Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwagę?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Borys
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 04, 2017 09:16
Auto:: Mazda 5
Imię:: Borys
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwagę?

Post autor: Borys »

Cześć wszystkim,

Jesteśmy rodziną 2+2, chłopaki 6 i 9l. Od kilku lat jeździmy Mazdą 5 2.0, również diesel i choć bardzo sobie chwalimy ten model to niestety Mazda chyba już zrezygnowała z kontynuowania "piątek" i nasz wybór padł na Tourana. Auto będzie w leasingu, a że mamy w domu dwa diesle i nasze doświadczenia są dobre - to również zdecydowaliśmy się na taki silnik. Nasze roczne przebiegi to około 30k.

Szukałem testów, opinii itp ogólnych, ale jestem też ciekaw opinii aktualnych użytkowników. Ponieważ to będzie nasz pierwszy samochód w lepszym standardzie, to jestem ciekaw opinii tych którzy mają wersje z różnymi dodatkami/pakietami w swoich Touranach. Na co warto zwrócić uwagę, a co jest zbędnym gadżetem? Dla nas decydującym było 7 siedzeń, które często używamy w Maździe, oraz przesuwane drzwi. Dzieci już podrosły i z przesuwanych drzwi można zrezygnować, choć nie ukrywam, że to świetny wynalazek i bardzo brakuje mi ich w Touranie. Sharan jest już trochę za duży, a i finansowo mocno odjeżdża.

Reasumując, byłbym wdzięczny, gdyby komuś się chciało napisać, co u niego się sprawdza, jakie dodatki/pakiety są użyteczne i praktyczne, tak dla rodziców jak i dzieci.

1. Np nie pomyśleliśmy wcześniej o podgrzewanych fotelach, czy faktycznie jest to w naszych zimowych warunkach fajne rozwiązanie? Czy tylko przednie, czy również środkowe można mieć podgrzewane? Czy warto dopłacić? Czy w ogóle jest taka opcja? (tak, wiem, popytam w poniedziałek u źródła, ale pomyślałem, że i tu warto zapytać)

2. Jak sprawdza się aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości "front assist" z funkcją zatrzymania samochodu? Nigdy nie jechałem autem z takim "czymś". Sporo podróżujemy po niemieckich autostradach i często trafiamy na mijanki słoni. Na autostradach głównie używam tempomatu i bardzo go lubię, czy te dodatkowe opcje da się w praktyce wykorzystać? Auto faktycznie "samo się prowadzi"?

3. No i sam silnik, przyzwyczajeni do 143KM w Maździe, czy odczujemy "drastyczny" spadek mocy przy 110KM w Touranie? Nie jesteśmy rajdowcami, ale lubię mieć zapas mocy, gdy trzeba gdzieś "uciec" na autostradzie w awaryjnych sytuacjach. Jestem ciekaw opinii ogólnych o tym silniku - spalanie, awaryjność, dynamika właśnie itp.

Jeżeli był gdzieś poruszany wątek z podobnymi pytaniami, to sorry za mieszanie, proszę może o doklejenie, albo podlinkowanie - chętnie się tam dołączę z pytaniami.

Z góry dziękuję za podzieleniem się wszelkim doświadczeniem,
Awatar użytkownika
Matys
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
Imię:: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: Matys »

Cześć,
1,6 to nie jest demon prędkości ale na autostradzie przy obciążeniu 2+2 i stosownymi do tego bagażami "wakacyjnymi" daje rade. Ja mam na "budziku" 350K i śmigam bez problemow :lol:
Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Borys
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 04, 2017 09:16
Auto:: Mazda 5
Imię:: Borys
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: Borys »

No właśnie, zapomniałem jeszcze o relingach które "dokladamy", bo czest mamy zajęte wszystkie fotele i zakladamy sporego carpaka. Tourany są przygotowane na takie wariacje? Czy "dobijanie na amorach" to standard w takim przypadku? :)

350k? Brzmi dobrze, nasza Mazda ma 242 i też dynamicznie super, a i spalanie na trasie i miescie wciąż akceptowalne. Adam, jak u Ciebie wyglada spalanie, bo jak widze masz 1.6 diesla? Spora roznica do wcześniej posiadanego 2.0?
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: swimmer »

Ostatnio w którymś z magazynów motoryzacyjnych było porównywanie mini vanów.
W kategorii funkcjonalność i prowadzenie wygrywał Touran.
W kategorii cena/wyposażenie Citroen C4 Picasso.

Odnośnie prowadzenia i dobijania. Nawet przy dużych obciążeniach nigdy nie doświadczyłem dobicia amorów.
Touran jest twardy. Prowadząc go samemu czuć to zdecydowanie. Przekłada się to za to na komfort i dobre prowadzenie przy komplecie osób.

1. Podgrzewane fotele to super sprawa zimą. Nie wiem jak z dostępnością w drugim rzędzie foteli ale... Dzieciom rzadko zimno ;)

2. Nie wiem jak w touranie, ale jeździłem czymś takim w passacie, działa zdecydowanie lepiej niż np. w insygni. Działa płynnie i przewidywanie. Po powrocie do zwykłego tempomatu który mam w prywatnym aucie, zdecydowanie czegoś mi brakowało.

3. Przy tym silniku obawiam się że będziesz czuć różnicę w mocy w porównaniu do Mazdy, na minus. Konie mechaniczne to jedno, porównaj również moment obrotowy, bo to jest ważniejszy parametr, który określasz zapasem w sytuacjach awaryjnych.
Patrząc po swoim samochodzie, 130km/300Nm, 4 osoby na pokładzie, box na dachu i nie ma czym szaleć. Do normalnej jazdy w zupełności ok, ale żeby przy prędkości przelotowej awaryjnie zmienić pas na autostradzie i gwałtownie przyspieszyć to już ciężko.
Jeśli 2.0 TDI nie wchodzi w grę, zorientuj się w temacie podniesienia mocy/momentu bez ingerencji w fabryczne oprogramowanie.
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: rzutnik »

Ja u siebie mam 1.6. Spalanie w mieście 7,5-8, na trasie 5,2-5,6. Wszystko zależy oczywiście od stylu jazdy, ja nie mam "ciężkiej nogi". Przy silniku 105kM czasami brakuje mi mocy gdy trzeba się szybciej zebrać ale wiedząc że tak jest biorę na to poprawkę przy wyprzedzaniu.
Z dodatków to polecam czujki parkowania z przodu i z tyłu. Mam asystenta parkowania ale uważam to za zbędny bajer. U siebie dołożyłem kamerkę z tyłu i już nie raz z niej korzystałem gdy mnie pozastawiali na parkingu: czujki już piszczały sygnałem ciągłym, a na kamerce widziałem że jeszcze trochę mogę cofnąć.
Tempomat aktywny nie mam ale uważam, że bardzo fajny - dojedziesz do wolniej jadącego auta i akurat nie możesz zmienić pasa więc ci sam zwolni, a po zmianie pasa automatycznie przyśpieszy.
Podgrzewane fotele mam ale gdyby ich nie było to bym nie żałował - skorzystasz z nich ewentualnie w zimie ale wtedy jesteś też cieplej ubrany i o ile w tyłek to jeszcze poczujesz ciepełko to w plecki już nie bardzo (izoluje kurtka).
Obecnie przy zakupie auta zastanawiałbym się nad automatycznie otwieranym bagażnikiem - nie raz szedłem niosąc różne rzeczy i trzeba było to odstawić aby otworzyć bagażnik, a tak machnąłbyś nogą pod zderzakiem i to co niosłeś wsadzasz od razu do bagażnika.
Światła: u siebie mam xenony i znacznie lepiej oświetlają drogę niż zwykłe żarówki. Teraz możesz jeszcze iść w LEDy.
Bluetooth: był fabrycznie i sobie chwalę
Kierownica multi - bardzo fajna i nie zrezygnowałbym z niej.
Awatar użytkownika
Matys
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
Imię:: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: Matys »

rzutnik napisał wszystko jeżeli chodzi o spalanie, podpisuje sie pod tym, jedyne co mogę dodać to zauważalna różnice w spalaniu miedzy prędkościami na autostradzie: do 120, do 140 i powyżej 140. (do 120 jest super oszczędnie :lol: )
- podgrzewane fotele dla mnie super kiedy auto jezdzi co dzien zima, krotkie dystanse
- zamontowałem sobie ogrzewanie elektryczne PTC, (nie mam ogrzewania postojowego)- zima 1 min i szyby czyste... :brawa:
- kamera cofania - nie mam ale będę miał, uważam ze niezwykle przydatna
- xenony - nie mam ale w poprzednim Touranie miałem, jest różnica
- RNS 510 fajna stacja multimedialna w połączeniu z kierownica Multi i licznikiem z dużym FIS
Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: rzutnik »

Dopiszę jeszcze że mam u siebie ogrzewanie postojowe - fajna sprawa. W zimie przy dużych mrozach ustawiałem aby się włączyło z 15min przed końcem pracy i akurat jak doszedłem do samochodu to szyby rozmrożone i w samochodzie ciepło. W lecie można zmienić na przewietrzanie - po 8 godzinach na słońcu w samochodzie jak w saunie, a tak go trochę "wywieje".
elkrecik
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: pn lut 20, 2017 21:53
Auto:: Touran 1.8 TSI
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Czudec
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: elkrecik »

Borys- mam akurat w domu Mazdę 5 z 2012 roku (taty) i Tourana z 2017 roku (mój). Co chcesz wiedzieć ? :P
Borys
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 04, 2017 09:16
Auto:: Mazda 5
Imię:: Borys
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: Borys »

Łukasz, Wojtek, Adam - dzięki za sugestie i opinie. Liczę się z tym, że 115KM to nie to samo co 143KM w Mazdzie, ale jakoś się przestawię. Nie mam ciężkiej nogi, a przy maździe też zaobserwowałem, że najekonomiczniejsze prędkości są w okolicach 130km/h. Czasami lepiej wyjechać godzinę wcześniej.

Zwróciłem uwagę dzięki Wam na podgrzewane fotele z przodu, faktycznie to może być fajna sprawa w okresie zimowym. Myślałem jeszcze o kamerze tył, ale wychodzi wg mnie dość drogo i dodatkowo trzeba ją wziąć chyba z jakimś pakietem za 3k. Skoro w Maździe przez kilka lat dawaliśmy radę z samymi czujnikami to i w Touranie damy radę.

Z poważniejszego wyposażenia dodatkowego zdecydowaliśmy się na Volkswagen safe +36mcy, lub 150tys km - rozszerzenie gwarancji na 5 lat. Aktywny tempomat acc, system park pilot, navi discover media, klimatronic, easy open, pakiet business.

Masakra, że suma pakietów dodatkowych to całkiem dobry samochód używany, ale raz w życiu chyba można zrobić sobie drogi prezent.

Elkrecik - ja oceniasz komfort środkowego siedzenia w drugim rzędzie w porównaniu do Tourana? Bo Mazda ma dość wąskie to siedzenie, wyczuwalna różnica? Wg mnie trzeci rząd siedzeń w Maździe jest bardzo wygodny - czy w Touranie jest porównywalnie? Nie wiem jakie macie tam silniki, ale też jestem ciekaw jak to wygląda z Twojego punktu widzenia przy dłuższych trasach. No i czy w Touranie obijacie nieprzesuwane drzwi po przesiadce z Mazdy? :D
elkrecik
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: pn lut 20, 2017 21:53
Auto:: Touran 1.8 TSI
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Czudec
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: elkrecik »

Borys- co do 2 rzędu siedzeń, w Maździe środkowy fotel (chociaż trudno to nazwać fotelem) jest bardzo niepraktyczny i wąski ale skrajne siedzenia mają podłokietniki i są oddalone trochę od drzwi. W Touranie siedzenia skrajne są bliżej drzwi, ale dzięki temu zabiegowi z tyłu mieszczą mi się fotelik + 2 podstawki. W ubiegłym tygodniu jechałem w trasę 250 km, z przodu ja + dorosły pasażer,w 2 rzędzie wspomniana 3 dzieciaków, w ostatnim rzędzie moja żona + bagaż i złożony wózek z gondolą. 2 rząd siedzeń przesunąłem lekko do przodu i żona twierdziła że jechało jej się bardzo wygodnie. Drzwi odsuwane- fajny bajer, też oglądałem Sharana i Alhambrę ale cena z fajnym silnikiem szokuje, w Touranie otwierają się bardzo szeroko, prawie 90 st, zawiasy są mocne i otwierając trzeba uważać aby ich nie puścić i nie obiły się.
Silnik- w Touranie mam 180 KM, w Mazdzie taty 165 KM, w Passacie żony po chipie 175 KM. Nie mam ciężkiej nogi, ale przy komplecie pasażerów, bagażu i włączonej klimatyzacji lubię mieć zapas mocy, zwłaszcza że mieszkam na Podkarpaciu gdzie drogi są dobre ale bardzo kręte i wyprzedzać trzeba "z jajem", nie ma szansy często na planowanie i mozolne rozpędzanie tylo "dwója i gazu od hu..a". Uważam że większy silnik w vanie = większe bezpieczeństwo podróżowania. To Twój wybór i pieniądze ale wziąłbym większy silnik bo jak pisałeś przebiegi robisz duże.
Wyposażenie- też patrzyłem na zakup Tourana jak na prezent (drogi prezent) ale mam nadzieję ze będzie mi służył tak długo jak Passat (15 lat od nowości i nie sprzedam go) i nie oszczędzałem na opcjach. Grzane fotele zamówiłem, bagażnik otwierany "z kopa" to chyba jedna z najlepszych opcji, podobnie jak światła przednie w technologii LED. Nie brałem navi lecz android auto- świetne mapy google, muzyka ze Spotify i fajne sterowanie głosowe. Po doświadczeniach z miernymi fotelami w Passacie (króciutkie siedziska) wziąłem z przodu fotele ergo active i bardzo je sobie chwalę. Kamera cofania też OK, co prawda grafika słaba ale w manewrowaniu bardzo pomaga. Co do podgrzewanych foteli- z przodu są dostępne, tylne skrajne w katalogu reklamowym są przedstawione lecz na rynek polski nie można ich dokupić...
hipos
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 06, 2016 15:11
Auto:: VW touran 2016 2.0TDI 150
Imię:: Michał
Lokalizacja: Konstancin
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nowy Touran Comfortline, 1.6 tdi, scr - na co zwócić uwa

Post autor: hipos »

Borys pisze:...
Z poważniejszego wyposażenia dodatkowego zdecydowaliśmy się na Volkswagen safe +36mcy, lub 150tys km - rozszerzenie gwarancji na 5 lat. Aktywny tempomat acc, system park pilot, navi discover media, klimatronic, easy open, pakiet business.
Jeżeli dobrze policzyłem to razem przedłużenie gwarancji (4500), navi (5 600), easy open (3000) wydajesz 13 tys.

Każdy ma inne preferencje, ale może warto zrezygnować z tych pozycji i za ten sam budżet kupić:
- mocniejszy silnik (10 tys)
- kamerę cofania (0,8 tys) (mi nie pomaga, ale moja żona bardzo sobie ją ceni)
- "rozszerzyć pakiet zimowy" o ogrzewaną przednią szybę (0,8 tys),

To co mam i mogę polecić
- (jeżeli samochód nie jest zimą w garażu) ogrzewana kierownica i ogrzewanie postojowe tzw. webasto,
- fotele z masażem (funkcja masażu uboga w porównaniu do innych modeli, ale i tak super pomaga w długich podróżach)
Te pozycję wymagają jednak highline.

Navi i tak mam lepszą z telefonu (my dostaliśmy gratis od dealera w ramach znacznego opóźnienia w dostawie/bałaganu w zamówieniu).
A poziom i ceny serwisu ASO mi nie odpowiadają, stąd wolę jak najszybciej iść do niezależnego mechanika
ODPOWIEDZ