Strona 1 z 2
olej w zbiorniczku wyrównawczym-już jest przyczyna.
: śr kwie 04, 2012 17:05
autor: marcin975
Witam,od nie dawna zaczął się pojawiać w zbiorniczku wyrównawczym olej, wymieniłem chłodnicę oleju na nową i po 2 dniach to samo
padła decyzja-ściągamy głowicę(rok temu założyłem nówkę z VW)oddałem ją do sprawdzenia i tutaj zonk-sprawna!po uszczelce też nic nie widać,a tak wygląda blok z góry:

Teraz jestem w kropce,bo kasa włożona,a tak naprawdę brak 100% diagnozy,może być jeszcze pęknięty blok? czy może uszczelka gdzieś puszczać? a tego nie widać? ktoś miał taki problem?warto ryzykować i składać, czy od razu rozbierać blok?
: śr kwie 04, 2012 19:16
autor: Turanek
To może napisz czy sprawdziłeś tę starą chłodniczkę? Jest szczelna?
Masz skrzynię ręczną?
Bardziej prawdopodobna od bloku jest nieszczelna głowica...
: śr kwie 04, 2012 20:07
autor: marcin975
tak,ta stara chłodnica jest szczelna,skrzynia manualna,a głowica jest ok,splanuję ją jutro,ale nie wiem czy jest sens zakładać,czy nie rozbierać silnika i dać blok do sprawdzenia czy może zaryzykować i poskładać?uszczelka jest 4warstwowa,może gdzieś miedzy warstwami przedostaje się olej do płynu, możliwe to jest?
: śr kwie 04, 2012 20:38
autor: Turanek
Roznituj uszczelkę i obejrzyj po kolei warstwy.
Dobierz dobrze grubość uszczelki
Istnieje jeszcze możliwość pęknięć bloku przy prawej tulejce (patrz twoje zdjęcie). Tym otworem, wzdłuż śruby łączącej głowicę z blokiem, tłoczony jest olej do głowicy. By temu ewentualnemu przeciekowi zapobiec trzeba oczyścić i odtłuścić otwór pod tulejkę. Następnie na czystą, odtłuszczoną tulejkę nanieść warstwę kleju i osadzić w bloku. Drugi krok to podobne przygotowanie otworu głowicy, posmarowanie i założenie głowicy. Jakby co, to później będzie trudno ściągnąć głowicę - zależy od użytego kleju-uszczelniacza. Takie osadzenie tulejki zapobiegnie wciskaniu oleju w pory, mikropęknięcia bloku.
Dlaczego chcesz planować głowicę?
: śr kwie 04, 2012 21:44
autor: marcin975
no właśnie nie wiem sam,tak zadecydował mechanik i ten co sprawdzał głowicę. a to nie trzeba planować jak się ściąga głowicę?
: śr kwie 04, 2012 21:48
autor: Turanek
Jeśli jest zwichrowana to tak, ale to się ocenia przykładając liniał.
: śr kwie 04, 2012 23:22
autor: jeżu
A sprawdzałeś szczelność głowicy? Czy tylko planowałeś?
: czw kwie 05, 2012 11:23
autor: Michall
Jeśli kolego sprawdziłeś szczelność płaszcza wodnego i olejowego głowicy to pozostaje uszczelka wydmuchana lub coś z blokiem ewentualnie chłodniczka oleju silnikowego. U mnie po teście na gorąco płaszczy bylo wiadomo gdzie są pęknięcia nawet te bardzo małe.
: czw kwie 05, 2012 13:35
autor: JacaTouran
Jak chłodniczka sprawna to głowica do zwalenia i do roboty. Nie ma co wałkować tematu tylko zrobić i zapomnieć

: czw kwie 05, 2012 17:22
autor: marcin975
już to zrobiłem,głowica cała sprawdzona na szczelniość płynu i oleju(rok temu kupiłem ją nową w vw), nowa chłodnice oleju też założyłem nową, mimo iż stara ponoc była ok,składam manele i mam nadzieje,że to uszczelka

: czw kwie 05, 2012 18:21
autor: JacaTouran
nie rozumiem, zwalałeś głowice i uszczelki nie ruszałeś??
: pt kwie 06, 2012 20:26
autor: marcin975
nic po niej nie widać

zakładam nową i zobaczymy,na wszelki wypadek ominę chłodniczkę i zobaczę czy będzie ok.
: sob kwie 07, 2012 17:41
autor: poliglota
A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
: sob kwie 07, 2012 18:28
autor: jeżu
poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
Raczej nie to bąbelkowanie to m.in jeden z objawów "wydmuchanej" uszczelki pod głowicę.
: ndz kwie 08, 2012 11:43
autor: Dodi
poliglota pisze:A czy nie jest tak, że jak pęknięcie na głowicy jest to bąbelki pojawiają się w zbiorniczku z płynem?
to zależy w którym miejscu Ci padnie uszczelka... w tym przypadku "wydmuchuje" ood cylindra do kanału wodnego i masz kompresje w układzie chłodzenia... możliwości jest wiele...