

olej w zbiorniczku wyrównawczym-już jest przyczyna.

Post autor: marcin975 »

Witam,od nie dawna zaczął się pojawiać w zbiorniczku wyrównawczym olej, wymieniłem chłodnicę oleju na nową i po 2 dniach to samo
    Obrazek
      padła decyzja-ściągamy głowicę(rok temu założyłem nówkę z VW)oddałem ją do sprawdzenia i tutaj zonk-sprawna!po uszczelce też nic nie widać,a tak wygląda blok z góry:
        Obrazek
          Teraz jestem w kropce,bo kasa włożona,a tak naprawdę brak 100% diagnozy,może być jeszcze pęknięty blok? czy może uszczelka gdzieś puszczać? a tego nie widać? ktoś miał taki problem?warto ryzykować i składać, czy od razu rozbierać blok?
          Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2012 11:47 przez marcin975, łącznie zmieniany 3 razy.
          Touran był i się zmył :)
          Awatar użytkownika
          Turanek
          Władca postów
          Posty: 2736
          Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
          Auto:: 2x5T1
          Imię:: Marek
          Lokalizacja: lubuskie
          Podziękował: 23 razy
          Otrzymał podziękowań: 111 razy

          Post autor: Turanek »

          To może napisz czy sprawdziłeś tę starą chłodniczkę? Jest szczelna?
          Masz skrzynię ręczną?
          Bardziej prawdopodobna od bloku jest nieszczelna głowica...
          Pozdrawiam

          Turanek
          R-Line Obrazek
          H-Line Obrazek
          Awatar użytkownika
          marcin975
          Zaawansowany
          Posty: 497
          Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
          Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
          Imię:: Marcin
          Lokalizacja: Wrocław
          Podziękował: 5 razy
          Otrzymał podziękowań: 47 razy

          Post autor: marcin975 »

          tak,ta stara chłodnica jest szczelna,skrzynia manualna,a głowica jest ok,splanuję ją jutro,ale nie wiem czy jest sens zakładać,czy nie rozbierać silnika i dać blok do sprawdzenia czy może zaryzykować i poskładać?uszczelka jest 4warstwowa,może gdzieś miedzy warstwami przedostaje się olej do płynu, możliwe to jest?
          Touran był i się zmył :)
          Awatar użytkownika
          Turanek
          Władca postów
          Posty: 2736
          Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
          Auto:: 2x5T1
          Imię:: Marek
          Lokalizacja: lubuskie
          Podziękował: 23 razy
          Otrzymał podziękowań: 111 razy

          Post autor: Turanek »

          Roznituj uszczelkę i obejrzyj po kolei warstwy.
          Dobierz dobrze grubość uszczelki

          Istnieje jeszcze możliwość pęknięć bloku przy prawej tulejce (patrz twoje zdjęcie). Tym otworem, wzdłuż śruby łączącej głowicę z blokiem, tłoczony jest olej do głowicy. By temu ewentualnemu przeciekowi zapobiec trzeba oczyścić i odtłuścić otwór pod tulejkę. Następnie na czystą, odtłuszczoną tulejkę nanieść warstwę kleju i osadzić w bloku. Drugi krok to podobne przygotowanie otworu głowicy, posmarowanie i założenie głowicy. Jakby co, to później będzie trudno ściągnąć głowicę - zależy od użytego kleju-uszczelniacza. Takie osadzenie tulejki zapobiegnie wciskaniu oleju w pory, mikropęknięcia bloku.

          Dlaczego chcesz planować głowicę?
          Pozdrawiam

          Turanek
          R-Line Obrazek
          H-Line Obrazek
          Awatar użytkownika
          marcin975
          Zaawansowany
          Posty: 497
          Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
          Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
          Imię:: Marcin
          Lokalizacja: Wrocław
          Podziękował: 5 razy
          Otrzymał podziękowań: 47 razy

          Post autor: marcin975 »

          no właśnie nie wiem sam,tak zadecydował mechanik i ten co sprawdzał głowicę. a to nie trzeba planować jak się ściąga głowicę?
          Touran był i się zmył :)
          Awatar użytkownika
          Turanek
          Władca postów
          Posty: 2736
          Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
          Auto:: 2x5T1
          Imię:: Marek
          Lokalizacja: lubuskie
          Podziękował: 23 razy
          Otrzymał podziękowań: 111 razy

          Post autor: Turanek »

          Jeśli jest zwichrowana to tak, ale to się ocenia przykładając liniał.
          Pozdrawiam

          Turanek
          R-Line Obrazek
          H-Line Obrazek
          Awatar użytkownika
          jeżu
          Władca postów
          Posty: 5616
          Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
          Auto:: PB8
          Imię:: Tomek
          Lokalizacja: KOL
          Podziękował: 214 razy
          Otrzymał podziękowań: 679 razy

          Post autor: jeżu »

          A sprawdzałeś szczelność głowicy? Czy tylko planowałeś?
          Michall
          Przeglądacz
          Posty: 57
          Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
          Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
          Imię:: Michal
          Lokalizacja: Kielce
          Otrzymał podziękowań: 1 raz

          Post autor: Michall »

          Jeśli kolego sprawdziłeś szczelność płaszcza wodnego i olejowego głowicy to pozostaje uszczelka wydmuchana lub coś z blokiem ewentualnie chłodniczka oleju silnikowego. U mnie po teście na gorąco płaszczy bylo wiadomo gdzie są pęknięcia nawet te bardzo małe.
          Awatar użytkownika
          JacaTouran
          Władca postów
          Posty: 2932
          Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
          Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
          Imię:: Jacek
          Lokalizacja: Łowicz
          Podziękował: 213 razy
          Otrzymał podziękowań: 233 razy
          Kontakt:

          Post autor: JacaTouran »

          Jak chłodniczka sprawna to głowica do zwalenia i do roboty. Nie ma co wałkować tematu tylko zrobić i zapomnieć :piwo:
          Jacek V-TEC Łowicz
          Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
          Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
          Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


          O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

          https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



          tel.509963064

          Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
          Awatar użytkownika
          marcin975
          Zaawansowany
          Posty: 497
          Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
          Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
          Imię:: Marcin
          Lokalizacja: Wrocław
          Podziękował: 5 razy
          Otrzymał podziękowań: 47 razy

          Post autor: marcin975 »

          już to zrobiłem,głowica cała sprawdzona na szczelniość płynu i oleju(rok temu kupiłem ją nową w vw), nowa chłodnice oleju też założyłem nową, mimo iż stara ponoc była ok,składam manele i mam nadzieje,że to uszczelka :>
          Touran był i się zmył :)
          Awatar użytkownika
          JacaTouran
          Władca postów
          Posty: 2932
          Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
          Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
          Imię:: Jacek
          Lokalizacja: Łowicz
          Podziękował: 213 razy
          Otrzymał podziękowań: 233 razy
          Kontakt:

          Post autor: JacaTouran »

          nie rozumiem, zwalałeś głowice i uszczelki nie ruszałeś??
          Jacek V-TEC Łowicz
          Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
          Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
          Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


          O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

          https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



          tel.509963064

          Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
          Awatar użytkownika
          marcin975
          Zaawansowany
          Posty: 497
          Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
          Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
          Imię:: Marcin
          Lokalizacja: Wrocław
          Podziękował: 5 razy
          Otrzymał podziękowań: 47 razy

          Post autor: marcin975 »

          nic po niej nie widać :cry: zakładam nową i zobaczymy,na wszelki wypadek ominę chłodniczkę i zobaczę czy będzie ok.
          Touran był i się zmył :)
          poliglota
          Przeglądacz
          Posty: 80
          Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
          Auto:: trendline, 2.0, AZV
          Imię:: Jacek
          Lokalizacja: Wałbrzych

          Post autor: poliglota »

          A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
          Awatar użytkownika
          jeżu
          Władca postów
          Posty: 5616
          Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
          Auto:: PB8
          Imię:: Tomek
          Lokalizacja: KOL
          Podziękował: 214 razy
          Otrzymał podziękowań: 679 razy

          Post autor: jeżu »

          poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
          Raczej nie to bąbelkowanie to m.in jeden z objawów "wydmuchanej" uszczelki pod głowicę.
          Awatar użytkownika
          Dodi
          Władca postów
          Posty: 3653
          Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
          Auto:: Sharan 7N CFGB
          Imię:: Paweł
          Lokalizacja: Łuków
          Podziękował: 29 razy
          Otrzymał podziękowań: 58 razy

          Post autor: Dodi »

          poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
          to zależy w którym miejscu Ci padnie uszczelka... w tym przypadku "wydmuchuje" ood cylindra do kanału wodnego i masz kompresje w układzie chłodzenia... możliwości jest wiele...
          ODPOWIEDZ