Strona 1 z 2

olej w zbiorniczku wyrównawczym-już jest przyczyna.

: śr kwie 04, 2012 17:05
autor: marcin975
Witam,od nie dawna zaczął się pojawiać w zbiorniczku wyrównawczym olej, wymieniłem chłodnicę oleju na nową i po 2 dniach to samo
    Obrazek
      padła decyzja-ściągamy głowicę(rok temu założyłem nówkę z VW)oddałem ją do sprawdzenia i tutaj zonk-sprawna!po uszczelce też nic nie widać,a tak wygląda blok z góry:
        Obrazek
          Teraz jestem w kropce,bo kasa włożona,a tak naprawdę brak 100% diagnozy,może być jeszcze pęknięty blok? czy może uszczelka gdzieś puszczać? a tego nie widać? ktoś miał taki problem?warto ryzykować i składać, czy od razu rozbierać blok?

          : śr kwie 04, 2012 19:16
          autor: Turanek
          To może napisz czy sprawdziłeś tę starą chłodniczkę? Jest szczelna?
          Masz skrzynię ręczną?
          Bardziej prawdopodobna od bloku jest nieszczelna głowica...

          : śr kwie 04, 2012 20:07
          autor: marcin975
          tak,ta stara chłodnica jest szczelna,skrzynia manualna,a głowica jest ok,splanuję ją jutro,ale nie wiem czy jest sens zakładać,czy nie rozbierać silnika i dać blok do sprawdzenia czy może zaryzykować i poskładać?uszczelka jest 4warstwowa,może gdzieś miedzy warstwami przedostaje się olej do płynu, możliwe to jest?

          : śr kwie 04, 2012 20:38
          autor: Turanek
          Roznituj uszczelkę i obejrzyj po kolei warstwy.
          Dobierz dobrze grubość uszczelki

          Istnieje jeszcze możliwość pęknięć bloku przy prawej tulejce (patrz twoje zdjęcie). Tym otworem, wzdłuż śruby łączącej głowicę z blokiem, tłoczony jest olej do głowicy. By temu ewentualnemu przeciekowi zapobiec trzeba oczyścić i odtłuścić otwór pod tulejkę. Następnie na czystą, odtłuszczoną tulejkę nanieść warstwę kleju i osadzić w bloku. Drugi krok to podobne przygotowanie otworu głowicy, posmarowanie i założenie głowicy. Jakby co, to później będzie trudno ściągnąć głowicę - zależy od użytego kleju-uszczelniacza. Takie osadzenie tulejki zapobiegnie wciskaniu oleju w pory, mikropęknięcia bloku.

          Dlaczego chcesz planować głowicę?

          : śr kwie 04, 2012 21:44
          autor: marcin975
          no właśnie nie wiem sam,tak zadecydował mechanik i ten co sprawdzał głowicę. a to nie trzeba planować jak się ściąga głowicę?

          : śr kwie 04, 2012 21:48
          autor: Turanek
          Jeśli jest zwichrowana to tak, ale to się ocenia przykładając liniał.

          : śr kwie 04, 2012 23:22
          autor: jeżu
          A sprawdzałeś szczelność głowicy? Czy tylko planowałeś?

          : czw kwie 05, 2012 11:23
          autor: Michall
          Jeśli kolego sprawdziłeś szczelność płaszcza wodnego i olejowego głowicy to pozostaje uszczelka wydmuchana lub coś z blokiem ewentualnie chłodniczka oleju silnikowego. U mnie po teście na gorąco płaszczy bylo wiadomo gdzie są pęknięcia nawet te bardzo małe.

          : czw kwie 05, 2012 13:35
          autor: JacaTouran
          Jak chłodniczka sprawna to głowica do zwalenia i do roboty. Nie ma co wałkować tematu tylko zrobić i zapomnieć :piwo:

          : czw kwie 05, 2012 17:22
          autor: marcin975
          już to zrobiłem,głowica cała sprawdzona na szczelniość płynu i oleju(rok temu kupiłem ją nową w vw), nowa chłodnice oleju też założyłem nową, mimo iż stara ponoc była ok,składam manele i mam nadzieje,że to uszczelka :>

          : czw kwie 05, 2012 18:21
          autor: JacaTouran
          nie rozumiem, zwalałeś głowice i uszczelki nie ruszałeś??

          : pt kwie 06, 2012 20:26
          autor: marcin975
          nic po niej nie widać :cry: zakładam nową i zobaczymy,na wszelki wypadek ominę chłodniczkę i zobaczę czy będzie ok.

          : sob kwie 07, 2012 17:41
          autor: poliglota
          A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?

          : sob kwie 07, 2012 18:28
          autor: jeżu
          poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
          Raczej nie to bąbelkowanie to m.in jeden z objawów "wydmuchanej" uszczelki pod głowicę.

          : ndz kwie 08, 2012 11:43
          autor: Dodi
          poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
          to zależy w którym miejscu Ci padnie uszczelka... w tym przypadku "wydmuchuje" ood cylindra do kanału wodnego i masz kompresje w układzie chłodzenia... możliwości jest wiele...